Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Zuigerveren vervangen gaat niet wie kan helpen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49497 - Zuigerveren vervangen gaat niet wie...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 10259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 29-4-2008 15:08 Print topicpost

Posts: 1234
Hallo ik heb nieuwe zuigerveren gekocht alleen nu krijg ik me zuiger met ziugerveren niet meer in me cillinder ik heb alles al geprobeerd. Wie kan me alsjeblieft helpen?
 
!!2 takt!!

MarTijn tzr 29-4-2008 15:09 Print reply

Posts: 6970
valleen de openingen van de zuigerveren wel in de slotjes?
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Robin 1993 29-4-2008 15:10 Print reply

Posts: 1234
waar zitten die openingen dan ik weet niet waar die op die zuigerveren zitten?
 
!!2 takt!!
Robin 1993 29-4-2008 15:15 Print reply

Posts: 1234
en hoe moeten ze erin met de openingen met die puntes erin?
 
!!2 takt!!
MarTijn tzr 29-4-2008 15:16 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
waar zitten die openingen dan ik weet niet waar die op die zuigerveren zitten?


bij dit plaatje heb je een zuigerveer(nummer 2)


Daar zie je dat niet de hele veer een ring is. Maar hij eindigt, dat is de opening. Als je goed op je zuiger kijkt zie je daar, voor elke zuigerveer, een uitstupsel in de horinzontale groef(genaamd slotje) Daar moeten de openingen omheen.

 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Robin 1993 29-4-2008 15:19 Print reply

Posts: 1234
ok maar het is ook lastig om ze samen te knijpen of hoeft dat niet als ze in die slotjes vallen?
 
!!2 takt!!
MarTijn tzr 29-4-2008 15:21 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ok maar het is ook lastig om ze samen te knijpen of hoeft dat niet als ze in die slotjes vallen?


nouja is niet heel lastig om samen te knijpen, of je moet kippekracht hebben
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
RR89 29-4-2008 15:23 Print reply

Posts: 327
haha, dat heb ik lang geleden ook gehad.

ik weet niet wat voorn brommer je hebt. maar dat maakt niet uit.

een zuigerveer heeft een opening. Die opening moet over je zuigerslot vallen. je zuigerslot is een soort puntje dat uitsteekt in de 'groef'waar normaal je zuigerveer zit.

het zuigerslotje zit altijd naar de inlaat (carburatuer kant), soms iets gedraait

Edit: oeps, er werd ondertussen al een beter reply gepost

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 29-4-2008 om 15:24 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Robin 1993 29-4-2008 15:24 Print reply

Posts: 1234
Het is gelukt ze zitten erin!!!! heel erg bedankt
 
!!2 takt!!
Robin 1993 29-4-2008 15:25 Print reply

Posts: 1234
allebij!
 
!!2 takt!!
MarTijn tzr 29-4-2008 15:26 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
allebij!


de cilinderkop wel kruislings aandraaien, hè
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Rocket Rico 29-4-2008 15:28 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ok maar het is ook lastig om ze samen te knijpen of hoeft dat niet als ze in die slotjes vallen?



Het blijft vaak lastig, maar dat moet ook want nieuwe zuigerveren moet een ook beetje strak in de cilinder zitten.

zet gwoon eerst netjes je zuiger op je drijfstang (je weetwel, stang van je krukas) dan doe je een beetje olie op je zuigerveren en de binnenkant van je cilinder, laat je cilinder een stukje over je tapeinden zakken.

dan breng je je zuiger een klein stukje in je cilinder, tot je eerste (bovenste) zuigerveer!

Dan zoek je het slotje op, op je zuiger. Dan doe je zuigerveer zo dat het slotje precies in de opening van de zuigerveer zit en knijp je deze goed bij elkaar en dan laat je je cilinder over de eerste zuigerveer zakken.


Als je 2 zuigerveren hebt, doe je ze 1 voor 1, dus eerst de bovenste en dan de cilinder over de eerste laten zaken en dan pas die eronder


lol was al niet meer nodig


voetpakking en koppakking, pitonpen en ringentjes niet vergeten? (eventueel naaldlager), idd kruislingaandraaien en niet al te hard aandraaien

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 29-4-2008 om 15:31 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Robin 1993 29-4-2008 18:02 Print reply

Posts: 1234
Het is gelukt ze zitten erin allen ben vergeten om kruislings aan te draaien maar zal er voortaan op letten! bedankt
 
!!2 takt!!
Makrolon 29-4-2008 18:51 Print reply

Posts: 6733
los maken en even opnieuw aandraaien, is beter.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 10259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved