Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gekut met MT5, gepruttel enzo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4939 - Gekut met MT5, gepruttel enzo
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 3-8-2002?13:20 Print topicpost
Posts: 1755
Sinds mei loopt mn brommer al voor geen ene meter doordat ie bij vol gas geven gaat lope pruttelen. Nou hoorde ik dus laatst twee knallen uit de uitlaat, de eerste keer was KNAL en toen sloeg ie af, de tweede keer was het iets zachter en toen zag ik een meter achter me wat rook optrekken alsof iemand een rotje afstak en toen bleef ie ook nog lopen. Knallen uit de uitlaat betekent toch dat de ontsteking te laat staat afgesteld?

Maar ja nou start ie helemaal niet meer :a. Ik ben best wel zeker dat het niet aan de carb ligt, heb sproeiers 130 t/m 160 (Mikuni) gewisseld. En toen ie het nog goed deed zat er een 160 in. Verder is ie helemaal schoongespoten met compressor. De staat van de gasnaald en al weet ik niet zeker.

Dan het luchtfilter, een keer toen ie niet reed had ik het luchtfilter eraf gehaald en toen kon ie wel vol gas in zn vrij. Maar toen ik precies hetzelfde de volgende dag probeerde lukte dat niet .

Bedrading ligt het denk ik ook niet aan die is helemaal opnieuw aangelegd (licht doet het ook weer). Bougie is ook nieuw. CDI en bobine vertrouw ik maar op.

Hij krijgt benzine want cilinder, zuiger en bougie waren nogal vochtig toen ik ze er voor het laatst afhaalden. Dat was dus vlak nadat ie nie meer wilde starten.

Ja sorry het is een heel verhaal geworden, maar plz lees het ff en zeg wat want ik wordt helemaal gestoord van dat ding. Misschien dat hier nog iets langs komt waar ik iets aan heb voordat ik de ontsteking ga vervroegen (en mn grondplaat verneuk )
 

jeroen 3-8-2002?14:43 Print reply

Posts: 15066
kijk even hoe je ontsteking staat, heb in je verhaal niet gelezen dat je dat nagekeken hebt, en zuigt ie ook ergens valse lucht?
 
Honda_MB80 3-8-2002?14:50 Print reply
Posts: 251
Teveel benzine... (het knallen uit de uitlaat)
Maar je had al geexperimenteert met sproeiers...
Dan blijft de valse lucht over, daardoor kan die ook niet ontbranden...

P.S. probeer ook eens een splitfire bougie, die ontbranden vele malen beter! (ong. 12 Eurootjes)

[This message is edited by Just_me on 3-8-2002 16:12]
 
http://www.honda-mbx.tk/
huh 3-8-2002?17:20 Print reply
Posts: 1755
Ik heb vandaag nog wat zitte klooien. Nou ja de ontsteking staat nou op zn vroegst (zonder te veilen). De gasnaald zat verkeerd, die heb ik nou ook weer goed gezet. En de bougie was zo verkoold dat ie nie meer vonkte. Nou toen ie reed heb ik een topsnelheid van 38,4 km/u gehaald !! Het verschil is dat er nou heel veel knallen uit de uitlaat lijken te komen, of dat de onsteking slagen mist. En het vreemde is, in zn vrij kon je nog wel voluit gas geven zonder dat er vreemde geluiden uitkwamen. Maar zo gauw je gaat rijden, krijg je problemen. En nadat ie gereden heeft loopt ie in zn vrij ook nie lekker meer.

Hoe kijk je trouwes of ie valse lucht zuigt? En hoezo hoe mn ontsteking staat? Ik heb het vliegwiel en de grondplaat dr af gehaald maar ik zag niks van tekentjes of iets, dus waar zo ik hoe die staat? En dat van die andere bougie is een goed idee, dit zijn nogal gare bougies.
 
OuweMTX 3-8-2002?19:30 Print reply
Posts: 35
Je kan heel simpel zien of ie valse lucht krijgt.
Je gaat naar de winkel en haald een bus remreiniger.
je laat je brommer gewoon stationair draaien. Als ie dat niet wil dan laat je hem gewoon continu 2500 rpm draaien ongeveer. dan neem je de bus remreiniger en dan spuit je wat remreiniger op het spruitstuk. Wel even aan beide kanten doen. Als je brommer dan ineens anders gaat lopen dus niet meer hetzelfde toerental dan zuigt ie valse lucht.
 
MTX o.t. met 80 AC blok en 110 immi en 110 Homoet

Dit topic is 548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved