Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi senda 70cc (mischien:P)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 758 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49334 - Derbi senda 70cc (mischien:P)
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiFtW 21-4-2008 19:58 Print topicpost
Posts: 211
na veel geblaat over vragen van mijn kant naar uitlaatjes:P wil ik mischien toch wel een cheapass laagtoerige 70cc kopen en dan met orginele uitlaat gaan rijden. zou dit beetje goed lopen met 16-71 als twv? en moet ik dan me krukas ook meteen vervangen?

kortom wlke cillinder raden jullie me aan?
en hoe hard zou ik ong lopen met dat setupje.

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 21-4-2008 om 19:59 uur.
 

Niek de Wildt 21-4-2008 20:03 Print reply
Posts: 7168
dr70 of gila 74 (laagtoerige 70cc+) lopen mooi met std uitlaat, krukas is dan orgineel ruim voldoende.

wel is het aan te raden er een 17,5 carb op te gooien en misschien een tandje zwaarder.

dan loop je ruim 110 met power onderin.
 
rubbert 21-4-2008 20:05 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
dr70 of gila 74 (laagtoerige 70cc+) lopen mooi met std uitlaat, krukas is dan orgineel ruim voldoende.

wel is het aan te raden er een 17,5 carb op te gooien en misschien een tandje zwaarder.

dan loop je ruim 110 met power onderin.



gila, gilardoni? laagtoerig? hahaha, niet bepaald, met een leuk uitlaatje draaid die 14k. dr's zijn wel ideaal, heb ik ook, gaat niet veel harder dan een orri, maar rijdt wel leuk, en blijft ook rijden
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
DerbiFtW 21-4-2008 20:08 Print reply
Posts: 211
haha.. ik wil juist niet zo hard maar wel erg veel power. zou ik een propje in de uitlaat dan kunne lassen? en nog steeds meer power hebben dan 50cc

ohja waaro zou ik die DR cillinders dan kunne kope?

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 21-4-2008 om 20:09 uur.
 
rubbert 21-4-2008 20:09 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiFtW
haha.. ik wil juist niet zo hard maar wel erg veel power. zou ik een propje in de uitlaat dan kunne lassen? en nog steeds meer power hebben dan 50cc



met een dr 70 ga je ook niet zo veel harder dan orri, je kan hem heel licht vertanden, dan trek je heel hard op, en heb je een hele lage top
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
DerbiFtW 21-4-2008 20:10 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



met een dr 70 ga je ook niet zo veel harder dan orri, je kan hem heel licht vertanden, dan trek je heel hard op, en heb je een hele lage top



ok mooi kheb nog wel wat tandwielletjes.. maakt die dan geen overtoeren? nee tog aangezien het laagtoerige spullen zijn:P
 
rubbert 21-4-2008 20:13 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiFtW
[...]



ok mooi kheb nog wel wat tandwielletjes.. maakt die dan geen overtoeren? nee tog aangezien het laagtoerige spullen zijn:P



dat wel, maar hoe hard wil je dan dat hij gaat?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
DerbiFtW 21-4-2008 20:18 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



dat wel, maar hoe hard wil je dan dat hij gaat?



ik rijd nu ong 80 dus dat vind ik mooi zat ietjes lager mag ietjes hoger ook wel als het maar niet te gek word. aangezien die kut politie er nog is.

khad eerder ook wel is last van overtoeren met twv 13-71 maar dan trek ik hem gewoon niet zo hoog in de toeren dus, overtoeren maakt mij niet zo super veel uit.

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 21-4-2008 om 20:19 uur.
 
freak-out 21-4-2008 21:43 Print reply

Posts: 419
Ik heb nu Top Performance 70, gietijzer.

Loopt niet egt gek hard, 95 max of zo met leovincie v6 en 17,5mm en twv 15-52

Ma heeft wel veel koppel:
je rijd 30 in zun 6 en trekt zun gas open en tuft lekker door naar top

Dit bericht is gewijzigd door freak-out op 21-4-2008 om 21:44 uur.
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
DerbiFtW 21-4-2008 21:58 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: freak-out
Ik heb nu Top Performance 70, gietijzer.

Loopt niet egt gek hard, 95 max of zo met leovincie v6 en 17,5mm en twv 15-52

Ma heeft wel veel koppel:
je rijd 30 in zun 6 en trekt zun gas open en tuft lekker door naar top

Dit bericht is gewijzigd door freak-out op 21-4-2008 om 21:44 uur.



mooi dan moet ik wel wat slomer gaan aangezien jij een grotere twv hebt en een leo v6. mijn originele uitlaat is beetje verkoold dus:P presteert dan ook weer minder.

zou die dr70 goedlope op een 14mm std carb?



Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 21-4-2008 om 22:31 uur.
 
-simon- 21-4-2008 23:42 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiFtW
[...]



mooi dan moet ik wel wat slomer gaan aangezien jij een grotere twv hebt en een leo v6. mijn originele uitlaat is beetje verkoold dus:P presteert dan ook weer minder.

zou die dr70 goedlope op een 14mm std carb?



Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 21-4-2008 om 22:31 uur.


dr70 loopt goed met 14mm. je mist dan wel wat vermogen maar het is altijd nog meer als ori 50cc. mijn gpr trok met 15-52 niet veel harder als am6 brommers met gianeli maar ik had op top wel een versnelling over.
dus als je hem wat lichter vertand trekt hij harder en top is lager. want ik had te zwaar vertand want de 6 trok hij de halve tijd niet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
rubbert 21-4-2008 23:49 Print reply

Posts: 8825
ik rijdt met mijn 70cc dr cilinder, met een yasuni cross uitlaat, en 14mm. tegen de 100 aan, loopt heel goed op die carb vind ik, gotere heeft wel meer vermogen, maar aangezien jij toch niet zo hard wilt, maakt dat ook niet uit.


@simon: am6 loopt sowieso een stuk harder orri he, maat van mij rijdt 100 met z'n orri ontgensde rs (wel 17.5mm) maar die trek ik ook niet bij

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 21-4-2008 om 23:50 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
-simon- 21-4-2008 23:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik rijdt met mijn 70cc dr cilinder, met een yasuni cross uitlaat, en 14mm. tegen de 100 aan, loopt heel goed op die carb vind ik, gotere heeft wel meer vermogen, maar aangezien jij toch niet zo hard wilt, maakt dat ook niet uit.


@simon: am6 loopt sowieso een stuk harder orri he, maat van mij rijdt 100 met z'n orri ontgensde rs (wel 17.5mm) maar die trek ik ook niet bij

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 21-4-2008 om 23:50 uur.


met ori cilinder snelle uitvoering kon ik ze toch redelijk bij houden. en hun rijden allemaal met gia en ik met kundo oid toen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
DerbiFtW 22-4-2008 14:41 Print reply
Posts: 211
tja is die snelheid van 80km per uur beetje haalbaar dan met die 70cc? of lukt dat niet zomaar..
 
Tombrom 22-4-2008 14:43 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
dr70 of gila 74 (laagtoerige 70cc+) lopen mooi met std uitlaat, krukas is dan orgineel ruim voldoende.

wel is het aan te raden er een 17,5 carb op te gooien en misschien een tandje zwaarder.

dan loop je ruim 110 met power onderin.


110 is dik overdreven...

ik rij met dr 70 en een gila conti of een bida en een 14mm

en ding gaat echt niet harder dan 90 op de gps...

voor de rest zou ik je een dr70 aan raden erg fijn cylindertje
 
DerbiFtW 22-4-2008 14:45 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


110 is dik overdreven...

ik rij met dr 70 en een gila conti of een bida en een 14mm

en ding gaat echt niet harder dan 90 op de gps...

voor de rest zou ik je een dr70 aan raden erg fijn cylindertje




hoe zon tandwiel verhouding heb je dan?.. aangezien ik op standaard uitlaat ga rijden. gaat het iets slomer als die gila conti tog?

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 22-4-2008 om 14:46 uur.
 

Dit topic is 8827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved