Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - paar vragen over puch!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49459 - paar vragen over puch!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubentjuuuh 27-4-2008 22:23 Print topicpost
Posts: 107
ik heb een puch maxi-s, nu ben ik hem aan`t opvoeren, met:
-getunede 70cc
-20mm carb
-proma gp uitlaatje

ik heb nog wel de originele ontsteking, is het nodig om er een HPI op te zetten? of wat moet ik met de onsteking doen?

verder heb ik een ebr voorvork en een chrome achterbrug, is het nodig om een buis (kant en klare ebr buis) ertussen te zetten. deze buizen kan je vastmaken bij je balhoofd en aan je zadelpen.

wat denken jullie ervan?

bij voorbaat dank, ruben.
 

Matthijsar50 27-4-2008 23:02 Print reply

Posts: 1029
originele ontsteking loopt hij ook mooi om hoor.. en die stang is ook niet nodig..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
MarTijn tzr 27-4-2008 23:04 Print reply

Posts: 6970
fix eerst maar is goede remmen,op een puch zijn de remmen 3x niks
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
guido-honda 28-4-2008 8:50 Print reply
Posts: 621
met HPI ben je véél sneller in toeren, handig dus bij crossen.
Stang ertussen is standaard niet nodig, met crossen juist wel...

En die uitlaat zou je eigenlijk moeten vervangen voor deze setup,
proma gp is nl nogal slecht, beter een homoet voor op de weg of een proma cc voor crossen.
 
PuchMaxiS72 28-4-2008 10:26 Print reply

Posts: 343
Ander uitlaatje dan die GP pakken. Doen het nooit zo lekker, maken alleen maar meer herrie dan std.

Afhankelijk van je cillinder kun je voor bijvoorbeeld een homoet/proma cc oid gaan. Ligt er dus aan of je een hoog/laagtoerige cillinder hebt natuurlijk.

Ontsteking houdt het wel, mits je alles goed afstelt. Voorontsteking dus rond de 1.2-1.3 en je puntjes rond de 0.35-0.40. HPI zorgt wel voor een snellere gasreactie, maar of je daar nou tientallen euro's aan wilt spenderen is iets anders.

Puch remmen kunnen redelijk wat, je moet ze alleen erg goed ontvetten en opschuren, en je kabels goed strak zetten. Dan wil het opzich wel, maar realiseer je alsnog dat menig andere (cross-)brommer sneller stilstaat.
 
TSX gereviseerd
rubentjuuuh 28-4-2008 10:48 Print reply
Posts: 107
mijn remmen staan goed, als ik ze half inknijp dan kan ik al niet verder. en een proma gp is niet goed? welke raden jullie me dan aan, want een homoet vind ik te duur en een proma cc vind ik niet zo mooi.

en verstevigen is dus niet nodig verder?
 
-simon- 28-4-2008 10:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubentjuuuh
mijn remmen staan goed, als ik ze half inknijp dan kan ik al niet verder. en een proma gp is niet goed? welke raden jullie me dan aan, want een homoet vind ik te duur en een proma cc vind ik niet zo mooi.

en verstevigen is dus niet nodig verder?


je wil eventueel wel hpi maar een homoet is te duur.
dan zou ik eerder een homoet kopen en geen hpi voor een puch denk ik.
want met een hpi heb je ook minder koppel. en dat heeft een puchje vaak toch wel nodig. en dat je hem ook eerder een keer dood kunt remmen ofzo of dat hij afslaat als je gas los laat enzo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
J_oram 28-4-2008 10:56 Print reply
Posts: 247
ik heb thuis nog een homoet uitlaat liggen voor een mooi prijsje misschien interesse? ik hoor het wel
 
aprilia rs50
rubentjuuuh 28-4-2008 13:37 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


je wil eventueel wel hpi maar een homoet is te duur.
dan zou ik eerder een homoet kopen en geen hpi voor een puch denk ik.
want met een hpi heb je ook minder koppel. en dat heeft een puchje vaak toch wel nodig. en dat je hem ook eerder een keer dood kunt remmen ofzo of dat hij afslaat als je gas los laat enzo.



ik wil geen HPi, ik vraag alleen of het noodzakelijk is. als het noodzakelijk zou zijn, zou ik er geen 70cc onder zetten, dat zou me te duur worden.
 
guido-honda 28-4-2008 22:07 Print reply
Posts: 621
is het nou voor over de weg of om te crossen?
 
rubentjuuuh 28-4-2008 22:58 Print reply
Posts: 107
voor de weg, en om een beetje snel te gaan, 70+
 
-simon- 28-4-2008 22:59 Print reply

Posts: 8211
je kunt ook een 2e hands warrior zoeken. die lopen ook goed op 70cc.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
yamaha dt 70ccpolini 29-4-2008 19:55 Print reply

Posts: 198
voor op de weg heb je echt geen versteviging nodig
maar remmen moet je goed inorde hebben goed strak zetten en op tijd nieuwe remblokjes erin zetten het liefst remschijfje voor
en euh hpi is niet echt nodig proma gp zal wel gaan maar als je er alles uit weil halen op de weg moet je homoet kijke en anders 2de hands kijk even naar je koppeling als je snel op wil trekken kunje racekoppeling kopen
 
yamaha dt the best

Dit topic is 778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved