Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49307 - TSX start niet
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3167 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

langenboom 22-4-2008 19:24 Print reply
Posts: 81
lichter al aan wat vor filter en anders met olie insmeren

maar dan is 145 nog wel groot maar ja elke brommer is anders

dus je kanhet proberen

 
Henk-88 22-4-2008 19:52 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]


die 'verdikking' kan je met een tangetje dr af draaien



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
is een verloopje, draai je er zo af met een tangetje (niet op het porselijn knijpen met een tang!)





Kan niet altijd, er bestaan ook autobougies hea

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 22-4-2008 om 19:54 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
jimbob 22-4-2008 20:21 Print reply

Posts: 635
Hm als 145 dan nog groot is probeer ik liever gewoon eerst 95, morgen kan ik niet, dus donderdag 95 kopen, weer een dag zonder tsx .
 
jimbob 23-4-2008 18:04 Print reply

Posts: 635
Nou heb net 96 erin gezet, toen minstens een kilometer gerend, leek alsof ie bijna aanging, maar hij deed toch niks .
Ook nog geprobeerd zonder luchtfilter, maar toen deed ie nog minder.

Kreeg trouwens wel weer zo'n geluid vanaf onder mn cilinder, daar was ie ook een beetje warm geworden, vonkt nog steeds als een malle, betekent dit dat ik een nog grotere sproeier moet hebben?

Ga morgen ook mn ontsteking goed zetten.
 
langenboom 23-4-2008 19:24 Print reply
Posts: 81
doe eerst maar is onsteking goed zetten en anders ekkes de cilinder eraf en kijken hoe die eruit ziet en de zuigerveren enz
 
jimbob 23-4-2008 21:34 Print reply

Posts: 635
Ja heb niet zo'n zin om de cilinder er af te halen, maarja als ie het maar niet wilt doen zal het wel moeten...
 
langenboom 23-4-2008 21:47 Print reply
Posts: 81
cilinder erafhalen is maar een goei 15 tot 20 minuten werk en hoppa
 
jimbob 23-4-2008 21:55 Print reply

Posts: 635
Nee want het hele blok moet eraf om de cilinder eraf te kunnen halen, en daarvoor moet ook de hele achterbrug eruit.
 
Niek de Wildt 23-4-2008 21:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Nou heb net 96 erin gezet, toen minstens een kilometer gerend, leek alsof ie bijna aanging, maar hij deed toch niks .
Ook nog geprobeerd zonder luchtfilter, maar toen deed ie nog minder.

Kreeg trouwens wel weer zo'n geluid vanaf onder mn cilinder, daar was ie ook een beetje warm geworden, vonkt nog steeds als een malle, betekent dit dat ik een nog grotere sproeier moet hebben?

Ga morgen ook mn ontsteking goed zetten.



als hij bijv goed afgesteld zou zijn met sproeier 110 en er zit ene 96 in, zou hij iig nog wel starten dus dat is het probleem niet.


Heb je inmiddels mijn suggestie al geprobeerd??:
kijk hoeveel mm vonk hij trekt als je een boutje (M4) in de bougiedop doet en deze van de cilinder/kop/blok afhoud.
dit moet ongv 5mm+ zijn is het echt minder dan dit, moet eens denken aan het uittesten van een nieuwe bobine/onstekingspoel.

aangezien je bougie nat wordt, lijkt het op een ontstekingprobleem.
dit is een van de eerste dingen die ik normaal check.

En je zegt dat je je ontsteking gaat goedzetten, ik heb de hele tijd aangenomen dat je die natuurlijk goed hebt gezet, wrm heb je dit niet gedaan ofzo dan?


verder weet ik niet of het al gezegt is, maar de volgende dingen kun je nog checken:

-membraam (mag niet open staan, zaklamp erachter en er mag geen licht door komen)

-Tsx heeft CDI toch? anders condensator vervangen.

-als laatste cilinder los trekken en kijken of deze geen diepe krassen heeft of dergelijke

 
jimbob 23-4-2008 22:34 Print reply

Posts: 635
Nee heb je suggestie nog niet geprobeerd, heb niet echt veel tijd gehad, morgen heb ik wat meer tijd, dan kan ik het dus proberen, maar het lijkt mij vreemd dat er iets mis is met de CDI/Bobine, het vorige blok liep namelijk wel.

Ik heb de ontsteking nog niet eerder goed gezet, omdat de verkoper zei dat het blok goed en lopend was, ik nam dus aan de ontsteking ook wel goed stond.

Ik ga morgen dan de ontsteking checken en dat met die bout proberen, mocht dat ook niks oplossen trek ik het blok er maar onder vandaan, en als het echt niet lukt stuur ik het blok maar terug naar de verkoper.

Bedankt voor je reactie iig.
 
ToMB5 23-4-2008 23:07 Print reply

Posts: 144
Bij mij starte mn MB ook heel lang niet..:S Na een tijdje opeens wel, met een nieuwe bougie en andere sproeiers, kheb ong, 8 sproeier gekocht:S
Dat wil zeggen, kijk je carb, bougie na en gewoon proberen..

Dit bericht is gewijzigd door ToMB5 op 23-4-2008 om 23:16 uur.
 
jimbob 24-4-2008 15:08 Print reply

Posts: 635
Nou ik ben ten einde raad, hij trok bijna een cm lange vonk en de ontsteking stond op z'n vroegst, ik wilde m nog iets later zetten, gewoon om te proberen, maar die schroefjes zijn waanzinnig strak aangedraaid en ze gaan kapot als je er tegenaan blaast.

Iemand nog een idee?

@ToMB5, gewoon proberen heb ik vrij weinig aan, heb er nu al wel 5km mee gerend denk ik, met diverse afstellingen, maar hij doet het nog steeds niet.

Ik weet de werking van een membraan niet precies, maar kan dat zomaar open gaan staan, of moet je m daarvoor echt verkeerd monteren ofzo?

Ik heb toch een beetje het idee dat de compressie niet goed is, weet iemand waar ik goedkoop een compressiemeter kan kopen?

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 24-4-2008 om 15:53 uur.
 
RR89 24-4-2008 19:21 Print reply

Posts: 327
oke als hij goed vonkt dan zou het alleen aan je benzinemengsel moeten liggen..
Maak je carberateur eens helemaal schoon (zo ver mogelijk uit elkaar, alles in een bak cillitbang iod en dan weer in elkaar)


ik had het zelfde probleem bij een pizzascooter.. trok vonken van meer dan 3 cm, bougie was nat. carberatuer volledig schoongemaakt en doorgeblazen.
toen heb de carberatuer en de luchtfilter eraf gehaalt. Daarna een beetje benzine in het spruitstuk, ff kicken en toen deed die het
reserve carb erop gedaan en weer rondscheuren

Dus als je ook ten einde raad bent, haal dan ff je carberatuer eraf evt je membraam en laat een kleinbeetje benzine je spruitstuk in lopen
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
jimbob 24-4-2008 19:39 Print reply

Posts: 635
Ok ga ik morgen dan even proberen, bedankt voor je reactie .

edit:

Ik zie hier een goedkope compressiemeter, alleen ze hebben m in 10, 12 en 14 mm uitvoering, welke zou ik moeten nemen?

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 24-4-2008 om 19:41 uur.
 
jimbob 26-4-2008 13:02 Print reply

Posts: 635
Ik heb net het blok eronder vandaan gehaald en de cilinder eraf getrokken, en er zit helemaal geen membraan in .

Zou dit de oorzaak van de problemen kunnen zijn?
En kan ik het membraan uit mn 50cc blok overzetten?
 

Dit topic is 3167 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved