Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 65polini wat voor cabr?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49480 - 65polini wat voor cabr?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PUCH_wiebe_PUCH 28-4-2008 22:03 Print topicpost
Posts: 132
hallo
ik heb een 65polini maar wat cabreuteur kan daar het best op?
ik dacht aan een 19mm bing

en ik had gelezen dat 65polini snel vastloopt?
en wat kan je er tegen doen?
moet je de cilinder ook bepaalde aandacht geven? (extra olie ofso)

 

mtx-motard 28-4-2008 22:04 Print reply

Posts: 14947
ja polini is een beetje gevoelig met inrijden. zorg dat je sproeier sowieso te groot is als je begint met afstellen.

19 mm is best
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
falco 28-4-2008 22:06 Print reply

Posts: 3724
en iets rijker smeren, 1:40 ofso
 
PUCH_wiebe_PUCH 28-4-2008 22:11 Print reply
Posts: 132
de cilinder is niet nieuw!
maar weten jullie ook wat voor uitlaat er goed meeloopt?
en wat voor tandwiel verhouding en hoe hard gaat hij dan?

maar moet je altijd 1:40 blijven smeren

 
LEGOMAN 28-4-2008 23:09 Print reply

Posts: 1428
ik had 65cc polini met 4 klepsmembraam set icm 19mm bing en daaronder heb ik een leo gehad (vond ik het mooiste lopen) want had ie lekker veel trekkracht en goede top +90 en een simonini carbon, deze vond ik wat traag in lage toeren, vrij dood voor zo'n cilinder maar korte uitlaat met iets hogere top
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
honda fryslan 28-4-2008 23:12 Print reply

Posts: 1914
met std membraan gewoon een 15mm bing.. rest is overkill
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
LEGOMAN 28-4-2008 23:31 Print reply

Posts: 1428
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
met std membraan gewoon een 15mm bing.. rest is overkill


ja dat heb ik ook gehad en kan prima
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
Error1991 28-4-2008 23:37 Print reply

Posts: 939
gewoon een 15 carb en iets rijker smeren (zelf je smering maken met goede olie) en uitlaat is een kwestie van wat je zelf wil. voor veel trekkracht moet je leovince nemen en voor een hoge top proma circuit of iets dergelijks maar dat is echt een kwestie van experimenteren.

Succes
 
PraatPaal 29-4-2008 2:02 Print reply

Posts: 7977
15 gaat goed, en voor al het ander heb je het dikkere spruitstuk nodig ...

Overkill is het trouwes niet want een polini loop ook super met een 17.5 of 19mm dell
 
honda fryslan 29-4-2008 5:38 Print reply

Posts: 1914
19mm?

dan moet je even de inlaat berekenen
membraan/poorten/spruitstuk..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
yamaha dt 70ccpolini 29-4-2008 19:37 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
15 gaat goed, en voor al het ander heb je het dikkere spruitstuk nodig ...

Overkill is het trouwes niet want een polini loop ook super met een 17.5 of 19mm dell

je hebt zowieso groter spruitstuk nodig als je originele spruit
marr ik zou ook voor een 15 bing gaan
ik had 70cc eurokit (minder spoelpoorten) en daar had ik ook 15 bing op
 
yamaha dt the best
Vuile Beunkoe 29-4-2008 19:38 Print reply

Posts: 6114
19mm loopt er lekker op, zou ik doen
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
PUCH_wiebe_PUCH 29-4-2008 23:59 Print reply
Posts: 132
ik denk dat ik maar 15mm doe !
moet ik altijd rijker smeren hij is niet nieuw in gelopen alles is al goed!
 
PUCH_wiebe_PUCH 30-4-2008 0:01 Print reply
Posts: 132
ik heb een ander membraam dan op de foto's is ik heb gewoon 1 klepje er op en een soort filter eronder maar op de foto bij jarnos puch shop daar hebben ze allemaal 2 klepjes
 
RM-sm 30-4-2008 0:49 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PUCH_wiebe_PUCH
ik heb een ander membraam dan op de foto's is ik heb gewoon 1 klepje er op en een soort filter eronder maar op de foto bij jarnos puch shop daar hebben ze allemaal 2 klepjes


ben ik scheef of zie ik nergens een foto op dit moment?


maar maak vrij weinig uit kwa kleppen.


ik rij met een 15mm proma circuit(klote pijp) en rijd best goed opzich.

alleen pas wel op, polini loopt snel warm/vast, simpel op te lossen door een simpele tip van de lokale brommerboer hier.
maar ken fout gaan

en extra smering kan die zowieso wel gebruiken, veel mensen verklaren me voor gek als ik zeg dat ik 1 : 35 smeer.


en nog tip van mij kant, maak geregelt je bougie schoon en kijk vaak je ontsteking na vooral als die standaart is .

want door de hoge toeren willen ze nog wel eens verrot gaan.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
yamaha dt 70ccpolini 30-4-2008 11:39 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
[...]


ben ik scheef of zie ik nergens een foto op dit moment?


maar maak vrij weinig uit kwa kleppen.


ik rij met een 15mm proma circuit(klote pijp) en rijd best goed opzich.

alleen pas wel op, polini loopt snel warm/vast, simpel op te lossen door een simpele tip van de lokale brommerboer hier.
maar ken fout gaan

en extra smering kan die zowieso wel gebruiken, veel mensen verklaren me voor gek als ik zeg dat ik 1 : 35 smeer.


en nog tip van mij kant, maak geregelt je bougie schoon en kijk vaak je ontsteking na vooral als die standaart is .

want door de hoge toeren willen ze nog wel eens verrot gaan.



rookt die niet erg met 1 op 35 maar zal wel kunnen een vriend
van me smeert 1 op 30 ding roken als een gek en let er wel op dat je een 8graads bougie neemt en als je echt hele hoge toeren draait neem dan hpi

 
yamaha dt the best

Dit topic is 861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved