Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rieju Rs1 probleem versnellings bak (AM6)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49353 - Rieju Rs1 probleem versnellings bak...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joep Rs1 22-4-2008 17:30 Print topicpost

Posts: 41
Hey,
Ik ben joep ben 18 jaar en baal als een stekker.
Rij al dik 2 jaar met mijn Rieju RS1 vrolijk en tevreden rond.
Vrij weinig probelemen gehad to vanochtend.
Ik rij naar school en ineens valt het me op dat er in mijn blok een geluidje is
wat er eerder niet was. Het was alsof er iets on het blok los was en nu rond
slingerde in het blok. Zo klonk het maar zeker weten doe ik het niet.
Ook kom ik niet meer in mijn 5e en 6e versnelling. Doe ik hem in zijn 5/6 heb ik hetzelfde resultaat als
hij in zijn vrij staat. Ik kom der niet mee vooruit.
Nou lijkt het mij dat me versnellingsbak naar zijn gootje is.
Nou zei een vriend van me die ook een RS1 heeft dat bij hem ook zoiets gebeurde en dat toen zijn koppelings platen
naar de maan waren. Maar dat lijkt me niet. Toch?
Wat denken jullie dat het is?
Hetzelfde? of nog tips om dat te checken ofzo? of dat dat waar is?

Mvg. Joep



Dit bericht is gewijzigd door Joep Rs1 op 22-4-2008 om 17:31 uur.
 

boerke 22-4-2008 17:34 Print reply

Posts: 261
het lijkt mij ook je versnellingsbak maar het lijkt me sterk dat dat ook ineens gekomen is zonder dat je blok echt een harde klap heeft gehad. maar als dat verhaal met de koppelingsplaten waar is moet hij toch hetzelfde doen in zijn 1 t/m 4 ? correct me if i'm wrong
 
Ice Ap rs50 22-4-2008 17:49 Print reply

Posts: 7149
over die koppelingsplaten:

zet je brom met zen voorband tegen de muur, laat hem draaien, zet em in zn 3 en laat de koppeling zachtjes los, als ie niet onmiddelijk stilvalt, is je koppeling versleten.

je kan het ook merken als ze slipt of als je schakelen plots heel zwaar gaat
 
GTI - GTD - BMW
Joep Rs1 22-4-2008 22:21 Print reply

Posts: 41
Nou ik moet zeggen, 3/4 weken terug viel in de bocht mijn ketting er af. Hoe dat kwam? geen idee verder maar toen sloeg de ketting dubbel om de voorste tandwiel. daardoor raakte die beknelt en liep vast tegen het blok. Toen heeft hij (versn. bak)wel een flinke optater gekregen. Maar dat ik daar nu pas problemen door krijg, is wel weer vreemd.

Over de koppelingsplaten, zal ik is gaan proberen. Heb gelukkig nog wel een 3

Gr. Joep

ps. Over de roest.... die heb ik bij aanschaf er bij gekocht. Toen hele frame gezandstraalt, en weer likkie verf er op. Nu geen last meer van roest. Frame is nu zwart en velgen geel. Net als de brommer zelf (geel/oranje). Is een verbetering vind ik.

Dit bericht is gewijzigd door Joep Rs1 op 22-4-2008 om 22:23 uur.
 
Harold 22-4-2008 23:46 Print reply

Posts: 1052
Heb je niet gewoon een erg versleten ketting?

am6 blokken hebben nog wel eens de neiging om moeilijk in de versnelling te komen als de ketting niet goed gespannen is.
Waarom..... geen idee

K spreek wel uit ervaring... heb ook is zoiets soortgelijks gehad -> bleek door slappe ketting te komen.

Is dat het niet, dan is er vast een schakelvork krom geslagen. Zijn een beetje gammele dingen en het zou best kunnen dat hij het eerst gewoon wel goed heeft gedaan.
Maar omdat hij niet meer recht op de geleiding staat, zou er op ten duur meer speling op zijn gekomen waardoor hij nu hele maal niet meer in de 5 en 6 wil.
 
Joep Rs1 23-4-2008 7:07 Print reply

Posts: 41
@ harold, ik denk het laatste want ik heb 3/4 weken terug (na dat voorval met de ketting) er een nieuwe ketting op gedaan. Die staat/stond ook gewoon goed zoals het hoort.


Ik ga denk ik maar het blok er uit halen en het blok even open maken...
Hopen dat het mee valt
 
Joep Rs1 1-6-2008 9:48 Print reply

Posts: 41
Nou, Ik heb het blok open gemaakt en er zit een staaf vast in het blok. Daar zit en lepel op waarmee je de tandwielen van je 5e en 6e versnelling omhoog of omlaag duwt.
Die staaf is afgebroken waardoor het afgebroken stuk en die lepel los in het blok lagen en dat tikkende geluid maakte.
Hoe het kan geen idee...Maar het valt dus alles mee...
Die 2 onderdelen nieuw besteld en voor iets van 33 euro weer klaar.
Zit nu met een ander probleem/vraag/idee

-> http://www.brommerforum.nl/showtopic/50109 <-
 
jd boer 1-6-2008 12:09 Print reply

Posts: 6005
waarschijnlijk een schakelvork kapot
 
rs1sprintuhr

Dit topic is 4150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved