Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraamplaatjes/optrekken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4937 - membraamplaatjes/optrekken?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 3-8-2002?12:11 Print topicpost

Posts: 7387
jah mijn 70zeta is nu goed afgesteld, ik heb er een 13mm carb op, jah ik weet het niet de grootste carb die er is ik zoek ook een 16, maar ik heb nu een std 4kleps membraam er in zitten met metalen plaatjes (hij is niet uitegebogen, niet leek mij niet nuttig ivm met de 13mm carb), hij heeft erg veel kracht boven in de toeren maar ik heb dat als ik in de 4 rij dat hij een dipje heeft bij de 7-8K hij trekt hem er nauwlijks doorheen en al helemaal niet met veel tegenwind en zakt hij terug tot de 7rpm ong, als ik hem maximaal in de 3 doortrek dat komt hij bij de 8,5-9k ongeveer uit en trekt hij hem door maar ik wil niet elke keer dat ik mijn brommer maximaal moet doortrekken dus wil ik die dip weghebben, met een grote carb verhelp dat volgens mij omdat je dan meer kracht in de powerband krijgt beweren ze. maar nu vroeg ik mij af dat als ik er carbon plaatjes er opdruk inplaats van die metalen of dan ook help met de dip te verhelpen? ik ga ze zowieso halen maar ik moet tot donderdag wachten dus kan ik mooi ff vragen. maar als dat dus ook er voorzorgt dat ie iets beter doortrekt zou dat mooi zijn, wie heeft hier ervaring mee over prestaties na het vervangen van de membraam plaatejs?
mijn setup verder nu:
70zeta
13mm carb
std 4 kleps membraam
proma uitlaat (denk ik, is altans wel een snelle)
tdw v 15-47 en rijd nu 85km/h

oh jah, gaat hij dan btw ook meer toeren draaien met die carbon plaatjes?
 
He?

SIWWN 3-8-2002?12:32 Print reply
Posts: 7079
Denk niet dattie meer toeren draait..


Er zijn 2 dingen te doen

1 - lichtere tandwielverhouding
2 - afvallen
 
Blukaap 3-8-2002?12:55 Print reply

Posts: 10006
Ik had die dip ook, op precies hetzelfde punt.
En met de std uitlaat had ik daar geen last van.
Ligt dus waarschijnlijk aan die proma.
 
Bastila is lief
Joost 3-8-2002?12:54 Print reply
Posts: 1108
Dumb die 13mm! 13mm werkt echt niet met een 70cc in hogetoeren. Haal min een 18 khein of liever nog een 20 of grotere mikunie.

Hier is de forumule om de juiste carb diameter te bepalen.

Quote:

original posted on: [URL[t]]http://www.macdizzy.com/formulas.htm[/t]Macdizzy site[/URL]

Carburetor Throttle Bore Diameter

D = K x SQRT( C x N )
D is throttle bore diameter, in millimeters
K is a constant ( approx. 0.65 to 0.9, derive from existing carburetor bore)
C is cylinder displacement, in liters
N is RPM at peak power



[This message is edited by Joost ? on 3-8-2002 13:05]

[This message is edited by Joost ? on 3-8-2002 13:06]
 
It is going to be a Endless summer...
Blukaap 3-8-2002?13:24 Print reply

Posts: 10006
20mm zuipt teveel, dat weet je toch ?

[This message is edited by Blukaap on 3-8-2002 13:25]
 
Bastila is lief
wipe-out 3-8-2002?13:49 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Joost ??

Hier is de forumule om de juiste carb diameter te bepalen.

Quote:

original posted on: [URL[t]]http://www.macdizzy.com/formulas.htm[/t]Macdizzy site[/URL]

Carburetor Throttle Bore Diameter

D = K x SQRT( C x N )
D is throttle bore diameter, in millimeters
K is a constant ( approx. 0.65 to 0.9, derive from existing carburetor bore)
C is cylinder displacement, in liters
N is RPM at peak power






K is een constante (ongeveer .65 tot en met .9, afhankelijk van de diameter van de nu gebruikte carburateur).

Klopt die vertaling een beetje, want ik begrijp niet echt wat K dan zou moeten zijn.

Als ik zou gaan rekenen (voor mijn MB met ori 80 en 20mm Mikuni):

D = K * (C * N)
D = .65 * (.08 * 8000)
D = 416mm

D = K * (C * N)
D = .9 * (.08 * 8000)
D = 576mm

Dus dan zou de diameter van mijn carburateur tussen de 416 en 576mm moeten liggen? Hmmm, ergens maak ik een fout.

edit:

Wat is SQRT eigenlijk? Is SQRT = C * N, want op die manier heb ik het uitgerekend zeg maar.

[This message is edited by wipe-out on 3-8-2002 13:58]
 
Joost 3-8-2002?14:01 Print reply
Posts: 1108
SQRT = Square root = wortel .

K is afhankelijk van de staat van je cilinder, een erg getunde cilinder moet een hoge K nemen.

Voor orgi80 met een 18mm geld een k van 0.71. Ik zouw niet hoger dan een k van 0,8 gaan.



 
It is going to be a Endless summer...
wipe-out 3-8-2002?14:37 Print reply

Posts: 7672
Aha, nou kom ik meer in de buurt met 19mm.
Thanks, weer iets geleerd
 
barry 3-8-2002?15:16 Print reply

Posts: 7387
zucht hier vraag ik toch niet om :a ik zei ook dat ik er een grotere carb op leg chappies! joost bedankt voor je formule maar ik wil graag weten van mensen die ervaring hebben met eerst metalen en daarna carbon membraamkleppies wat de prestatie verschillen waren
 
He?
Blukaap 3-8-2002?17:27 Print reply

Posts: 10006
Moet je aan Jan vragen, die heeft die velletjes van mij gekocht.
 
Bastila is lief
Joost 3-8-2002?17:54 Print reply
Posts: 1108
Jha, als je boven de 12000 toeren (of zo iets)komt gaan je metalen kleppen klaperen, carbon is stijf en heeft daar dus minder last van.

Sneller ga je der niet direct mee, maar carbon is altijd beter. Ook als de klepje's kapot gaan (uitzonderingen daar gelaten).

Edit: Trouwens een 16mm op een 70cc zeta is echt te klein denk ik. Zeta is ja hoog toerig.
Dat dipje zit er altijd in bij een zeta, die carbon plaatje's kunnen meschien wel iets helpen, maar ik denk niet erg veel. Als je van een twee naar een vier kleps gaat merk je wel veel verschil bij het afstellen.

Wat je ook zou kunnen doen is een power box bouwen voor dat toerental.




[This message is edited by Joost ? on 3-8-2002 18:01]
 
It is going to be a Endless summer...
barry 3-8-2002?18:17 Print reply

Posts: 7387
er zit standaard een 4kleps membraam in, ik haal donderdag carbon

mowah ik probeer eerst carbon en dan kijk ik trouwens verder

oh jah joost je hebt wel gelijk met die cdi-,mps300 dat je denk dat dat helemaal geen snelle cdi's zijn

met mijn shinderf of zoeiets stottert hij boven de 11,500 en met die mps-300, dus welke cdi is nou wel snel? moet je net mazzel hebben volgens mij
 
He?
SIWWN 3-8-2002?18:23 Print reply
Posts: 7079
Shindenger jah.. Dat is de originele CDI,

De MPS 300 is de snelle uitvoering
 
Blukaap 3-8-2002?18:39 Print reply

Posts: 10006
Lees nou wat ie zegt.
Die MPS-300 gaat op hetzelfde toerental stotteren als die shindenger.
Ik heb ook een keer een MPS-300 gehad die het veel slechter deed dan een shindenger (max 7000 toeren..).

En je moet idd mazzel hebben met CDI's.

En neem toch gewoon een 18 of 20mm man, geef die zeta wat ie verdient.
 
Bastila is lief
SIWWN 3-8-2002?18:48 Print reply
Posts: 7079
oke.. niet goed gelezen
 
Saknet 3-8-2002?19:04 Print reply

Posts: 10355
sjah, ik heb vandaag in me MB een 2 klepper gezet en ik merk dat er bij mij nu een dipje in is gekomen terwijl ik eerst een 4klepper had, wel met ijzeren plaatjes.

Ik merk ook dat de plaatjes boven een bepaald toeren tal gaan klepperen ofzo en bij mij is dat ong 10000 :( , tenminste, in zn 3 en 4. In zn 1 en 2 niet..
en als je carb te klein is of als hij niet helemaal perfect is afgesteld dan kan het wezen dat hij om een andere reden niet verder dan 10500 rpm komt met een mps-300 ..

[This message is edited by bart@blaah bosma on 3-8-2002 19:08]
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved