ik wil miss een 17.5 mm carb onder me brommer zetten ipv me std 14 mm. ik wil graag weten wat de voordelen en nadelen hier van zijn. loopt hij hier harder door bijvoorbeeld en slurpt hij egt veel meer benzine?
ik wil miss een 17.5 mm carb onder me brommer zetten ipv me std 14 mm. ik wil graag weten wat de voordelen en nadelen hier van zijn. loopt hij hier harder door bijvoorbeeld en slurpt hij egt veel meer benzine?
hij loopt nu op de teller 100 ( niet correct dus maar gaat hij dan dus bijvoorbeeld 5 of 10 km harder lopen dus in feite op me teller 110? )
mvg nick
ja, in principe wel.ma op hogere snelheid kan hij ook meer afwijken.
je gaat in het echt 5 tot 10km harder.
je zal wat harder opgaan trekken
hij slurpt indd wat meer benzine. zal meevallen als je goed afstelt
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
ja, in principe wel.ma op hogere snelheid kan hij ook meer afwijken.
je gaat in het echt 5 tot 10km harder.
je zal wat harder opgaan trekken
hij slurpt indd wat meer benzine. zal meevallen als je goed afstelt
hogere top krijg je dan ook alleen als je voor een tandje groter doet. door een grotere carb gaat hij onderin wat minder doen en bovenin wat meer waardoor je dan waarschijnlijk ook een tandje groter kunt doen voor en dus harder gaat. maar dan trekt hij niet meer harder maar ongeveer net zo als nou.
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Ik ben met mijn mh furia van 12mm naar 17.5 mm gegaan en mijn brommer werd er zuiniger van, ook al leek hij goed afgesteld te zijn met de 12mm. Hij trekt nu tegen wind in en bergje op wat beter, maar echt veel verschil merk ik niet, wel gaat je brommer wat anders klinken omdat hij wat meer lucht aanzuigt.