Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe krukas & lagers.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49439 - Nieuwe krukas & lagers.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommercrazy 28-4-2008 22:19 Print reply

Posts: 2594
krukas is van top racing en gewoon goed.
Lagers gewoon de originele honda nr's.
Verder gebruik een opmaat kop.

hoe is het met je carters gesteld? uitgesleten, zo ja laat een bus plaatsen.
 
Sypie_Honda 28-4-2008 22:22 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Natuurlijk snap ik je vraag, Honda zet gebruikt geen C3 lagers voor
de krukas in te laten draaien(teveel tolerantie).
Natuurlijk kan een immitatie krukas niet aan een orginele tippen.
Ik zou een goede gebruikte zoeken (een nieuwe drijfstangset kost heel veel)alleen een nieuw lager in het bigend werkt niet,omdat de drijfstang-het lager en de pen, een opelkaar afgestemde combinatie is.
Ik zou een 2de hands orgineel krukasje pakken en de door honda voorgeschreven lagers.
Ik heb de bestelnummers voor de lagers.
Maar je moet wel even naar de honda-dealer om te bestellen.


ik heb ooit een C2 krukaslager in me MB gehad.

na 3 km rijden ging hij steeds langzamer, totdat hij op een moment helemaal niks meer deed

lager helemaal vast, helemaal blauw en vebrand toen ik hem er uit haalde.

later met een C3 lager geen centje pijn.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Vuile Beunkoe 28-4-2008 22:24 Print reply

Posts: 6114
Lees je eerst in in het C verhaal zeg...

C3 is gegarandeerd goed tot 16000 toeren continu en piek van 18K, volgens mij SKF lagerboekje. C3 heeft minder speling, hoeft minder toeren te draaien + warm te worden dan C4 om een goede lagering te geven.

C4 draai je niet genoeg toeren voor, met als gevolg dat je lagers een te grote tolerantie hebben, en dus harder slijten.

Meer is niet altijd beter hoor
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
mtx-motard 28-4-2008 22:56 Print reply

Posts: 14947
alles prox en alles komt goed
uit je middelste blok bout lekken komt idd via overloop. niks om je druk over te maken.

he gast, bedenk, imitatie heb je ooit wel is een imitatie onderdeel gemonteerd? dan kwam je erachter dat het dikke troep is.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Citta92 29-4-2008 10:15 Print reply

Posts: 614
Ik heb weleens immi rotzooi gemonteerd inderdaad & het is inderdaad troep.

Orgineel honda lagers oké.

c3 lagers kunnen 16k aan ,maar slijt erg hard vind ik.

En verder waar kan je leuke krukassen kopen of speciale big end lagers en drijfstang voor race zeg maar.

Mvg mijn setup is verder ook behoorlijk rap dus mag wel wat goeds in zitten.

110cc malossi CNC opmaat kop
28koso dslide
hpi 06
4 kleps adige membraam
proma (wil opmaat)
 
Teunis 29-4-2008 10:50 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik heb weleens immi rotzooi gemonteerd inderdaad & het is inderdaad troep.

Orgineel honda lagers oké.

c3 lagers kunnen 16k aan ,maar slijt erg hard vind ik.

En verder waar kan je leuke krukassen kopen of speciale big end lagers en drijfstang voor race zeg maar.

Mvg mijn setup is verder ook behoorlijk rap dus mag wel wat goeds in zitten.

110cc malossi CNC opmaat kop
28koso dslide
hpi 06
4 kleps adige membraam
proma (wil opmaat)


gaat die malossi ook meer dan 16k draaien dan? als ie maar 14k doet kan je het gewoon bij c3 houden

en honda lagers zijn oke
 
Citta92 29-4-2008 10:58 Print reply

Posts: 614
Deze cilinder gaat eraf & er komt 125cc parmakit op.

Vandaar.

Snelste stock cilinder voor mb80.

Mvg
 
mr200r 29-4-2008 11:47 Print reply
Posts: 5122
Een C3 lager zal best een goed lager zijn alleen niet voor
krukkassen,voor een 80 blok.
En een 80 lange slagblok draait toch bijna nooit harder dan 9000 tpm.
 
mr200r
Citta92 29-4-2008 11:55 Print reply

Posts: 614
Me toerenteller geef 11+ aan.
 
Citta92 29-4-2008 12:05 Print reply

Posts: 614
Ik ben nu van plan mijn mb een waterkoeling te maken dus NSR/mbx blok eronder.

Ik heb gezien wat je aan moet passen dat is plaatje bij bovenste blok bout zetten zodat blok op goeie hoogte komt te liggen.

Is waterkoeling beter ?
En met die radiateur hoe komt dat uit?

Op mt heb ik het al gezien.
 
mr200r 29-4-2008 19:31 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Me toerenteller geef 11+ aan.

Belast ? in zijn hoogste versnelling?
Als je toch een ander blok pakt pak dan meteen een 21kw nsr125 blok ofzoiets.
 
mr200r
Citta92 30-4-2008 20:29 Print reply

Posts: 614
Past dat zonder enige aanpassing dan? zo nsr 125 blok?
 
mr200r 1-5-2008 0:00 Print reply
Posts: 5122
Nee,maar je moet toch dingen bedenken voor radiateur.
 
mr200r

Dit topic is 2341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved