Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi gpr 14mm carb naar 17.5 mm carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49462 - derbi gpr 14mm carb naar 17.5 mm ca...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gprnick 27-4-2008 23:48 Print topicpost

Posts: 3360
hallo

ik wil miss een 17.5 mm carb onder me brommer zetten ipv me std 14 mm. ik wil graag weten wat de voordelen en nadelen hier van zijn. loopt hij hier harder door bijvoorbeeld en slurpt hij egt veel meer benzine?

me setup is:

std 50cc
snelle laser uitlaat
malossi e14 luchtfilter

hij loopt nu op de teller 100 ( niet correct dus maar gaat hij dan dus bijvoorbeeld 5 of 10 km harder lopen dus in feite op me teller 110? )

mvg nick
 

MarTijn tzr 27-4-2008 23:50 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
hallo

ik wil miss een 17.5 mm carb onder me brommer zetten ipv me std 14 mm. ik wil graag weten wat de voordelen en nadelen hier van zijn. loopt hij hier harder door bijvoorbeeld en slurpt hij egt veel meer benzine?

me setup is:

std 50cc
snelle laser uitlaat
malossi e14 luchtfilter

hij loopt nu op de teller 100 ( niet correct dus maar gaat hij dan dus bijvoorbeeld 5 of 10 km harder lopen dus in feite op me teller 110? )

mvg nick


ja, in principe wel.ma op hogere snelheid kan hij ook meer afwijken.
je gaat in het echt 5 tot 10km harder.
je zal wat harder opgaan trekken
hij slurpt indd wat meer benzine. zal meevallen als je goed afstelt

 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
-simon- 28-4-2008 10:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt tuner
[...]


ja, in principe wel.ma op hogere snelheid kan hij ook meer afwijken.
je gaat in het echt 5 tot 10km harder.
je zal wat harder opgaan trekken
hij slurpt indd wat meer benzine. zal meevallen als je goed afstelt



hogere top krijg je dan ook alleen als je voor een tandje groter doet. door een grotere carb gaat hij onderin wat minder doen en bovenin wat meer waardoor je dan waarschijnlijk ook een tandje groter kunt doen voor en dus harder gaat. maar dan trekt hij niet meer harder maar ongeveer net zo als nou.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
markhispania3 28-4-2008 18:36 Print reply

Posts: 1971
Ik ben met mijn mh furia van 12mm naar 17.5 mm gegaan en mijn brommer werd er zuiniger van, ook al leek hij goed afgesteld te zijn met de 12mm. Hij trekt nu tegen wind in en bergje op wat beter, maar echt veel verschil merk ik niet, wel gaat je brommer wat anders klinken omdat hij wat meer lucht aanzuigt.
 

Dit topic is 1109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved