Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - blok keuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49298 - blok keuze
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kjelly_06 20-4-2008 12:38 Print topicpost
Posts: 213
ik wil dus een nlok in mijn aprilia frame bouwen,maar weet niet welk blok

weet iemand wat een goed blok is,daarmee bedoel ik

zo goedkoop mogelijk verkocht word,
en snel

bv 4-taktblok 150cc?
 

Sypie_Honda 20-4-2008 12:39 Print reply

Posts: 13830
luchtgekoeld Honda CR 125 blok

of een MB8 blok

kost wel wat meer als een immi 4t blok, maar het is wel 10x zo snel, en heeft een 10x mooier geluid.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 20-4-2008 om 12:40 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Royal Club 20-4-2008 12:39 Print reply

Posts: 60390
waar gaat het uberhaupt over? wat voor brommer? waar voor gaat het gebruikt worden? wees eens duidelijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 20-4-2008 12:40 Print reply

Posts: 14514
we moeten meer weten

wat zijn de eisen voor het blok? wat wil je perce niet, wc of ac?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kjelly_06 20-4-2008 13:02 Print reply
Posts: 213
het blok word in een aprilia mx gebouwd,
om te stunten en off road te rijden
blok moet goede koppel hebben,top rond de 80,belangrijkste is koppel

liefts AC

wat is de prijs ongveer voor honda cr 125 ac blok?
 
flip_nsr_80cc 20-4-2008 13:03 Print reply

Posts: 597
honda blok is niet extreem duur

en kwalikatief zeer goed

zijn niet de snelste ma daar ku je voor zorgen bv 110/125/130cc extreemn huge carb


 
i cant spel, dus zeur niet
Joel_koningslust 20-4-2008 13:10 Print reply

Posts: 14514
wil je met een staande cilinder of met een liggende?

je zou zon 150 of 200 cc imi hondablok kunnen pakken, die kosten niet mega veel en de onderdelen zijn ook goedkoop. ik heb er ook een, die kostte mij 30euro, alleen moeten de zuigerveren een keer vervangen worden want hij rookt nogal veel


hij is inmiddels wel al gepoetst enzo. houdt er wel rekening mee dat een viertaktblok een stuk hoger is dan een tweetakt
mijn blok zou 15pk hebben bij 7500 rpm, dus lekker laagtoerig

zon 125cc ac blok zal zo rond de 500 euro zitten en als je panne hebt dan gaat het je ook weer mega veel kosten

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Harold 20-4-2008 13:20 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kjelly_06
het blok word in een aprilia mx gebouwd,
om te stunten en off road te rijden
blok moet goede koppel hebben,top rond de 80,belangrijkste is koppel

liefts AC

wat is de prijs ongveer voor honda cr 125 ac blok?


Honda cr ac blokken compleet vind je niet of nauwelijks (verzamel objecten en daar betaal je dan ook naar). Waarom ga je niet gewoon voor een lc? Aprilia MX heeft er al een radiateur op zitten (normaal gesproken), op de plek waar normaal het olietankje zit plaats je er nog een en je kunt er een mooi watergekoeld 125cc blokje onder plaatsen. (honda cr, kawasaki kx, suzuki rm, yamaha yz, husqavarna cr, enz)

Zo'n honda viertakt blok gaat volgensmij nooit passen, je tank zit dan vlink in de weg.

Reken er maar niet op dat je een compleet 125cc blok zo ff ergens op kunt halen voor onder de 200 euro.

 
Derbi-Olaf 20-4-2008 13:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Honda cr ac blokken compleet vind je niet of nauwelijks (verzamel objecten en daar betaal je dan ook naar). Waarom ga je niet gewoon voor een lc? Aprilia MX heeft er al een radiateur op zitten (normaal gesproken), op de plek waar normaal het olietankje zit plaats je er nog een en je kunt er een mooi watergekoeld 125cc blokje onder plaatsen. (honda cr, kawasaki kx, suzuki rm, yamaha yz, husqavarna cr, enz)

Zo'n honda viertakt blok gaat volgensmij nooit passen, je tank zit dan vlink in de weg.

Reken er maar niet op dat je een compleet 125cc blok zo ff ergens op kunt halen voor onder de 200 euro.


Zelf zou ik er geen écht crosserblok inzetten om te stunten.
Deze zijn EXTREEM hoogtoering, en hebben maar een korte powerband, terwijl je om te stunten juist een laagtoerig blok met een brede powerband wilt hebben
Ook slijt een crosserblok gewoon veel te snel
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kjelly_06 20-4-2008 13:26 Print reply
Posts: 213
ik heb een ander idee gevonden:

angezien ik hier met mijn suzuki er21 80cc sta,
wat goed rijd,maar het frame enzo kan dit gewoon niet aan
ga ik het blok in de aprilia bouwen en het blok max tunen,dan ben ik nog goedkoper uit en heb ik een zeer goed blok
 
Joel_koningslust 20-4-2008 13:33 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kjelly_06
ik heb een ander idee gevonden:

angezien ik hier met mijn suzuki er21 80cc sta,
wat goed rijd,maar het frame enzo kan dit gewoon niet aan
ga ik het blok in de aprilia bouwen en het blok max tunen,dan ben ik nog goedkoper uit en heb ik een zeer goed blok


dat zou ik helemaal niet doen, door max tunen gaat je betrouwbaarheid en koppel vaak erg hard achteruit. meestal wordt hij dan getuned voor een korte mega hoogtoerige powerband

beter een imi viertaktblokje, dat gaat makkelijk. wel een blok pakken met een staande cilinder, met een liggende pas nooit in je frame
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 20-4-2008 13:35 Print reply

Posts: 14999
gewoon een blokje zoeken met veel zeezees wat weinig toeren maakt, (liefst viertakt)
En inbouwen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 20-4-2008 13:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
gewoon een blokje zoeken met veel zeezees wat weinig toeren maakt, (liefst viertakt)
En inbouwen


veel zeezees zou ik ook weer niet doen, max 200cc ofzo. anders gaat het nooit passen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 20-4-2008 14:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


veel zeezees zou ik ook weer niet doen, max 200cc ofzo. anders gaat het nooit passen

jaja,
maar ik bedoel , je kan dan wel een 50 zeezee viertakt erin hangen, maar of dat leuk is weet ik niet.
Ik bedoel gewoon 110-125-140-160 zeezees:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Raoul 20-4-2008 15:14 Print reply

Posts: 2997
een aprilia mx frame is voor 125cc 2 takt ontworpen, althans, voor zover mij bekend. zon frame zal dus aardig sterk zijn, dus over krom frame hoef je je (nog) niet druk te maken
 
Aprilia MX (H)
-Tom- 20-4-2008 16:50 Print reply

Posts: 4151
Yamaha FS1 100cc blok (imitatie). Nieuw compleet voor 200 euro meen ik, incl carburateur, ontsteking en uitlaat. Zijn origineel vrij tam nog, met genoeg potentie. Op een FS1 lopen ze rond de 120 km/h.
Ze staan op marktplaats
 
FTS Member

Dit topic is 3336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved