Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda 6V ss50 motorblok op skyteam gorilla 12V(monkey)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 792 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49346 - honda 6V ss50 motorblok op skyteam ...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10368 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

farmer tuning 22-4-2008 14:28 Print reply

Posts: 703
ja maar tis makkelijker als ie eraf ligt maar als ie er al onder ligt kan het ook. gewoon alleen je bobine aansluiten. dus de onsteking draden van je onsteking aansluiten op je bobine. en klaar weet alleen zosnel welke kleuren dat zijn ff proberen
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-4-2008 14:31 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kirill
Ja ok maar ik heb dus nu geen CDI meer nodig heb ik via via gehoord omdat ik contact punten heb enzo en dat allemaal niet meer nodig was ofzo.

Dus jij zegt Sluit de zwarte kabel aan op je bobine en dan moét er een vonk zijn ongeacht het voltage van de bobine (wat ik niet snap wat waarom zijn er dan 6v en 12 volt bobines?)



De bobijn wordt normaal niet vervangen bij ombouw van 6 naar 12 V, deze heeft eigenlijk geen werkspanning, eigenlijk alleen een kleine ingangsspanning, en een uitgangsspanning die ze zelf levert.

Wat je zei van die zwarte draad blijkt te kloppen :
http://www.brommerfo...gebase/Honda/Dax/171
Volgens mij gaat die zwarte draad ook naar het contact om de motor af te kunnen leggen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
d.m. 22-4-2008 14:56 Print reply
Posts: 1390
hallo ben een vriend van hem,

hij moet dus gewoon die zwarte draad naar bobine en daarna bougie of moet daar nog een spanningsregelaar tussen?
 
Derbi Senda X-treme Pro
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-4-2008 15:05 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: d.m.
hallo ben een vriend van hem,

hij moet dus gewoon die zwarte draad naar bobine en daarna bougie of moet daar nog een spanningsregelaar tussen?


spanningsregelaar is voor de verlichting.

Je kan eigenlijk zelfs zonder, zo was het standaard enkele decennia terug, maar dan branden er al eens lampjes door.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Viertakt 22-4-2008 16:46 Print reply

Posts: 3586
Past de ontsteking van het skyteamblok niet op het originele SS blok? Aangezien CDI toch veel fijner is dan contactpunten. dat zou veel makkelijker en efficienter zijn.
 
Viertakt uber alles.
kirill 22-4-2008 17:56 Print reply

Posts: 77
Neej voor zover ik weet niet.
Skyteam blok heeft een vliegwiel met de binnekant naar buiten gericht en een spoelding aan de antostekingskap vast die je met de deksel erin doet zegmaar. Ik zou die spoelen i.p.v de grondplaat kunnen monteren met een vliegwiel eroverheen. Maar weet niet of dat wel zin heeft.
 
Mopar 22-4-2008 18:17 Print reply

Posts: 4772
Het zwarte draadje uit je blok, moet je naar het kleine draadje van de bobine/bobijn brengen.

Dan heb je een vonk.
 
4takker 22-4-2008 19:11 Print reply

Posts: 2395
een cdi ontsteeking werkt niet op een kontaktpunten ontsteking
je kan en een 6v cdi ontsteking voor een ss blok krijgen en volgens mij met meer aan passingen een 12v cdi ontsteking
een andere op lossing is voor een paar honderd euro een andere 70cc 12v blok er onder te gooien

als je he ss blok aan gaat passen moet je minimaal rekenen op een 100 tot 200 euri

een toko die blokken verkoopt


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kirill 22-4-2008 19:24 Print reply

Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Het zwarte draadje uit je blok, moet je naar het kleine draadje van de bobine/bobijn brengen.

Dan heb je een vonk.


Ik heb geen draadje uit me bobine lopen.

Heb een standaart skyteam bobine.

maar het gekke is dat als ik de zwarte draad op me bobine aansluit en dan vervolgens de bobine over me blok wrijf terwijl ik kick dat er dan een vonk is tussen me bobine en me blok


 
kirill 22-4-2008 19:29 Print reply

Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawasaki
een cdi ontsteeking werkt niet op een kontaktpunten ontsteking
je kan en een 6v cdi ontsteking voor een ss blok krijgen en volgens mij met meer aan passingen een 12v cdi ontsteking
een andere op lossing is voor een paar honderd euro een andere 70cc 12v blok er onder te gooien

als je he ss blok aan gaat passen moet je minimaal rekenen op een 100 tot 200 euri

een toko die blokken verkoopt




Nee ik bedoel ik haal me vliegwiel eraf en de grondplaat en draai i.p.v de grondplaat me skyteam spoelending erop en daaroverheen me vliegwiel.
Dat zou toch goed kunnen gaan.

 
Uncle BLAM 22-4-2008 19:40 Print reply

Posts: 1025
het beste lijkt mij om een ss50 bobine te kopen en die op de zwarte draad aansluiten, verder geeft een snelle ss50 wel meer spanning dan 6volt en kun je de verlichting e.d. gewoon met behoud van de spanningsregelaar op het ss50 blok aansluiten en kijken of alles naar behoren werkt

een cdi bobine past niet op een kontaktpunt ontsteking, een bobine van een ss50 hoort op een kontaktpunt ontsteking -> dus ss50 bobine erop zetten en klaar
 
een BF teller is sneller
kirill 22-4-2008 19:49 Print reply

Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
het beste lijkt mij om een ss50 bobine te kopen en die op de zwarte draad aansluiten, verder geeft een snelle ss50 wel meer spanning dan 6volt en kun je de verlichting e.d. gewoon met behoud van de spanningsregelaar op het ss50 blok aansluiten en kijken of alles naar behoren werkt

een cdi bobine past niet op een kontaktpunt ontsteking, een bobine van een ss50 hoort op een kontaktpunt ontsteking -> dus ss50 bobine erop zetten en klaar


Oké dit klinkt hoopvol ik ga het proberen en alvast bedankt!!!
 
4takker 22-4-2008 19:52 Print reply

Posts: 2395
dan moet ja de heele ontsteking over zetten van vliegwiel tot grond plaat. dan moet je nog op letten met de tap van de krukas je kan niet zo maar de ontsteking van een 12v blok op je ss blok schroeven

mijn mening zou zijn koop voor een 250 euro een ander 12v blok en verkoop het ss blok voor ze zelfde prijs als het ss blok goed is moet je er 300 voor kunnen vangen en heb je veel minder gezijk met alle maal zooi aan je bedrading te veranderen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kirill 22-4-2008 19:59 Print reply

Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawasaki
dan moet ja de heele ontsteking over zetten van vliegwiel tot grond plaat. dan moet je nog op letten met de tap van de krukas je kan niet zo maar de ontsteking van een 12v blok op je ss blok schroeven

mijn mening zou zijn koop voor een 250 euro een ander 12v blok en verkoop het ss blok voor ze zelfde prijs als het ss blok goed is moet je er 300 voor kunnen vangen en heb je veel minder gezijk met alle maal zooi aan je bedrading te veranderen


ja dat kan ik wel gaan doen maar de enige die 70cc plug and play verkopen zijn van het merk Zongcheng en dáár ga ik dus niet aan beginnen.

 
4takker 22-4-2008 20:35 Print reply

Posts: 2395
die blokken gaan ook lang mee met een goed rijgedrag
als je een 70cc honda blok hebt die gaan ook kapot als je ze niet goed behand dus dat maakt tegen woordig niet uit mechien als je een beetje aan het zoeken gaat vind je zelfs een honda 12v blok die 70cc of meer heeft
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 10368 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved