Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nicasil/Gietijzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49401 - Nicasil/Gietijzer
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 10350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Moto_FuriaDirk 24-4-2008 18:21 Print topicpost

Posts: 334
heey,
ff stomme vraag:
wat is nou precies beter nicasil of gietijzer cilinder?
met nicasil wand zou de cilinder een stuk minder slijten
maar toch zou die dr70 dan wel een goeie zijn.
scheelt dat veel? en moet je gietijzeren cilinders
langer warmrijden?

wat dus de voor en nadelen voor een gietijzer of met nicasil wand zijn.

 
Je moeder aan de poeder

ktmstyled 24-4-2008 18:25 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moto_FuriaDirk
heey,
ff stomme vraag:
wat is nou precies beter nicasil of gietijzer cilinder?
met nicasil wand zou de cilinder een stuk minder slijten
maar toch zou die dr70 dan wel een goeie zijn.
scheelt dat veel? en moet je gietijzeren cilinders
langer warmrijden?

wat dus de voor en nadelen voor een gietijzer of met nicasil wand zijn.




is een oneindigge discussie denk ik

gietijzer is bij mijn weten duurzamer omdat je t kunt honen
nicasil kan je niet honen
als je dus n vastloper gehad hebt is de kans groter dat je je cilinder kunt hergebruiken als deze van gietijzer is dan dat er een nicasil wand in zit
conclussie: gietijzer duurzamer
nicasil sneller

 
going sideways!
Moto_FuriaDirk 24-4-2008 18:29 Print reply

Posts: 334
nou het idee is dat die vastloper er niet komt.
goed afgestelt zou dus de een niet sneller vast
lopen dan de ander?
 
Je moeder aan de poeder
farmer tuning 24-4-2008 18:30 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
[...]



is een oneindigge discussie denk ik

gietijzer is bij mijn weten duurzamer omdat je t kunt honen
nicasil kan je niet honen
als je dus n vastloper gehad hebt is de kans groter dat je je cilinder kunt hergebruiken als deze van gietijzer is dan dat er een nicasil wand in zit
conclussie: gietijzer duurzamer
nicasil sneller



en nica staat zijn warmte sneller af dan gietijzer. dus nica is sneller. maar gietijzer is duurzamer
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Citta92 24-4-2008 18:31 Print reply

Posts: 614
Persoonlijk ga ik voor nicasil.

Maar daar zijn verschillende meningen over.

Ik zie het zo.

Nicasil bij 100 km in de week.

giet bij meer km's per week.


Nicasil kan je wel vastloper krijgen, mar vaak is je wand heel, omdat die veel sterker is dan je zuiger.

Gietijzer moet je gelijk honen en andere zuiger ervoor bestellen.

Nicasil kan meer toeren aan.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 24-4-2008 18:38 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Persoonlijk ga ik voor nicasil.

Maar daar zijn verschillende meningen over.

Ik zie het zo.

Nicasil bij 100 km in de week.

giet bij meer km's per week.


Nicasil kan je wel vastloper krijgen, mar vaak is je wand heel, omdat die veel sterker is dan je zuiger.

Gietijzer moet je gelijk honen en andere zuiger ervoor bestellen.

Nicasil kan meer toeren aan.


bij tamme troep jah.
bij snel spul ligt bij bijna elke vastloper de nica wand er wel uit.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Citta92 24-4-2008 18:47 Print reply

Posts: 614
Wat vind jij tam? stage 6 racing 70cc vlinderpoort ?
Of 110cc malossi ?
zeg 't maar.
 
henk43 24-4-2008 18:47 Print reply

Posts: 916
dan kan je er tog ook een nieuwe wand in laten zetten?
 
Nobody said it was easy
Makrolon 24-4-2008 18:48 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
dan kan je er tog ook een nieuwe wand in laten zetten?

kost 300 euro ofzo.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Markjo 24-4-2008 18:50 Print reply

Posts: 1061
't is niet dat de nicasil wand de warmte beter afstaat, maar de alu cilinder die daaraan vastzit daarom is 't ook zo moeilijk te lassen

en je zou 'm kunnen honen, maar dan moet je wel een nieuwe wand laten plaatsen @ de prijs van de cilinder

edit

heb ze trouwens wel langs zien komen voor 150e met de 'belofte' van even goed als nieuw

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 24-4-2008 om 18:52 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
farmer tuning 24-4-2008 18:50 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

kost 300 euro ofzo.


boelshit 150 pleuries. blijf erbij dat nica beter is zelfs met lange afstanden goed smeren doet wonderen.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Citta92 24-4-2008 18:55 Print reply

Posts: 614
zelfs al goedkoper gehoord.
Gietijzer vind ik beter, ivm vaak minder toeren en dus minder slijtage @ zuiger.
 
Elco 24-4-2008 18:56 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Wat vind jij tam? stage 6 racing 70cc vlinderpoort ?
Of 110cc malossi ?
zeg 't maar.



hij bedoelt meer 2 takt motoren, 125 cc + zegma, geen brommer spul
 
Markjo 24-4-2008 18:58 Print reply

Posts: 1061
als je ingehaald wil worden door me oma is 't prima jah
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Harold 24-4-2008 18:59 Print reply

Posts: 1052
Nicasil gaast juist sneller kapot bij een vastloper. Het is maar een heel dun hard laagje over zacht aluminium. Kantel de zuiger bij een vastloper (echte vastloper dus, geen warmloper) dan springen er zo stukken nicasil uit omdat het aluminium achter het dune laagje vervormt en het nicasil kan dat niet: knapt. Bij een gietijzeren is de wand overal even sterk en er zullen niet snel stukken uit knappen.

Ze zijn wel minder warmloop (kras)gevoelig, dan blijft de wand meestal wel heel en gaat de zuiger kapot. Bij een gietijzer is het van allebij een beetje. komt je zuigerveer in een poort, dan knapt nicasil zowiezo af, bij een gietijzeren kun je nog wel is geluk hebben.

Bij een gietijzeren ben je voor 20 euro klaar voor een hoonbeurtje bij een nicasil ben je 150 euro verder. (ex zuiger)

nicasil hoef je bijna niet warm te rijden, een giet ijzeren wel. Maar de dr70 is redelijk laag toerig, dus als die netjes in gereden is hoef je je echt geen zorgen te maken om het warmrijden. Bij een hoogtoerige gietijzeren cilinder wel.
 
- Kevin - 24-4-2008 19:01 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Wat vind jij tam? stage 6 racing 70cc vlinderpoort ?
Of 110cc malossi?
zeg 't maar.


Dat is een alluminium cilinder met een chrome wand .

Geen gietijzer en ook geen nicasil :P.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
hij bedoelt meer 2 takt motoren, 125 cc + zegma, geen brommer spul


Of je post gewoon niks.

Ik wilde van alles typen, maar lees het bovenstaande van Harold maar, dat had ik ook getypt .
 

Dit topic is 10350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved