J.wally |
20-4-2008 12:16 |
Posts: 2301 |
helpt niet egt veel kan je net zo goed zonder koppaking rijden
|
|
|
|
guidohildebrand |
20-4-2008 12:22 |
Posts: 87 |
ik had geleze dat andere mensen het hadden gedaan en zeiden dat het veel trekkracht scheelt.. net zoals je luchtfilter ontgrenzen.. hoe doe je dat by tomos ? want ik had eerst power filter erop.. maar dan hoor je me mooie uitlaat niet meer pruttele (A) ook zo sonde..
|
|
|
|
Arjan 2-Stroke |
20-4-2008 13:12 |
Posts: 595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: guidohildebrand
ik had geleze dat andere mensen het hadden gedaan en zeiden dat het veel trekkracht scheelt.. net zoals je luchtfilter ontgrenzen.. hoe doe je dat by tomos ? want ik had eerst power filter erop.. maar dan hoor je me mooie uitlaat niet meer pruttele (A) ook zo sonde..
kop afvlakken kun je doen op een glasplaat (bijv. van een oude glasen weegschaal) daar smeer je wat schuurmiddel op of dergelijke, en dan ga je met je kop achtjes draaien, let op je moet de kop wel rechthouden! en soms wat water bij het schuurmiddel.
ik doe het zo: pak mijn oude glasen weegschaal smeer er wat jif op een beetje water en dan 8tjes draaien het is simpel!
veel suc6
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
Mike-MTX |
20-4-2008 13:16 |
Posts: 943 |
foto van zon glazen weegschaal ?
|
|
|
|
PimW |
20-4-2008 13:16 |
Posts: 270 |
Je taped fijn schuurpapier op een galsplaat en dan gewoon eroverheen bewegen, steeds in een andere richting. Zorg dat je overal evenveel druk uitoefent en steeds anders beetpakken.
Het maakt wel wat verschil maar echt verbijsterende is het niet. Dan kun je beter een Puch hogedruk kop kopen..
|
|
|
|
guidohildebrand |
20-4-2008 13:42 |
Posts: 87 |
oke maar hoelang moet je dat dan bijv met jif doen? maar wat ik niet begreip.. schuur je dan een kleinstukje er van af ofzo? met jif lost toch niet ineens een stukje staal op ?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
20-4-2008 14:09 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: guidohildebrand
oke maar hoelang moet je dat dan bijv met jif doen? maar wat ik niet begreip.. schuur je dan een kleinstukje er van af ofzo? met jif lost toch niet ineens een stukje staal op ?
ik zou de manier van PimW gebruiken, met schuurmiddel ben je wel even bezig.
ik doe het ook altijd met 2 schuurpapieren op een glasplaat (1 wat grovere en 1 fijne) en dan eerst grof en daarna fijn.
idd achtjes maken, en vaak even overpakken of een kwartslag draaien.
|
|
|
|
PimW |
20-4-2008 14:19 |
Posts: 270 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: guidohildebrand
oke maar hoelang moet je dat dan bijv met jif doen? maar wat ik niet begreip.. schuur je dan een kleinstukje er van af ofzo? met jif lost toch niet ineens een stukje staal op ?
Op je cilinder kop zit een randje en vier ophoginkjes. Deze schuur je weg met het afvlakken. Hierdoor komt je kop lager te liggen en is je verbrandingskamer kleiner. Dit heeft een hogere druk tot gevolg en zorgt voor een grotere energie die vrijkomt bij elke arbeidsslag.
Dit bericht is gewijzigd door PimW op 20-4-2008 om 14:20 uur.
|
|
|
|
guidohildebrand |
20-4-2008 14:56 |
Posts: 87 |
je kan het hier ook bij de plaatselijke brommerboer laten doen voor 2 tientjes.. wat zeggen jullie..
- zelf proberen? en fuck die brommer boer.. 20 euro? wat een gier
- 20 euro.. ach is geen geld en je loopt ook geen risico dat het fout gaat...
|
|
|
|
Raoul |
20-4-2008 14:57 |
Posts: 2997 |
je kunt het dan beter door je brommerboer laten doen, als je weet dat ie weet waar hij mee bezig is. zo heb je een vorm van garantie, als ie je kop verneukt kun je dat op hem verhalen...
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Niek de Wildt |
20-4-2008 16:55 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
je kunt het dan beter door je brommerboer laten doen, als je weet dat ie weet waar hij mee bezig is. zo heb je een vorm van garantie, als ie je kop verneukt kun je dat op hem verhalen...
als je dit fout wil dan moet je een rare spast zijn want veel valt er niet te verneuken, en als je hem verneukt heb je voor minder dan 20 euro een tomos cilinderkop.
gwn lekkr zelf doen:
glasplaat, achtjes maken, draaien, overpakken (kortom niet steeds op de zelfde manier erover heen)
klaar is kees
|
|
|
|
guidohildebrand |
20-4-2008 17:03 |
Posts: 87 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
als je dit fout wil dan moet je een rare spast zijn want veel valt er niet te verneuken, en als je hem verneukt heb je voor minder dan 20 euro een tomos cilinderkop.
gwn lekkr zelf doen:
glasplaat, achtjes maken, draaien, overpakken (kortom niet steeds op de zelfde manier erover heen)
klaar is kees
zou je er niet een 1 minuut filmpje van kunne maken en posten op youtube :P dan weten we allemaal hoe het moet ? ik breng het wel als grapje.. maar eigelijk zou het toch wel super relaxt zijn.. maar even wat anders, hoe weet je nou hoe ver je moet gaan ?
|
|
|
|
PimW |
20-4-2008 17:46 |
Posts: 270 |
Komop zeg, hier heb je echt geen filmpje voor nodig. Als je het nu nog niet snapt kun je je brommer beter de deur uit doen en voortaan gaan lopen. (Ja lopen want fietsen is ook te moeilijk dan.)
|
|
|
|
guidohildebrand |
20-4-2008 22:15 |
Posts: 87 |
weet je wat het is.. ik wil gewoon niet het risico lopen om me snor kop te verneuken.. snap je ? kan je wel met je domme kanslose humor kome praten.. maar je kan ook gewoon je stinkpoten van je keyboard afhoude als je nix nuttigs te zeggen hebt
|
|
|
|
PimW |
20-4-2008 22:20 |
Posts: 270 |
Weetje wat het is... Er is nu drie keer uitgebreid uitgelegd hoe dit moet. Het is echt verrot simpel en ik heb je zelfs verwezen naar een faq.
Dan is het mijn mening dat je vrij achterlijk moet zijn wil je het nog niet begrijpen. Probeer eens iets! hoe kun je dit nou verneuken als je leest wat er gepost is en er rustig de tijd voor neemt??
|
|
|
|