Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #49323 - Krukas lager
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1049 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Banaan |
21-4-2008 15:26 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Wilcy
Ik ben bezig met het reviseren van een een mtx r2 blokje, maar ik heb het volgende probleem nu. De krukas waar het lager nog opzit valt moeiteloos in het linker carter deel. In het rechter deel zit nog wel het lager.
Ik heb hier 3 setjes carters liggen en dit gebeurd bij alle drie. Zijn de carters dus nog goed? Ik dacht dat normaal gesproken lagers er niet zo makkelijk in hoorde te vallen.
kan je t lager in t carter ronddraaien?
|
|
|
|
Wilcy |
21-4-2008 16:30 |
Posts: 42 |
Heb net ff gekeken en een los krukaslager geprobeerd. Dat losse lager gaat er al een stuk moeilijker in dan die op de krukas zitten, maar ik kan het lager er nog steeds induwen met de hand.
Het lager zelf draait niet mee, alleen het inwendige deel waat ook hoort te draaien.
|
|
|
|
G33RT |
21-4-2008 16:47 |
Posts: 376 |
Als ik het goed begrijp past het lager gewoon te ruim in je carter? Daar heb je ook vaak last van met hondas. Nu kun je je carter een stuk uitfrezen en een bus laten draaien die dan precies in het carter valt, en waar je lager wel strak in zit.
Ik heb het met honda's altijd anders opgelost, namelijk met een centerpoint kleine puntjes in je in je carter slaan, zodat het lager er strakker in past, dan het carter/lager goed ontvetten en (desnoods met een kwastje) een dun laagje locktite aanbrengen.
Dit heeft bij mij altijd perfect gewerkt, dus mischien een oplossing voor jou...
|
|
|
|
Mathijs MT5 |
21-4-2008 17:19 |
Posts: 734 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Als ik het goed begrijp past het lager gewoon te ruim in je carter? Daar heb je ook vaak last van met hondas. Nu kun je je carter een stuk uitfrezen en een bus laten draaien die dan precies in het carter valt, en waar je lager wel strak in zit.
Ik heb het met honda's altijd anders opgelost, namelijk met een centerpoint kleine puntjes in je in je carter slaan, zodat het lager er strakker in past, dan het carter/lager goed ontvetten en (desnoods met een kwastje) een dun laagje locktite aanbrengen.
Dit heeft bij mij altijd perfect gewerkt, dus mischien een oplossing voor jou...
kreeg je die lager er daarna er wel weer uit?
want ik heb dit namelijk bij mijn achterwiel lagerhuis. En dat met die centerpoint heb ik al geprobeerd maar dat werkte maar een tijdje. Dus ik dacht ook al aan locktite maar krijg ik die lager er dan wel weer uit als hij versleten is?
|
|
|
|
G33RT |
21-4-2008 17:27 |
Posts: 376 |
Tjah, locktite zit het wel echt goed vast, maar ten eerste dat is een zorg voor later, en ten tweede je krijgt dat lager er echt wel weer uit hoor, je doet er alleen wat langer over
|
|
|
|
Niek de Wildt |
21-4-2008 17:35 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mathijs MT5
[...]
kreeg je die lager er daarna er wel weer uit?
want ik heb dit namelijk bij mijn achterwiel lagerhuis. En dat met die centerpoint heb ik al geprobeerd maar dat werkte maar een tijdje. Dus ik dacht ook al aan locktite maar krijg ik die lager er dan wel weer uit als hij versleten is?
brander erop kan wel bij carterschalen, dan is de locktide zo weg
|
|
|
|
Wilcy |
21-4-2008 18:36 |
Posts: 42 |
Dat van die centerpons zei me vader ook al idd..
ik had ook al loctide gevonden op internet, maar ik heb het vandaag aan een automonteur gevraagd en die was daar niet echt over te spreken. Hij zei of met centerpons proberen en anders een ring van koper eromheen.
iig bedankt voor de replies en ik ga morgen wel kijken hoe ik het oplos.
|
|
|
|
G33RT |
21-4-2008 18:38 |
Posts: 376 |
Waarom in godsnaam een koperen ring? En niet gewoon alu, maarjah...
Locktite werkt gewoon perfect, wel even precies doen goed ontvetten en zorgen dat er niks in het lager komt, en goed laten uitharden, wat die automonteur ook zegt, het werkt perfect
En niet alleen met locktite doen he, eerst met centerpons en daarna met locktite...
|
|
|
|
Wilcy |
21-4-2008 20:14 |
Posts: 42 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Waarom in godsnaam een koperen ring? En niet gewoon alu, maarjah...
Locktite werkt gewoon perfect, wel even precies doen goed ontvetten en zorgen dat er niks in het lager komt, en goed laten uitharden, wat die automonteur ook zegt, het werkt perfect
En niet alleen met locktite doen he, eerst met centerpons en daarna met locktite...
Geen idee waarom koper, maar ik weet wel dat er ook in sommige krukassen van puch een koperen bus zat ipv naaldlager.
Ik zat iig ook te denken om locktide te combineren met die centerpons.
Anders kan die locktide weinig stukmaken denk ik.
|
|
|
|
Dit topic is 1049 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|