Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Keerring wand

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49402 - Keerring wand
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 24-4-2008 18:34 Print topicpost

Posts: 1073
beste bf'ers

vandaag heb ik een opmerkelijke constatering gedaan, namelijk dat de vorige eigenaar nog al een lomp figuur was.
want in de wand van beide keeringen van de krukasholte zitten dutsen en krassen.

maar hoe nu verder?

iig de bramen vlak schuren, maar dan hou je nog steeds gaten over in de wand is hier nog een oplossing voor? en kan dit kwaad

mss plamuren bijvoorbeeld
 

Harold 24-4-2008 18:43 Print reply

Posts: 1052
Bij het plaatsen van een keerring eerst de passingen in smeren met vloebare pakking. Niet te zuinig doen, wat over is veeg je netjes af.

Wel even een paar dagen wachten om het droog te laten worden, voordat je de motor start.

Braampjes enz, idd wegschuren en een beetje opruwen.
 
Teunis 24-4-2008 18:53 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Bij het plaatsen van een keerring eerst de passingen in smeren met vloebare pakking. Niet te zuinig doen, wat over is veeg je netjes af.

Wel even een paar dagen wachten om het droog te laten worden, voordat je de motor start.

Braampjes enz, idd wegschuren en een beetje opruwen.


levert deze pakking dan geen probleem op met de lagers? als je niet al te zuinig doet?


 
Markjo 24-4-2008 18:54 Print reply

Posts: 1061
die pakking kit is zo weg hoor als je 'm start, rubber tegen gehard staal doet niet zoveel
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Harold 24-4-2008 19:03 Print reply

Posts: 1052
Wat dacht je van eerst je keerringen plaatsen en dan je lagers?
kun je het mooi schoonmaken.

Of als de lagers er al in zitten: een stukje papier mooi rond knippen en tussen het lager en de keerring leggen. Na de hand kun je het papiertje zo er doorheen drukken (moet je natuurlijk geen karton nemen ofzo, bakpapier lijkt me hier wel geschikt voor). moet je we meteen doen als de vloeibare pakking nog vloeibaar is.

En natuurlijk is het niet schadelijk voor je lagers, maar het kan wel de smeerring belemmeren, dus liever niet.
 
Ariej 24-4-2008 19:08 Print reply

Posts: 3685
waar is vloeibare pakking goed voor? dat wordt 1 grote tiefeszooi, geen aanrader, nogal een beunoplossing, zeker bij je krukas.
als de gaten/deuken niet van holte naar holte lopen hoef je er niet aan te doen, behalve (wat je al zei) de braampjes wegschuren ivm beschadiging aan je keerringen
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Erik 39 24-4-2008 19:09 Print reply

Posts: 15088
Je had hem toch zelf gereviseerd? :P
Ik zou miss 2ehands carters regelen? Zal niet zo veel kosten.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Harold 24-4-2008 19:14 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
waar is vloeibare pakking goed voor? dat wordt 1 grote tiefeszooi, geen aanrader, nogal een beunoplossing, zeker bij je krukas.
als de gaten/deuken niet van holte naar holte lopen hoef je er niet aan te doen, behalve (wat je al zei) de braampjes wegschuren ivm beschadiging aan je keerringen


Bij veel oudere motoren (met name engelse) werden keerringen er fabrieksaf met een soort vloeibare pakking in gezet. Dus zo beun is dat niet, als je dit netjes doet is dit een hele goede oplossing als de passingen daadwerkelijk zo beschadigd zijn dat ze kunnen gaan lekken (zekere voor het onzekere nemen).

Een professionele oplossing bij zwaarder beschadigingen zou uitkotteren en een bus plaatsen zijn. Maar dat kan lang niet iedereen zelf even doen.


oja... als je dat vloeibare pakking maniertje gaat doen, vergeet dan niet de pasvlakken van de keerring en holte te ontvetten!

 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-4-2008 19:17 Print reply

Posts: 7728
opvullen met kneedbaar staal/alu, is dat niks? heb r zelf geen ervaring mee maar misschien ist een idee..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Christian-tsx 24-4-2008 20:11 Print reply
Posts: 856
erin zetten met een mooie dikke laag loctite. vult alle groeven wel op, en wordt stuiter hard.


 
Thijsje 24-4-2008 21:47 Print reply

Posts: 1687
andere carters halen
beste oplossing, geen geknooi met vloeibare paking, kneedbare staal, wat tochmaar een nood oplossing is.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Teunis 24-4-2008 22:09 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Je had hem toch zelf gereviseerd? :P
Ik zou miss 2ehands carters regelen? Zal niet zo veel kosten.


klopt maar toen zat het er ook al, maar heb het genegeerd aan gezien het meeviel. maar omdat de pakking tussen het middencarter gelekt heeft is ie nu weer open en dus doe ik die nu gelijk meenemen

Quote:

andere carters halen
beste oplossing, geen geknooi met vloeibare paking, kneedbare staal, wat tochmaar een nood oplossing is.


ja dat kan altijd nog maar leiver met deze zolang dat nog met enig fatsoen gaat en wilt

Quote:

Bij veel oudere motoren (met name engelse) werden keerringen er fabrieksaf met een soort vloeibare pakking in gezet. Dus zo beun is dat niet, als je dit netjes doet is dit een hele goede oplossing als de passingen daadwerkelijk zo beschadigd zijn dat ze kunnen gaan lekken (zekere voor het onzekere nemen).

Een professionele oplossing bij zwaarder beschadigingen zou uitkotteren en een bus plaatsen zijn. Maar dat kan lang niet iedereen zelf even doen.


oja... als je dat vloeibare pakking maniertje gaat doen, vergeet dan niet de pasvlakken van de keerring en holte te ontvetten!


Ik denk dat ik toch met pakking ga werken, maar dan met beleid zonder er een puin zooi van te maken. dan heb ik er nog wel vertrouwen in aangezien de krassen niet door de hele passing lopen. zal het de gaan werken als een soort plamuur/lijm


 

Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved