Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - SS50, vliegwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49433 - SS50, vliegwiel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lex ss50 27-4-2008 2:04 Print topicpost

Posts: 657
hallo,

onlangs vertelde een kennis mij dat je het vliegwiel van een Honda ss50 ''vast kan zetten'' en dat ie dan harder loopt.

heeft iemand enig idee, of dit wel kan, zo ja hoe, en hoe slecht is het voor je brom?

alvast bedankt.
 
-

fs180 27-4-2008 2:22 Print reply

Posts: 1346
err wtf?

er is wel een vervroegd vliegwiel
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Tommyofzo 27-4-2008 2:29 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
hallo,

onlangs vertelde een kennis mij dat je het vliegwiel van een Honda ss50 ''vast kan zetten'' en dat ie dan harder loopt.

heeft iemand enig idee, of dit wel kan, zo ja hoe, en hoe slecht is het voor je brom?

alvast bedankt.

ja inplaats van de dat je (zoals je meestal op een bormmer doet) de ontsteking verplaatst verdraai je vliegwiel gewoon een sutkje, maar dit komt wel vrij precies enzo.

uueeww.. dan is dit niet van toepassing

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 27-4-2008 om 14:51 uur.
 
Eat My Dust 27-4-2008 9:26 Print reply

Posts: 2562
vvv vliegwieltje, ook wel een vast vliegwiel genoemd
hij rijd wel beter erdoor
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Viertakt 27-4-2008 14:47 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
hallo,

onlangs vertelde een kennis mij dat je het vliegwiel van een Honda ss50 ''vast kan zetten'' en dat ie dan harder loopt.

heeft iemand enig idee, of dit wel kan, zo ja hoe, en hoe slecht is het voor je brom?

alvast bedankt.


Ja, een origineel vliegwiel werkt met nokjes en centrifugaal werkende krachten, als je op hogere toeren komt, verdraaien de nokjes je vliegwiel, zodat het tijdstip van de ontsteking later komt te staan, waardoor hij op een gegeven moment geen vermogen meer heeft. Zodra je dan weer in toeren zakt, zet het vliegwiel zich automatisch weer op het goede ontstekingstijdstip.
Als je die nokjes vast zet, kan het vliegwiel niet meer verlaten, waardoor hij harder wil lopen.

Vast zetten van de onsteking is niet slecht voor je brommer overigens.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 27-4-2008 om 14:48 uur.
 
Viertakt uber alles.
Lex ss50 27-4-2008 14:50 Print reply

Posts: 657
oh oke, bedankt gaat de brommer ook meer verbruiken of maakt het vrij weinig uit?
 
-
Viertakt 27-4-2008 14:52 Print reply

Posts: 3586
Mijn Honda CB50, heeft origineel ook een verlatend vliegwiel. Deze heb ik zelf omgebouwd naar een vervroegend vliegwiel, hij liep ipv 45 met verlating, 60 met vervroeging. (uitlaat nog begrensd dus) en ik haal nu een verbruik van 1:70 als ik normaal rij.

Het verbruik gaat waarschijnlijk ietsje omhoog omdat hij meer toeren maakt.
Maar wel zwaarder vertanden als je de ontsteking vast zet, anders gaat hij overtoeren maken.
 
Viertakt uber alles.
Lex ss50 27-4-2008 14:55 Print reply

Posts: 657
oke,netjes.. gaan we van de week maar eens knutselen
 
-
Viertakt 27-4-2008 14:59 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
oke,netjes.. gaan we van de week maar eens knutselen


Als je je vliegwiel los haalt, zie je aan de binnenkant van je vliegwiel 2 veertjes zitten. Die veertjes kun je vervangen door ijzerdraadjes, en wel goed strak zetten, zodat hij niet meer kan verlaten. Fluitje van een cent.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 3489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved