Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waarom schakelbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49447 - Waarom schakelbrommer
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6219 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Djeep 27-4-2008 18:24 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
schakel heeft een heeeel groot nadeel geen buddy
voor de rest zijn er alleen maar voordelen


schakel slijt sneller, meer milieu belastend door schakelen..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Derbi-Olaf 27-4-2008 18:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Rij je hem aan met je scooter, en dan zeg je tja, als ik een schakel had was het nooit gebeurt.

Misschien helpt het (A)

kdenk het niet
dan mag ie niks meer :P,
en de scooter en pa liggen allebij in kreukels XD
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
stephan777 27-4-2008 18:25 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
over dat brommer voor motor aanzien..

dat doen ze dus niet he


dus wel.

als ik alleen rij met me tzr dan krijg ik allemaal handen te zien:P

en me vorige rs had ik dat ook

maar schakels is gewoon veiliger kwa remmen en een stuk mooier



die mb van je was gewoon slecht.

die mb was al 20 jaar oud ofzow.

zeg tegen je pa dat de schakel techniek een heel stuk verbeterd is sinds vroeger.

schakels kan je meer km's op make dan op scooters

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 27-4-2008 om 18:27 uur.
 
Djeep 27-4-2008 18:28 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


dus wel.

als ik alleen rij met me tzr dan krijg ik allemaal handen te zien:P

en me vorige rs had ik dat ook

maar schakels is gewoon veiliger kwa remmen en een stuk mooier



Denk dat schakels helemaal niet veiliger zijn qua remmen,

Je moet meerdere handelingen doen, zoals je voet op de rem zetten, je koppeling in knijpen, en je voorrem pakken.

Terwijl bij scooter gewoon inknijpen is en je remt af..

En mooier is een kwestie van smaak
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
DRDLimited 27-4-2008 18:30 Print reply

Posts: 2136
je remt eerst en dan kan je evt. koppeling in knijpen

9van de 10 keer heb je je voet boven de voetrem...
 
mtlover 27-4-2008 18:31 Print reply

Posts: 2372
@Stephan, dat is dus echt onzin, kwestie van je blokje netjes reviceren en klaar.

Edit: @ Djeep hier onder me, dat ligt aan het bouwjaar en maatschappij, bij Hema maakt het geen verschil..

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 27-4-2008 om 18:38 uur.
 
Ice Ap rs50 27-4-2008 18:34 Print reply

Posts: 7149
je koopt een schakel omdat hij je meer betrekt bij het 'rijden' ermee. Het gevoel is allemaal sportiever dan bij een scoot.
 
GTI - GTD - BMW
Djeep 27-4-2008 18:35 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
je remt eerst en dan kan je evt. koppeling in knijpen

9van de 10 keer heb je je voet boven de voetrem...


Ja, 9 van de 10

Schakel is ook duurder in verzekering enzo..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
DRDLimited 27-4-2008 18:38 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Ja, 9 van de 10

Schakel is ook duurder in verzekering enzo..


waar heb jij je voet dan als je rijd? toch gewoon op je stepje? 1 tikje naar beneden en je remt :S
 
boerke 27-4-2008 18:39 Print reply

Posts: 261
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]



Denk dat schakels helemaal niet veiliger zijn qua remmen,

Je moet meerdere handelingen doen, zoals je voet op de rem zetten, je koppeling in knijpen, en je voorrem pakken.

Terwijl bij scooter gewoon inknijpen is en je remt af..

En mooier is een kwestie van smaak


Hoezo? 1 ik rem meestal met mijn achterrem, voorkomt dat je over je stuur heen knalt 2 die achterrem zit bij (volgens mij de meeste)schakels onder je rechtervoet waar niks anders zit geen anderen pedalen dus je hebt je voet er altijd op als je rijd (teminste ik wel) 3 voorrem is hetzelfde en achterrem is je voet omlaag doen... waar ik het verschil in moeite niet in zie met een hendel inknijpen.

Koppeling hoef je niet eens altijd in te knijpen als je alleen maar afremt en is ook gewoon een hendel inknijpen... maar dat is mijn mening anederen kunnen er anders over denken

edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Ja, 9 van de 10

Schakel is ook duurder in verzekering enzo..


klopt ook niet helemaal meer want ik betaal voor mijn schakel per jaar maar een tientje meer als een maat van mij met zijn wallaro(als ik het zo goed schrijf )

Dit bericht is gewijzigd door boerke op 27-4-2008 om 18:41 uur.
 
Djeep 27-4-2008 18:39 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
[...]


waar heb jij je voet dan als je rijd? toch gewoon op je stepje? 1 tikje naar beneden en je remt :S


Nope heb ik niet, achterrem is kut afgesteld, en geen zin om te fixen

Maar ik geef dus alleen ff deze tegen argumenten, zodat je daar dus alvast rekeking meer kan hebben. Want waarom wel, is het ook handig waarom niet.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
ronge48 27-4-2008 18:39 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
[...]


waar heb jij je voet dan als je rijd? toch gewoon op je stepje? 1 tikje naar beneden en je remt :S


ja maar ik ga mijn voet toch zeker niet de hele tijd boven mijn rem houden

ik heb mijn voet wel op het stepje maar mijn tenen onder de rem
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
bunji 27-4-2008 18:41 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
[...]


Hoezo? 1 ik rem meestal met mijn achterrem, voorkomt dat je over je stuur heen knalt 2 die achterrem zit bij (volgens mij de meeste)schakels onder je rechtervoet waar niks anders zit geen anderen pedalen dus je hebt je voet er altijd op als je rijd (teminste ik wel) 3 voorrem is hetzelfde en achterrem is je voet omlaag doen... waar ik het verschil in moeite niet in zie met een hendel inknijpen.

Koppeling hoef je niet eens altijd in te knijpen als je alleen maar afremt en is ook gewoon een hendel inknijpen... maar dat is mijn mening anederen kunnen er anders over denken

als jij meestal met je achterrem remt (ipv met je voorrem) moet je toch echt leren remmen, gemiddeld rem je juist met 2/3 voor en met 1/3 achter.
 
Kawasaki ZXR 400
DRDLimited 27-4-2008 18:41 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
[...]


ja maar ik ga mijn voet toch zeker niet de hele tijd boven mijn rem houden

ik heb mijn voet wel op het stepje maar mijn tenen onder de rem


ja het zelfde als dat je je hand niet de hele tijd bij je remhevel houd... niet echt heel sterk argument..
 
Joel_koningslust 27-4-2008 18:41 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
[...]


ja maar ik ga mijn voet toch zeker niet de hele tijd boven mijn rem houden

ik heb mijn voet wel op het stepje maar mijn tenen onder de rem


idd, op een sm rijdt dat veel fijner, anders zit je de hele tijd net wel/net niet tegen de rem aan. ik reed eerst ook een tijdje met mn voet boven het pedaal, maar vaak rem je dan een beetje zonder je er erg in hebt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 6219 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved