Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gilera gsm 2003 begrenzingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49357 - gilera gsm 2003 begrenzingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chain 22-4-2008 19:06 Print topicpost
Posts: 30
Ik heb een gilera gsm uit 2003 (dus met derbi blok) en die loop momenteel maximaal 70 km/h. Ik wil het sneller laten lopen en daarom wil ik kijken of alle begrenzingen eruit zijn. Welke begrenzingen zitten er allemaal in een gsm? Ik weet alleen prop in de uitlaat.
 

b0nes 22-4-2008 19:08 Print reply

Posts: 2058
luchtfilter
 
stephan777 22-4-2008 19:13 Print reply

Posts: 7259
prop in de uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 22-4-2008 om 19:13 uur.
 
b0nes 22-4-2008 19:14 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chain
Ik weet alleen prop in de uitlaat.



hmm die wist hij al
 
chain 22-4-2008 21:15 Print reply
Posts: 30
Dus alleen prop in de uitlaat en luchtfilter?Zijn er geen andere begrenzingen? Ik vind dat 70 te sloom is en ik weet bijna zeker dat de uitlaat ontgrenst is. En scheelt het veel als ik de luchtfilter ontgrens en hoe moet ik dat doen?
 
chain 25-4-2008 15:19 Print reply
Posts: 30
Ik heb ondertussen de uitlaat gecheckt en hij is al ontgrenst. Kan iemand mij vertellen hoeveel sneller hij gaat als ik de luchtfilter oontgrens en hoe doe ik dat?

 
- Han - 25-4-2008 15:20 Print reply

Posts: 9667
vertand hem eens wat zwaarder. Luchtfilter ontgrenzen heeft nauwelijks nut
 
<10.000 posts
Arjanus 25-4-2008 15:38 Print reply

Posts: 9073
smallere diameter van je membraan is ook nog mogelijk
 
lieber nurburgring als ehering
chain 25-4-2008 18:44 Print reply
Posts: 30
Ik ben een beginner in het sleutelen en ik weet dus echt niet wat vertanden inhoudt. Kun je dat uitleggen?

Ik heb naar de membraan gekeken en ik kwam deze tegen die ik eruit kon trekken, binnenin zie je van die rechthoekige kamers die je naar buiten kunt drukken. Is dit de begrenzing, dus moet ik die eruit halen? Hier een plaatje:
http://img140.images.../652/dsc00010jb2.jpg

En om er zeker van te zijn dat mijn uitlaat ontgrenst is, heb ik ernaar gekeken en ik vond geen ringen ofzo, alleen was ik dat niet zeker bij het begin dus waar hij de blok in gaat. Ik heb er een foto van gemaakt en kan iemand mij vertellen of dat een prop is?
http://img201.images...2672/dsc00006sw9.jpg
 
Arjanus 25-4-2008 19:04 Print reply

Posts: 9073
membraan is niet begrenst zo te zien
uitlaat kan ik moeilijk zien bij mijn gsm zat er een buisje in de uitlaatbocht (katalysator) maar dat was er 1 met morini blok dus of dat bij jou ook zit durf ik niet te zeggen
 
lieber nurburgring als ehering
mbrulezzz 25-4-2008 19:17 Print reply

Posts: 2084
misschien cdi?
 
MB racing
chain 25-4-2008 19:27 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
membraan is niet begrenst zo te zien
uitlaat kan ik moeilijk zien bij mijn gsm zat er een buisje in de uitlaatbocht (katalysator) maar dat was er 1 met morini blok dus of dat bij jou ook zit durf ik niet te zeggen

kun je die katalysator gewoon zien als je de uitlaat in tweeen hebt gedemonteerd? Ik denk dat mijn brommer wel harder dan 70 moet gaan, hij trekt ook niet zo heel goed op. Met iemand achterop gaat ie in zijn 4e versnelling terug in zijn toeren zelfs. Zit er dan een cdi op een gsm en hoe moet ik die ontgrenzen?
 
chain 26-4-2008 17:37 Print reply
Posts: 30
Ik heb op een andere forum ook gevraagd en op de membraan is geen begrenzing. Ook heb ik de goede tandwielen volgens iemand. Dus prop is uit de uitlaat, luchtfilter heeft niet zoveel nut, membraan is zonder begrenzing, wat kan de probleem dan zijn?

Dit bericht is gewijzigd door chain op 26-4-2008 om 17:38 uur.
 
chain 27-4-2008 12:01 Print reply
Posts: 30
Ik heb nou een 14/53 tandwielverhouding, zou ik toch een zwaardere vertanding nemen?
 
Arjanus 27-4-2008 12:17 Print reply

Posts: 9073
kun je zwaardere vertanding nemen dan ?
ik weet niet hoe dat ding nu loopt op top

btw mijn gsm liep zonder begrenzers ook maar 75 ofzo dus zo heel apart is het ook weer niet

en probeer anders gewoon een andere uitlaat als je helemaal zeker wil zijn
 
lieber nurburgring als ehering
chain 27-4-2008 12:36 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
kun je zwaardere vertanding nemen dan ?
ik weet niet hoe dat ding nu loopt op top

btw mijn gsm liep zonder begrenzers ook maar 75 ofzo dus zo heel apart is het ook weer niet

en probeer anders gewoon een andere uitlaat als je helemaal zeker wil zijn

Op top zit ie dan op 70 km/h en hij rijdt dan gewoon goed, of bedoel je dit niet?
 

Dit topic is 1220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved