Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wiel verplaatsen in achterbrug

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49293 - wiel verplaatsen in achterbrug
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 19-4-2008 21:30 Print topicpost

Posts: 6733
ik heb een honda mtx, het wiel staat niet mooi in het midden. nu heb ik een crossband met maat 110. hij past nét tussen de achterbrug. maar dan moet het wiel natuurlijk wel in het midden staan! ik vind het persoonlijk ook niet mooi dat hij niet mooi in het midden staat. zou ik m12 carosserie ringen kunnen gebruiken tussen de achterbrug en de afstandsbus? dus kan dit, en zou het veel uitmaken dat waarschijnlijk het voortandwiel en achtertandwiel niet meer perfect tegenover elkaar staan? want het voortandwiel kan toch een kleinbeetje heen en weer bewegen. maar dat is mijn therorie. graag bevestiging van iemand die er écht verstand van heeft :P

om hoeveel cm het precies gaat weet ik niet. ik denk een centimeter ofzo.

gr sander
 
KTM 525 EXC Supermoto

henk43 19-4-2008 21:35 Print reply

Posts: 916
heb je wel van die halve maantjes om je ketting mee te spannen?
Want door de kracht van je blok trekt je wiel scheef denk ik.

trekt hij toevallig met de tandwielkant naar je toe.

en als je wiel scheef staat loopt je ketting eraf.

EDIT: en je ketting slijt als de mannefakker

Dit bericht is gewijzigd door henk43 op 19-4-2008 om 21:36 uur.
 
Nobody said it was easy
Makrolon 19-4-2008 21:39 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
heb je wel van die halve maantjes om je ketting mee te spannen?
Want door de kracht van je blok trekt je wiel scheef denk ik.

trekt hij toevallig met de tandwielkant naar je toe.

en als je wiel scheef staat loopt je ketting eraf.

EDIT: en je ketting slijt als de mannefakker

Dit bericht is gewijzigd door henk43 op 19-4-2008 om 21:36 uur.

ja, die heb ik wel. maar begrijp je mn punt wel? ik wil dus het wiel van rechts naar links (naar het tandwiel toe) verplaatsen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
henk43 19-4-2008 21:41 Print reply

Posts: 916
moet je dat schijfje naar rechts draaien dat je je wiel dichter bij je tandwiel kan zetten
 
Nobody said it was easy
corradovr6 19-4-2008 21:44 Print reply
Posts: 828
Als je wiel niet precies in het midden staat maar bijv te ver naar links dan voelt linksaf de bocht doorgaan niet zo lekker als naar rechts.
 
Makrolon 19-4-2008 21:52 Print reply

Posts: 6733
omg. ik weeeeet dat het wiel nieti n het midden staat. en volgends mij hoort dat. en het heeft niets met die maantjes te maken. lees de topicstart nog een keer door dan begrijpen jullie het misschien. maar ik heb een vaag vermoeden dat jullie het antwoord niet weten.

thnx anyway
 
KTM 525 EXC Supermoto
henk43 19-4-2008 21:54 Print reply

Posts: 916
van links naar rechts kan je idd gewoon m12 ringetje er tussen doen, ik heb teminste wel speling op mijn tandwiel zegmaar, ik heb in dat gleuvje een soort ring zitten waardoor hij van links naar rechts kwam

ik had idd de topicstart verkeerd gelezen, sorry
 
Nobody said it was easy
-Bassie- 19-4-2008 21:55 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
omg. ik weeeeet dat het wiel nieti n het midden staat. en volgends mij hoort dat. en het heeft niets met die maantjes te maken. lees de topicstart nog een keer door dan begrijpen jullie het misschien. maar ik heb een vaag vermoeden dat jullie het antwoord niet weten.

thnx anyway


ga eens achter je brommer staan en kijk of je tandwielen in 1 lijn lopen.

als dit niet het geval is kan je het veranderen.

en als ze recht lopen zou ik er niet aan beginnen.

want als je ze niet recht tegen over elkaar hebt staan krijg je dat je ketting heel erg gaat slijten.

dan heb je ook kans dat je ketting er veelvoudig af gaat lopen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Makrolon 19-4-2008 22:00 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


ga eens achter je brommer staan en kijk of je tandwielen in 1 lijn lopen.

als dit niet het geval is kan je het veranderen.

en als ze recht lopen zou ik er niet aan beginnen.

want als je ze niet recht tegen over elkaar hebt staan krijg je dat je ketting heel erg gaat slijten.

dan heb je ook kans dat je ketting er veelvoudig af gaat lopen.

dat kan dus niet want ik heb mn blok er nog niet onder. maar op het voortandwiel zit toch ook een beetje speling van links naar rechts, zou dit dan niet zichzelf aanpassen dat kleine stukje?
 
KTM 525 EXC Supermoto
-Bassie- 19-4-2008 22:01 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

dat kan dus niet want ik heb mn blok er nog niet onder. maar op het voortandwiel zit toch ook een beetje speling van links naar rechts, zou dit dan niet zichzelf aanpassen dat kleine stukje?


hoeveel heb je het??

1CM staat in je start post weet je hoeveel dat is
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
henk43 19-4-2008 22:04 Print reply

Posts: 916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


hoeveel heb je het??

1CM staat in je start post weet je hoeveel dat is


bij honda blokken kan je je voortandwiel van links naar rechts bewegen.
 
Nobody said it was easy
Makrolon 19-4-2008 22:05 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


hoeveel heb je het??

1CM staat in je start post weet je hoeveel dat is

ja dat heb ik gegokt. maar als je het wiel aan de ene kant iets verder weg zet buigt de achterbrug uit elkaar dus word die 1 cm verdeelt. ik zal het morgen eens op meten en evt proberen ofzo. iig bedankt ^^
 
KTM 525 EXC Supermoto
thunderbird - Forum en Sales Moderator 19-4-2008 22:07 Print reply

Posts: 7728
kun je nog wel genoeg beweging in de uiteinden van je achterbrug krijgen om er ringen tussen te doen? probeer het eerst gewoon met die ringen totdat je wiel in het midden zit. ga dan kijken of je ketting en tandwielen nog goed uitgelijnd staan. is dit niet het geval haal je de ringen er weer tussenuit, pak je een bandschuurmachientje en maak je je achterband wat smaller zodat hij wel gewoon past klinkt beun maar het werkt wel, en ziet er beter uit als dat je het met de slijptol doet
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Makrolon 19-4-2008 22:19 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
kun je nog wel genoeg beweging in de uiteinden van je achterbrug krijgen om er ringen tussen te doen? probeer het eerst gewoon met die ringen totdat je wiel in het midden zit. ga dan kijken of je ketting en tandwielen nog goed uitgelijnd staan. is dit niet het geval haal je de ringen er weer tussenuit, pak je een bandschuurmachientje en maak je je achterband wat smaller zodat hij wel gewoon past klinkt beun maar het werkt wel, en ziet er beter uit als dat je het met de slijptol doet

k heb geen bandschuurmachine, ook geen slijptol. k was van plan het met de dekopeerzaag te doen nouja, ik zie het wel. in ieder geval bedankt voor de tip!
 
KTM 525 EXC Supermoto
Henk-88 20-4-2008 12:00 Print reply

Posts: 26703
Op m'n racer heb ik vanaf het begin dat het achtertandwiel bijna 1 cm uit lijn staat. Na iets van 3000 km was de ketting nog steeds ok. NS1-achterbrug is wss wel iets langer dan die van jou waardoor er iets meer speling zou mogen zijn.
Achterwiel zet ik een fractie scheef zodat het achtertandwiel wat meer naar het voortandwiel wijst zeg maar.
Tandwiel uit lijn hoeft op zich het probleem niet te zijn.
Wiel uit het midden.. dat zou misschien tot iets raarder bochtgedrag kunnen leiden maar ik zou het uitproberen, mss valt het mee
Desnoods breng je de boel daarna weer in de oude staat met een passende achterband
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RUTGER_86 20-4-2008 12:19 Print reply

Posts: 1183
je kan ook je velg iets meer naar links laten spaken t.o.v. van de naaf.. moet je wel opletten dat je ketting niet in de weg komt van de band

Dit bericht is gewijzigd door RUTGER_86 op 20-4-2008 om 12:19 uur.
 
DE MANNE VAN JANNE

Dit topic is 1813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved