Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe krukas & lagers.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1179 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49439 - Nieuwe krukas & lagers.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 27-4-2008 14:50 Print topicpost

Posts: 614
Mensen,

Ik ben van plan mijn blokkie uit elkaar te halen Omdat me pakking lekt.

Nu wil ik gelijk nieuwe krukas en c4 lagers erin zetten, maar welke maten lagers heb ik en is zo immi 80cc krukas beetje kwaliteit?

Mvg
 

Tommyofzo 27-4-2008 14:53 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Mensen,

Ik ben van plan mijn blokkie uit elkaar te halen Omdat me pakking lekt.

Nu wil ik gelijk nieuwe krukas en c4 lagers erin zetten, maar welke maten lagers heb ik en is zo immi 80cc krukas beetje kwaliteit?

Mvg

voor je trekker?
 
kees2501 27-4-2008 14:55 Print reply

Posts: 522
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/87

k weet nie wat voor blok maar geloof dat het daar wel staaat
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-4-2008 14:58 Print reply

Posts: 10560
waarom c4.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mr200r 27-4-2008 15:16 Print reply
Posts: 5122
C3 is al klote C4 hebben nog een grotere tolerantie.
Geen C3 gebruiken voor krukas.
Honda geeft zelf ook geen c3 aan voor die blokken.
Krukas? ik heb ze nog nooit gebruikt.
 
mr200r
Citta92 27-4-2008 18:02 Print reply

Posts: 614
Het gaat over honda mb8 blok.

Sorry was vergeten het erbij te zetten.

Ja je heb orgineel honda mb8 krukas kost 500+ en de immitatie 80 euro.

Wat voor lagers worden dan aangeraden ivm scooters en tegenwoordige am6 en derbi blokjes wel c3 lagertjes zitten aan beide zijdes van de krukas.

Of nieuwe big end lager erin laten persen?
 
Ice Ap rs50 27-4-2008 18:17 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Het gaat over honda mb8 blok.

Sorry was vergeten het erbij te zetten.

Ja je heb orgineel honda mb8 krukas kost 500+ en de immitatie 80 euro.

Wat voor lagers worden dan aangeraden ivm scooters en tegenwoordige am6 en derbi blokjes wel c3 lagertjes zitten aan beide zijdes van de krukas.

Of nieuwe big end lager erin laten persen?


am6 is stnd c3 ja, meer hoeft ook niet
 
GTI - GTD - BMW
Citta92 27-4-2008 18:28 Print reply

Posts: 614
Snappen jullie mijn vraag niet ofz?

Ik vraag aan jullie is zo immi krukas goeie kwaliteit of is het na 2000 km dat heel big end lagers vergaard is.

En die lagers wil ik c4 omdat mijn blokkie aardig wat toeren huilt.

Dat doe ik puur voor de zekerheid.

Mijn olie uit me blok komt uit de bovenste blokbout.
Is dit misschien niet een overloop voor als er teveel inzit?

Mvg
 
Ice Ap rs50 27-4-2008 18:31 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Snappen jullie mijn vraag niet ofz?

Ik vraag aan jullie is zo immi krukas goeie kwaliteit of is het na 2000 km dat heel big end lagers vergaard is.

En die lagers wil ik c4 omdat mijn blokkie aardig wat toeren huilt.

Dat doe ik puur voor de zekerheid.

Mijn olie uit me blok komt uit de bovenste blokbout.
Is dit misschien niet een overloop voor als er teveel inzit?

Mvg


C4 is absoluut overbodig, ik heb ook gewoon C3 lagers en ik rijd met een pro race cilinder en dergelijke.

over die krukasen: als je blokje toeren huilt zou ik mijn geld steken in een degelijke krukas ipv overkill lagers
 
GTI - GTD - BMW
mr200r 27-4-2008 18:44 Print reply
Posts: 5122
Natuurlijk snap ik je vraag, Honda zet gebruikt geen C3 lagers voor
de krukas in te laten draaien(teveel tolerantie).
Natuurlijk kan een immitatie krukas niet aan een orginele tippen.
Ik zou een goede gebruikte zoeken (een nieuwe drijfstangset kost heel veel)alleen een nieuw lager in het bigend werkt niet,omdat de drijfstang-het lager en de pen, een opelkaar afgestemde combinatie is.
Ik zou een 2de hands orgineel krukasje pakken en de door honda voorgeschreven lagers.
Ik heb de bestelnummers voor de lagers.
Maar je moet wel even naar de honda-dealer om te bestellen.
 
mr200r
Joel_koningslust 27-4-2008 18:47 Print reply

Posts: 14514
als ik jou was zou ik in je krukas gewoon een prox bigendsetje in laten zetten, die kost dacht ik 80euro. dus inclusief persen en balanceren zal je ongeveer 120max kwijt zijn
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PRO TUNING 27-4-2008 19:06 Print reply

Posts: 4000
Originele krukas kost ± ¤ 250.00

Prox drijfstangset ¤ 45.00

Krukas persen + richten ¤ 30.00

Gebruik normale Koyo CN lagers 6204 + 62/28
 
Rocket Rico 28-4-2008 11:24 Print reply

Posts: 478
Wat ik me nou afvraag, wordt het slijtage van het big-end lager nu alleen maar verhoogd door een hoger toerental? of ook door meer compressie? (dus door grotere cilinderinhoud bijvoorbeeld)

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 28-4-2008 om 11:24 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
PRO TUNING 28-4-2008 11:28 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
Wat ik me nou afvraag, wordt het slijtage van het big-end lager nu alleen maar verhoogd door een hoger toerental? of ook door meer compressie? (dus door grotere cilinderinhoud bijvoorbeeld)

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 28-4-2008 om 11:24 uur.


Beide, maar ook door detoneren - slechte smering etc.
 
Teunis 28-4-2008 11:45 Print reply

Posts: 1073
je zegt het zelf al immi, dus slechter dan normaal in principe
wat kost dat ding dat geeft ook al wel aardig weer at de kwaliteit is van zo'n ding.

En C4 lagers zijn overbodig, waarop beargumenteer jij dat je c4 lagers heb? C4 is echt te veel speling voor de meest setups.
 
Citta92 28-4-2008 18:00 Print reply

Posts: 614
Ik heb namelijk scooter gehad in me oude tyd en daar moest ik gwoon al persé c4 lagers in monteren, en dat alleen met hebo NG 70cc cilinder.
Wat stuk tammer is als deze malossi 110cc naar mijn mening.

Verder zit geen speling op mijn krukas of lagers, maar als blokje uit elkaar gaat wil ik gelijk dat zooitje vervangen.
Dat gewoon weer nieuw is.

Komt ook meteen nieuwe cilinder op @ 125cc parmakit en big end gaan eraan door meer compressie (cilinderinhoud).

Ik kan nergens krukassen vinden behalve bij 50cc.nl en honda-m-shop.nl en motoimport. maar dat is immi of orgineel.
 

Dit topic is 2342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved