Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas lager

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49323 - Krukas lager
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wilcy 21-4-2008 15:25 Print topicpost

Posts: 42
Ik ben bezig met het reviseren van een een mtx r2 blokje, maar ik heb het volgende probleem nu. De krukas waar het lager nog opzit valt moeiteloos in het linker carter deel. In het rechter deel zit nog wel het lager.

Ik heb hier 3 setjes carters liggen en dit gebeurd bij alle drie. Zijn de carters dus nog goed? Ik dacht dat normaal gesproken lagers er niet zo makkelijk in hoorde te vallen.
 

Banaan 21-4-2008 15:26 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wilcy
Ik ben bezig met het reviseren van een een mtx r2 blokje, maar ik heb het volgende probleem nu. De krukas waar het lager nog opzit valt moeiteloos in het linker carter deel. In het rechter deel zit nog wel het lager.

Ik heb hier 3 setjes carters liggen en dit gebeurd bij alle drie. Zijn de carters dus nog goed? Ik dacht dat normaal gesproken lagers er niet zo makkelijk in hoorde te vallen.


kan je t lager in t carter ronddraaien?

 
Wilcy 21-4-2008 16:30 Print reply

Posts: 42
Heb net ff gekeken en een los krukaslager geprobeerd. Dat losse lager gaat er al een stuk moeilijker in dan die op de krukas zitten, maar ik kan het lager er nog steeds induwen met de hand.

Het lager zelf draait niet mee, alleen het inwendige deel waat ook hoort te draaien.
 
G33RT 21-4-2008 16:47 Print reply
Posts: 376
Als ik het goed begrijp past het lager gewoon te ruim in je carter? Daar heb je ook vaak last van met hondas. Nu kun je je carter een stuk uitfrezen en een bus laten draaien die dan precies in het carter valt, en waar je lager wel strak in zit.

Ik heb het met honda's altijd anders opgelost, namelijk met een centerpoint kleine puntjes in je in je carter slaan, zodat het lager er strakker in past, dan het carter/lager goed ontvetten en (desnoods met een kwastje) een dun laagje locktite aanbrengen.
Dit heeft bij mij altijd perfect gewerkt, dus mischien een oplossing voor jou...
 
Mathijs MT5 21-4-2008 17:19 Print reply

Posts: 734
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Als ik het goed begrijp past het lager gewoon te ruim in je carter? Daar heb je ook vaak last van met hondas. Nu kun je je carter een stuk uitfrezen en een bus laten draaien die dan precies in het carter valt, en waar je lager wel strak in zit.

Ik heb het met honda's altijd anders opgelost, namelijk met een centerpoint kleine puntjes in je in je carter slaan, zodat het lager er strakker in past, dan het carter/lager goed ontvetten en (desnoods met een kwastje) een dun laagje locktite aanbrengen.
Dit heeft bij mij altijd perfect gewerkt, dus mischien een oplossing voor jou...


kreeg je die lager er daarna er wel weer uit?

want ik heb dit namelijk bij mijn achterwiel lagerhuis. En dat met die centerpoint heb ik al geprobeerd maar dat werkte maar een tijdje. Dus ik dacht ook al aan locktite maar krijg ik die lager er dan wel weer uit als hij versleten is?
 
G33RT 21-4-2008 17:27 Print reply
Posts: 376
Tjah, locktite zit het wel echt goed vast, maar ten eerste dat is een zorg voor later, en ten tweede je krijgt dat lager er echt wel weer uit hoor, je doet er alleen wat langer over
 
Niek de Wildt 21-4-2008 17:35 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mathijs MT5
[...]


kreeg je die lager er daarna er wel weer uit?

want ik heb dit namelijk bij mijn achterwiel lagerhuis. En dat met die centerpoint heb ik al geprobeerd maar dat werkte maar een tijdje. Dus ik dacht ook al aan locktite maar krijg ik die lager er dan wel weer uit als hij versleten is?



brander erop kan wel bij carterschalen, dan is de locktide zo weg
 
Wilcy 21-4-2008 18:36 Print reply

Posts: 42
Dat van die centerpons zei me vader ook al idd..
ik had ook al loctide gevonden op internet, maar ik heb het vandaag aan een automonteur gevraagd en die was daar niet echt over te spreken. Hij zei of met centerpons proberen en anders een ring van koper eromheen.
iig bedankt voor de replies en ik ga morgen wel kijken hoe ik het oplos.
 
G33RT 21-4-2008 18:38 Print reply
Posts: 376
Waarom in godsnaam een koperen ring? En niet gewoon alu, maarjah...

Locktite werkt gewoon perfect, wel even precies doen goed ontvetten en zorgen dat er niks in het lager komt, en goed laten uitharden, wat die automonteur ook zegt, het werkt perfect

En niet alleen met locktite doen he, eerst met centerpons en daarna met locktite...
 
Wilcy 21-4-2008 20:14 Print reply

Posts: 42
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Waarom in godsnaam een koperen ring? En niet gewoon alu, maarjah...

Locktite werkt gewoon perfect, wel even precies doen goed ontvetten en zorgen dat er niks in het lager komt, en goed laten uitharden, wat die automonteur ook zegt, het werkt perfect

En niet alleen met locktite doen he, eerst met centerpons en daarna met locktite...


Geen idee waarom koper, maar ik weet wel dat er ook in sommige krukassen van puch een koperen bus zat ipv naaldlager.

Ik zat iig ook te denken om locktide te combineren met die centerpons.
Anders kan die locktide weinig stukmaken denk ik.



 

Dit topic is 1040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved