Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - tomos cilinderkop afvlakken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 623 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49296 - tomos cilinderkop afvlakken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guidohildebrand 20-4-2008 12:14 Print topicpost
Posts: 87
heeft iemand ervaring met tomos cilinderkop afvlakken? zo ja.. kan iemand die met mij delen en evt. fotos ?


bvd
 

J.wally 20-4-2008 12:16 Print reply

Posts: 2301
helpt niet egt veel kan je net zo goed zonder koppaking rijden
 
guidohildebrand 20-4-2008 12:22 Print reply
Posts: 87
ik had geleze dat andere mensen het hadden gedaan en zeiden dat het veel trekkracht scheelt.. net zoals je luchtfilter ontgrenzen.. hoe doe je dat by tomos ? want ik had eerst power filter erop.. maar dan hoor je me mooie uitlaat niet meer pruttele (A) ook zo sonde..
 
Arjan 2-Stroke 20-4-2008 13:12 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidohildebrand
ik had geleze dat andere mensen het hadden gedaan en zeiden dat het veel trekkracht scheelt.. net zoals je luchtfilter ontgrenzen.. hoe doe je dat by tomos ? want ik had eerst power filter erop.. maar dan hoor je me mooie uitlaat niet meer pruttele (A) ook zo sonde..


kop afvlakken kun je doen op een glasplaat (bijv. van een oude glasen weegschaal) daar smeer je wat schuurmiddel op of dergelijke, en dan ga je met je kop achtjes draaien, let op je moet de kop wel rechthouden! en soms wat water bij het schuurmiddel.

ik doe het zo: pak mijn oude glasen weegschaal smeer er wat jif op een beetje water en dan 8tjes draaien het is simpel!
veel suc6
 
Trekhaak FM 106.0MHz
Mike-MTX 20-4-2008 13:16 Print reply

Posts: 943
foto van zon glazen weegschaal ?
 
PimW 20-4-2008 13:16 Print reply
Posts: 270
Je taped fijn schuurpapier op een galsplaat en dan gewoon eroverheen bewegen, steeds in een andere richting. Zorg dat je overal evenveel druk uitoefent en steeds anders beetpakken.

Het maakt wel wat verschil maar echt verbijsterende is het niet. Dan kun je beter een Puch hogedruk kop kopen..
 
guidohildebrand 20-4-2008 13:42 Print reply
Posts: 87
oke maar hoelang moet je dat dan bijv met jif doen? maar wat ik niet begreip.. schuur je dan een kleinstukje er van af ofzo? met jif lost toch niet ineens een stukje staal op ?
 
Niek de Wildt 20-4-2008 14:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidohildebrand
oke maar hoelang moet je dat dan bijv met jif doen? maar wat ik niet begreip.. schuur je dan een kleinstukje er van af ofzo? met jif lost toch niet ineens een stukje staal op ?


ik zou de manier van PimW gebruiken, met schuurmiddel ben je wel even bezig.

ik doe het ook altijd met 2 schuurpapieren op een glasplaat (1 wat grovere en 1 fijne) en dan eerst grof en daarna fijn.

idd achtjes maken, en vaak even overpakken of een kwartslag draaien.
 
PimW 20-4-2008 14:19 Print reply
Posts: 270
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidohildebrand
oke maar hoelang moet je dat dan bijv met jif doen? maar wat ik niet begreip.. schuur je dan een kleinstukje er van af ofzo? met jif lost toch niet ineens een stukje staal op ?


Op je cilinder kop zit een randje en vier ophoginkjes. Deze schuur je weg met het afvlakken. Hierdoor komt je kop lager te liggen en is je verbrandingskamer kleiner. Dit heeft een hogere druk tot gevolg en zorgt voor een grotere energie die vrijkomt bij elke arbeidsslag.

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 20-4-2008 om 14:20 uur.
 
guidohildebrand 20-4-2008 14:56 Print reply
Posts: 87
je kan het hier ook bij de plaatselijke brommerboer laten doen voor 2 tientjes.. wat zeggen jullie..

- zelf proberen? en fuck die brommer boer.. 20 euro? wat een gier
- 20 euro.. ach is geen geld en je loopt ook geen risico dat het fout gaat...

 
Raoul 20-4-2008 14:57 Print reply

Posts: 2997
je kunt het dan beter door je brommerboer laten doen, als je weet dat ie weet waar hij mee bezig is. zo heb je een vorm van garantie, als ie je kop verneukt kun je dat op hem verhalen...
 
Aprilia MX (H)
Niek de Wildt 20-4-2008 16:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
je kunt het dan beter door je brommerboer laten doen, als je weet dat ie weet waar hij mee bezig is. zo heb je een vorm van garantie, als ie je kop verneukt kun je dat op hem verhalen...



als je dit fout wil dan moet je een rare spast zijn want veel valt er niet te verneuken, en als je hem verneukt heb je voor minder dan 20 euro een tomos cilinderkop.

gwn lekkr zelf doen:

glasplaat, achtjes maken, draaien, overpakken (kortom niet steeds op de zelfde manier erover heen)

klaar is kees
 
guidohildebrand 20-4-2008 17:03 Print reply
Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



als je dit fout wil dan moet je een rare spast zijn want veel valt er niet te verneuken, en als je hem verneukt heb je voor minder dan 20 euro een tomos cilinderkop.

gwn lekkr zelf doen:

glasplaat, achtjes maken, draaien, overpakken (kortom niet steeds op de zelfde manier erover heen)

klaar is kees


zou je er niet een 1 minuut filmpje van kunne maken en posten op youtube :P dan weten we allemaal hoe het moet ? ik breng het wel als grapje.. maar eigelijk zou het toch wel super relaxt zijn.. maar even wat anders, hoe weet je nou hoe ver je moet gaan ?
 
PimW 20-4-2008 17:46 Print reply
Posts: 270
Komop zeg, hier heb je echt geen filmpje voor nodig. Als je het nu nog niet snapt kun je je brommer beter de deur uit doen en voortaan gaan lopen. (Ja lopen want fietsen is ook te moeilijk dan.)
 
guidohildebrand 20-4-2008 22:15 Print reply
Posts: 87
weet je wat het is.. ik wil gewoon niet het risico lopen om me snor kop te verneuken.. snap je ? kan je wel met je domme kanslose humor kome praten.. maar je kan ook gewoon je stinkpoten van je keyboard afhoude als je nix nuttigs te zeggen hebt
 
PimW 20-4-2008 22:20 Print reply
Posts: 270
Weetje wat het is... Er is nu drie keer uitgebreid uitgelegd hoe dit moet. Het is echt verrot simpel en ik heb je zelfs verwezen naar een faq.

Dan is het mijn mening dat je vrij achterlijk moet zijn wil je het nog niet begrijpen. Probeer eens iets! hoe kun je dit nou verneuken als je leest wat er gepost is en er rustig de tijd voor neemt??
 

Dit topic is 7060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved