Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Verlichting aansluiten kawa ar50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #49380 - Verlichting aansluiten kawa ar50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

occ1s 23-4-2008 18:58 Print topicpost
Posts: 131
Heb sinds gisteravend een kawasaki ar50 thuis staan.
De verlichting moet enkel nog worden aangesloten.

Heb al een elektronisch schema (van de knowledge base hierooww)
Nu weet ik echt niet waar ik moet beginnen.
Hij heeft al een kabel boom, en heb bij de koplamp al roodwit op roodwit aangesloten (ook al zwartgeel op zwartgeel en rood op rood)ALleen t werkt nog niet.
Zie wel wat losse kabels achter de linkerkap, enkel 1 losse zwarte (zou niet weten waar die andere verstopt is) een bruine en een roodwitte , allemaal t zelfde verhaal.

Hoe :S?
 

Djeep 23-4-2008 18:59 Print reply

Posts: 8621
Je weet dat je motor moet lopen?

Kijk of van je blok naar je schakelaar gaat, van je schakelaar naar je lamp, van je lamp naar massa, als alles heel is, zou het moeten doen.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
occ1s 23-4-2008 20:25 Print reply
Posts: 131
Heb alles nog even nagelopen, even wat dingen veranderd idd, nu doet hij het .

Nu het volgende, de cockpit (toeren teller en de km meter).
Doen het bijde niet (ook de ligten niet van oil, turn en nutral (die turn hoef niet persee, heb geen richtingaanwijzers derop).
Neutral zou wel handig zijn, aangezien ik alleen naar beneden gewend ben van de fs1, en nu nog steeds niet zeker weet wannee rhij in zn vrij staat...

Ook nog iets, in zn 6 komt hij alleen maar op toeren met wind mee, windstil blijft i eook hangen, en wind tegen al helemaal.
VOor zover ik weet zit de standaard vertanding er nog op, toch maar overwegen om een 12 tw voor te doen? (waar kan ik die bestellen?!)
VOor derest geen dingen, zou nog niet weten hoe hard hij gaat, naar mijn weten niet zo super, maar 65 ofzo...

Dit bericht is gewijzigd door occ1s op 23-4-2008 om 20:25 uur.
 
Djeep 23-4-2008 20:40 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Heb alles nog even nagelopen, even wat dingen veranderd idd, nu doet hij het .

Nu het volgende, de cockpit (toeren teller en de km meter).
Doen het bijde niet (ook de ligten niet van oil, turn en nutral (die turn hoef niet persee, heb geen richtingaanwijzers derop).
Neutral zou wel handig zijn, aangezien ik alleen naar beneden gewend ben van de fs1, en nu nog steeds niet zeker weet wannee rhij in zn vrij staat...

Ook nog iets, in zn 6 komt hij alleen maar op toeren met wind mee, windstil blijft i eook hangen, en wind tegen al helemaal.
VOor zover ik weet zit de standaard vertanding er nog op, toch maar overwegen om een 12 tw voor te doen? (waar kan ik die bestellen?!)
VOor derest geen dingen, zou nog niet weten hoe hard hij gaat, naar mijn weten niet zo super, maar 65 ofzo...

Dit bericht is gewijzigd door occ1s op 23-4-2008 om 20:25 uur.


Je lichten van je cockpit moet je dan ook nog ff in zelfde circuit gooien als je voorlamp.

Neutral en oli gaat WEL op accu

Tja omgekeerde bak is altijd ff wennen.

In ze 6 niet op toeren, kan je idd ff andere voortandwiel doen, maar moet je uitkijken voor overtoeren.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
occ1s 23-4-2008 20:42 Print reply
Posts: 131
Tja uhm :P accu :P?! waar zit dat ding?
Onder mn linkerkap zit wel een accu houder, maar een accu :S?
 
Djeep 23-4-2008 20:43 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Tja uhm :P accu :P?! waar zit dat ding?
Onder mn linkerkap zit wel een accu houder, maar een accu :S?


Nou accuhouder is om je accu te houden, als hij er niet zit, dan zit ie er niet...

Nieuwe kope dus, en aansluiten
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
occ1s 23-4-2008 20:48 Print reply
Posts: 131
Hoeveel volt..? heb een 12 volt accu nog thuis liggen, weet niet of dat gaat werken?...
Wil het dan ook zo hebben dat hij m automatisch weer oplaad.. indien mogelijk :P?
 
Djeep 23-4-2008 20:50 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Hoeveel volt..? heb een 12 volt accu nog thuis liggen, weet niet of dat gaat werken?...
Wil het dan ook zo hebben dat hij m automatisch weer oplaad.. indien mogelijk :P?


In princiepe komt er een draad van je gelijkrichter voor het opladen van je accu. En geloof dat het 12 volt is, maar weet ik niet zeker , nooit zo'n ding gehad
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
occ1s 23-4-2008 21:40 Print reply
Posts: 131
Nee maar goed.. wacht. jij had t net over de verlichting van de cockpit..
Ik wil alleen de tellers aan de praat krijgen.. alleen zou ik niet weten hoe...
 
Matthijsar50 24-4-2008 9:50 Print reply

Posts: 1029
ar50 is 6 volt.. zonder accu moet hij et ook doen want ik heb ook geen accu, en alles doet het gewoon..!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
occ1s 24-4-2008 11:11 Print reply
Posts: 131
maar hoe heb jij de boel aangesloten.
Wat mij nu even het meest aanspreekt is het lampie van de neutraal, waar moet die op aanworden gesloten (en hoe ziet ie er uit).

neutraal, was dacht ik lichtgroen of niet?
 
Kawasaa 24-4-2008 11:17 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
maar hoe heb jij de boel aangesloten.
Wat mij nu even het meest aanspreekt is het lampie van de neutraal, waar moet die op aanworden gesloten (en hoe ziet ie er uit).

neutraal, was dacht ik lichtgroen of niet?


loop gewoon de hele schema langs en dan kom je er wel uit, het is lastig vanuit hier te zien wat waar zitt en hoe en wat. Ik weet waar ik over praat want ik heb zelf de volledige kabelboom opnieuw opgebouwd uit niks.

Over die 6de versnelling, dat is bij kawa eigelijk de overdrive dus om met dezelfde snelheid minder toeren te draaien. Mijn kawasaki ar loopt heel lekker maar als ik echt hard wil kom ik ook niet door zijn 6de heen. In zijn 5 haal in de 85 km max, flink wind mee dan kan ik wellicht opschakelen tot de 95 maar dat komt zelden voor.
 
occ1s 24-4-2008 11:38 Print reply
Posts: 131
Ok. ik snap dat het moeilijk is, maar voor mij ook.

Probeer alles na te lopen, heb 2 verschillende schemaas.

Maar toch, dr zit me nog iets dwars, er zit een zwartwitte kabel vanaf mn kabelboom (vanaf de cdi ofzo), en die komt bij mn stuur uit.

Tis zo female-stekker (dus zoeen waar een andere stekker in geplugged moet worden...)

Nu komt er geen andere zwartwitte kabel van de cockpit af, mis ik iets?

Ps: kan een kawasaki uitlaat kopen, zo'n gianelli, aanrader?
En welke sproeiers gaan derin? gewoon mikuni kort? zeskant?

 
Kawasaa 24-4-2008 11:57 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Ok. ik snap dat het moeilijk is, maar voor mij ook.

Probeer alles na te lopen, heb 2 verschillende schemaas.

Maar toch, dr zit me nog iets dwars, er zit een zwartwitte kabel vanaf mn kabelboom (vanaf de cdi ofzo), en die komt bij mn stuur uit.

Tis zo female-stekker (dus zoeen waar een andere stekker in geplugged moet worden...)

Nu komt er geen andere zwartwitte kabel van de cockpit af, mis ik iets?

Ps: kan een kawasaki uitlaat kopen, zo'n gianelli, aanrader?
En welke sproeiers gaan derin? gewoon mikuni kort? zeskant?



Zwart witte kabel is voor het uitzetten van de motor, dat kan met het contactslot maar ook met een schakelaar. Die schakelaar zit aan de rechterkant bij het gas zeg maar.

Gianelli uitlaat heb ik geen ervaring mee maar wat ik hoor zit er haast geen verschil met orgineel. Als je die anders trouwens nog zoekt ik heb er nog wel 1 over dus...
 
occ1s 24-4-2008 12:08 Print reply
Posts: 131
Ja weet niet, moet ik nog even kijken, anders ga ik liever voor een grotere carburateur .

Hmm, nu doet t licht het btw niet meer :(
 
Kawasaa 24-4-2008 12:14 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Ja weet niet, moet ik nog even kijken, anders ga ik liever voor een grotere carburateur .

Hmm, nu doet t licht het btw niet meer :(


Heb je er wel een spanningsregelaar tussen zitten? dat kastje dat onder de cockpit zitten, ook de lichtweerstand..

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 24-4-2008 om 12:22 uur.
 

Dit topic is 2291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved