Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1146 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49307 - TSX start niet
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jimbob 20-4-2008 17:05 Print topicpost

Posts: 635
Hallo allemaal,

Omdat mijn vorige blok gaar en langzaam is heb ik een ander blok gekocht, ik heb m er nu helemaal op gezet, alles aangesloten, maar hij wil niet lopen, hij vonkt perfect (blauwe vonk, hoor m zelfs knetteren), hij krijgt benzine (bougie is nas), en hij heeft compressie (aanlopen gaat behoorlijk zwaar), ik heb uiteraard geprobeerd m aan te lopen, maar er gebeurt helemaal niks, heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, ben nu al het hele weekend aan het proberen, zonder enig resultaat

Wat ik ook heel gek vind, is dat er een soort knal vanaf de onderkant van de cilinder komt (alsof er lucht ontsnapt ofzo), als ik m koud start, warm gebeurt dit niet.

Setup is nu: 70cc charmo, 16mm mikuni, fast arrows uitlaat

Zit nu nog sproeier 72 in, omdat het vorige blok 50cc was.

Alvast bedankt,
Jim

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 20-4-2008 om 17:10 uur.
 

langenboom 20-4-2008 17:50 Print reply
Posts: 81
ontsteking goed zetten en groter sproeier der in en dan wt met lucht schroef en stationair schroef spele

en je lucht filter wat is dat voor iets

Dit bericht is gewijzigd door langenboom op 20-4-2008 om 17:53 uur.
 
jimbob 20-4-2008 17:55 Print reply

Posts: 635
Hoe moet de onsteking staan dan?
En wat voor sproeier moet ik er ongeveer op zetten?

Luchtfilter is standaard, ook al zonder luchtfilter geprobeerd, werd het niet beter op.
 
langenboom 20-4-2008 18:04 Print reply
Posts: 81
ontsteking wik zo nie en sproeier heb ik met 70cc en 16mm een 95 inzitten
 
jimbob 20-4-2008 18:31 Print reply

Posts: 635
Ok bedankt, dan ga ik morgen iig even wat sproeiers halen.

Weet iemand misschien hoe die onsteking zou moeten staan?
 
Unimerk1991 20-4-2008 18:33 Print reply

Posts: 166
Maar waar komt dat geluid vandaan? bij de koppakking?
 
jimbob 20-4-2008 18:43 Print reply

Posts: 635
Nee eerder vanaf de onderkant van de cilinder, maar er zit gewoon een goede pakking tussen en zit ook goed aangedraait...
 
Henk-88 20-4-2008 18:45 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Ok bedankt, dan ga ik morgen iig even wat sproeiers halen.

Weet iemand misschien hoe die onsteking zou moeten staan?



Doe maar max. vervroegd (tegen de draairichting van het vliegwiel in)
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
jimbob 20-4-2008 18:52 Print reply

Posts: 635
Ok als ik doordeweeks even tijd heb ga ik dat even checken, maar een te vroege ontsteking is toch gevaarlijk?

Kan morgen trouwens een bougie lenen van een vriend, je weet maar nooit.
 
Garciyano 20-4-2008 18:52 Print reply

Posts: 616
je ontsteking goed zetten
onsteking ff nakijken misschien kijken of alles nog werkt en niet kapot is.

misschien nieuwe benzine?

hoelang zit je benzine al in je tank? heeft ie lang stil gestaan?
als ie te lang heeft stil gestaan kan het zijn dat je benzine verdampt is en dan niet meer ontvlambaar is

(is gewoon een stof in de benzine en als die verdampt ontbrand je benzine niet)

correct me if i'm wrong

 
Senda DRD RACING 07 ||
Niek de Wildt 20-4-2008 18:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: langenboom
ontsteking goed zetten en groter sproeier der in

Dit bericht is gewijzigd door langenboom op 20-4-2008 om 17:53 uur.


mee eens,


en kijk maar even houveel mm vonk hij trekt als je een boutje (M4) in de bougiedop doet en deze van de cilinder/kop/blok afhoud.

dit moet ongv 5mm+ zijn is het echt minder dan dit, moet eens denken aan het uittesten van een nieuwe bobine/onstekingspoel.


misschien zit je uitlaat niet helemaal lekker vast en hoor je daardoor een knal? bij een losse uitlaat bwaoopt hij ook vaak (dus te veel lucht) dus icm met de te kleine sproeier die bij de 50cc hoorde, zou je dan veel te arm lopen, wat starten moeilijk maakt.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Hallo allemaal,

Omdat mijn vorige blok gaar en langzaam is heb ik een ander blok gekocht, ik heb m er nu helemaal op gezet, alles aangesloten, maar hij wil niet lopen, hij vonkt perfect (blauwe vonk, hoor m zelfs knetteren), hij krijgt benzine (bougie is nas), en hij heeft compressie (aanlopen gaat behoorlijk zwaar), ik heb uiteraard geprobeerd m aan te lopen, maar er gebeurt helemaal niks, heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, ben nu al het hele weekend aan het proberen, zonder enig resultaat

Wat ik ook heel gek vind, is dat er een soort knal vanaf de onderkant van de cilinder komt (alsof er lucht ontsnapt ofzo), als ik m koud start, warm gebeurt dit niet.

Setup is nu: 70cc charmo, 16mm mikuni, fast arrows uitlaat

Zit nu nog sproeier 72 in, omdat het vorige blok 50cc was.

Alvast bedankt,
Jim

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 20-4-2008 om 17:10 uur.



Loopt hij nou wel of niet? want je hebt het hier over als hij warm is...

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-4-2008 om 18:54 uur.
 
Garciyano 20-4-2008 18:56 Print reply

Posts: 616
owja en het is een nieuw blok zij je, ik bedoel 2e hands.

kan ook zijn dat dat blok tekoop stond omdat die vorige eigenaar hem ook nie aan de praat kreeg

en je squash hoogte misschien? of zo iets?

als ik jou was had ik heel je blok gewoon ff ter controle uit elkaar gehad want het komt toch van iemand anders en je weet nooit wat er allemaal mee is gedaan dus gewoon ff alles na kijken.

dat doe ik altijd ,wie weet wat er allemaal met zo'n blok is gedaan...

 
Senda DRD RACING 07 ||
ricardo 20-4-2008 19:04 Print reply
Posts: 605
je zegt een natte bougie, nat betekent geen vonk op juiste tijdstip of helemaal geen vonk ,

indd zou ik ook doen ff helemaal uit elkaar halen en nakijken.




Dit bericht is gewijzigd door ricardo op 20-4-2008 om 19:04 uur.
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Uncle BLAM 20-4-2008 19:11 Print reply

Posts: 1025
met een te kleine sproeier gaat 'ie knallen in de uitlaat en start 'ie niet of slecht, zet er eerst een 95 sproeier in en kijk hoe 'ie start en loopt, de ontstekingsplaat tegen de draairichting van het vliegwiel in draaien tot 'ie niet verder kan, de ontsteking staat dan goed en kan niet te vroeg staan tenzij de plaat is ingevijlt
 
een BF teller is sneller
jimbob 20-4-2008 19:12 Print reply

Posts: 635
Mn uitlaat zit volgens mij wel goed vast, zit een nieuwe pakking en 2 nieuwe boutjes in, die vonk zal ik even checken, met warm bedoel ik meer dat ik al een tijdje heb staan kicken/aanlopen, hij loopt dus niet.

Het blok stond niet te koop, ik heb zelf een 'gezocht' advertentie geplaatst, het zou natuurlijk kunnen dat het blok niet goed is, maar het lijkt me wel vrij sterk, hij heeft ook bevestigd dat ik m terug kon sturen als ie niet werkte.

Ik heb niet echt zin om het blok helemaal uit elkaar moet halen omdat je hiervoor ook de achterbrug los moet halen en het is nogal een gedoe om alles er weer in te zetten.

Benzine zit er nu een weekje of 3 in, ik dacht er zelf ook al aan dat het misschien niet meer goed was, maar mn vader zegt dat je dat wel zolang kan bewaren, een week geleden heeft mn oude blok er nog op gelopen trouwens.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de ontsteking kapot is, omdat het vorige blok dus wel liep.


Bedankt voor alle reacties alvast in ieder geval

@Uncle BLAM: ga ik doen

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 20-4-2008 om 19:13 uur.
 
Niek de Wildt 20-4-2008 19:17 Print reply
Posts: 7168
idd, eerst maar eens ontsteking afstellen (en checken) en grotere sproeier derin voordat je iemand aanraad zijn blok uit elkaar te mikken, mafkezen:P
 

Dit topic is 3136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved