Tommyofzo |
27-4-2008 14:53 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Mensen,
Ik ben van plan mijn blokkie uit elkaar te halen Omdat me pakking lekt.
Nu wil ik gelijk nieuwe krukas en c4 lagers erin zetten, maar welke maten lagers heb ik en is zo immi 80cc krukas beetje kwaliteit?
Mvg
voor je trekker?
|
|
|
|
kees2501 |
27-4-2008 14:55 |
Posts: 522 |
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-4-2008 14:58 |
Posts: 10560 |
waarom c4.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mr200r |
27-4-2008 15:16 |
Posts: 5122 |
C3 is al klote C4 hebben nog een grotere tolerantie.
Geen C3 gebruiken voor krukas.
Honda geeft zelf ook geen c3 aan voor die blokken.
Krukas? ik heb ze nog nooit gebruikt.
|
|
mr200r |
|
Citta92 |
27-4-2008 18:02 |
Posts: 614 |
Het gaat over honda mb8 blok.
Sorry was vergeten het erbij te zetten.
Ja je heb orgineel honda mb8 krukas kost 500+ en de immitatie 80 euro.
Wat voor lagers worden dan aangeraden ivm scooters en tegenwoordige am6 en derbi blokjes wel c3 lagertjes zitten aan beide zijdes van de krukas.
Of nieuwe big end lager erin laten persen?
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
27-4-2008 18:17 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Het gaat over honda mb8 blok.
Sorry was vergeten het erbij te zetten.
Ja je heb orgineel honda mb8 krukas kost 500+ en de immitatie 80 euro.
Wat voor lagers worden dan aangeraden ivm scooters en tegenwoordige am6 en derbi blokjes wel c3 lagertjes zitten aan beide zijdes van de krukas.
Of nieuwe big end lager erin laten persen?
am6 is stnd c3 ja, meer hoeft ook niet
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Citta92 |
27-4-2008 18:28 |
Posts: 614 |
Snappen jullie mijn vraag niet ofz?
Ik vraag aan jullie is zo immi krukas goeie kwaliteit of is het na 2000 km dat heel big end lagers vergaard is.
En die lagers wil ik c4 omdat mijn blokkie aardig wat toeren huilt.
Dat doe ik puur voor de zekerheid.
Mijn olie uit me blok komt uit de bovenste blokbout.
Is dit misschien niet een overloop voor als er teveel inzit?
Mvg
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
27-4-2008 18:31 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Snappen jullie mijn vraag niet ofz?
Ik vraag aan jullie is zo immi krukas goeie kwaliteit of is het na 2000 km dat heel big end lagers vergaard is.
En die lagers wil ik c4 omdat mijn blokkie aardig wat toeren huilt.
Dat doe ik puur voor de zekerheid.
Mijn olie uit me blok komt uit de bovenste blokbout.
Is dit misschien niet een overloop voor als er teveel inzit?
Mvg
C4 is absoluut overbodig, ik heb ook gewoon C3 lagers en ik rijd met een pro race cilinder en dergelijke.
over die krukasen: als je blokje toeren huilt zou ik mijn geld steken in een degelijke krukas ipv overkill lagers
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
mr200r |
27-4-2008 18:44 |
Posts: 5122 |
Natuurlijk snap ik je vraag, Honda zet gebruikt geen C3 lagers voor
de krukas in te laten draaien(teveel tolerantie).
Natuurlijk kan een immitatie krukas niet aan een orginele tippen.
Ik zou een goede gebruikte zoeken (een nieuwe drijfstangset kost heel veel)alleen een nieuw lager in het bigend werkt niet,omdat de drijfstang-het lager en de pen, een opelkaar afgestemde combinatie is.
Ik zou een 2de hands orgineel krukasje pakken en de door honda voorgeschreven lagers.
Ik heb de bestelnummers voor de lagers.
Maar je moet wel even naar de honda-dealer om te bestellen.
|
|
mr200r |
|
Joel_koningslust |
27-4-2008 18:47 |
Posts: 14514 |
als ik jou was zou ik in je krukas gewoon een prox bigendsetje in laten zetten, die kost dacht ik 80euro. dus inclusief persen en balanceren zal je ongeveer 120max kwijt zijn
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
PRO TUNING |
27-4-2008 19:06 |
Posts: 4000 |
Originele krukas kost ± ¤ 250.00
Prox drijfstangset ¤ 45.00
Krukas persen + richten ¤ 30.00
Gebruik normale Koyo CN lagers 6204 + 62/28
|
|
|
|
Rocket Rico |
28-4-2008 11:24 |
Posts: 478 |
Wat ik me nou afvraag, wordt het slijtage van het big-end lager nu alleen maar verhoogd door een hoger toerental? of ook door meer compressie? (dus door grotere cilinderinhoud bijvoorbeeld)
Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 28-4-2008 om 11:24 uur.
|
|
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden? |
|
PRO TUNING |
28-4-2008 11:28 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
Wat ik me nou afvraag, wordt het slijtage van het big-end lager nu alleen maar verhoogd door een hoger toerental? of ook door meer compressie? (dus door grotere cilinderinhoud bijvoorbeeld)
Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 28-4-2008 om 11:24 uur.
Beide, maar ook door detoneren - slechte smering etc.
|
|
|
|
Teunis |
28-4-2008 11:45 |
Posts: 1073 |
je zegt het zelf al immi, dus slechter dan normaal in principe
wat kost dat ding dat geeft ook al wel aardig weer at de kwaliteit is van zo'n ding.
En C4 lagers zijn overbodig, waarop beargumenteer jij dat je c4 lagers heb? C4 is echt te veel speling voor de meest setups.
|
|
|
|
Citta92 |
28-4-2008 18:00 |
Posts: 614 |
Ik heb namelijk scooter gehad in me oude tyd en daar moest ik gwoon al persé c4 lagers in monteren, en dat alleen met hebo NG 70cc cilinder.
Wat stuk tammer is als deze malossi 110cc naar mijn mening.
Verder zit geen speling op mijn krukas of lagers, maar als blokje uit elkaar gaat wil ik gelijk dat zooitje vervangen.
Dat gewoon weer nieuw is.
Komt ook meteen nieuwe cilinder op @ 125cc parmakit en big end gaan eraan door meer compressie (cilinderinhoud).
Ik kan nergens krukassen vinden behalve bij 50cc.nl en honda-m-shop.nl en motoimport. maar dat is immi of orgineel.
|
|
|
|