Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - LOL, whahaha, banned @ scooter forum!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4928 - LOL, whahaha, banned @ scooter foru...
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XeRioNaTiC 6-8-2002?16:00 Print reply
Posts: 31
Denk dat je toch echt de boekjes maar eens door moet gaan lezen. Die NSR metin was op een proefstand in 98 met het screamer blok

De Suzuki maakt gebruik van een dubbele krukas Big bang blok

een 2 takt niet meer al 15?

right.

En zuigersnelheden hoger dan 24 kunnen dus wel.

Elf is op een testbank een keer tot 40 gekomen, daarna hielt het op.

Je moet niet naar gewone straat bike's kijken ne naar leuke moto 73 verhaaltjes.

Pak boeken van Tuners, Specialisten.

Maar denken jullie maar dat het allemaal niet kan. ik vermaak me uitstekent.

P.S mijn Zip draait al 15.4 k

Ook onmogelijk?
 
ronaldv56 6-8-2002?16:07 Print reply
Posts: 369
Mm, hij mag dan "into scooters" zijn, maar hij weet dus wel waar die over praat. Ik heb het er net over gehad met een bevriende tunerszoon, en die heeft het weer nagevraagd met zn vader, en die zegt dat hogere zuigersnelheden wel degelijk mogelijk zijn.



 
vroem vroem vroem
XeRioNaTiC 6-8-2002?16:15 Print reply
Posts: 31
Najaah Into scooter?

Ik tune ook wel eens schakels, en die dingen zijn ook mooi.

Heb nooit hezegt van niet.

Allen tjah, de techniek van een scoot vin ik interessanter, en jah plee, das ieders mening denk ik.

Btw.
Dragrces in Santa Pod (UK) Dit weekend heersten de scoots over de schakels.

Er was 1 echt vlammende RX, met NOS, maar die jankte vast

Vond dit best jammer.

Oftewel. MEER VLAMMENDE SCHAKELS BOUWEN !!

Hebben wij ook weer wat te doen
 
Blukaap 6-8-2002?16:40 Print reply

Posts: 10006
Ik zou wel willen, maar nu nog niet, heb 'm nodig als vervoer.
Als ik ander vervoer heb ga ik eens proberen iets vlots te maken denk ik .
 
Bastila is lief
Rudy 6-8-2002?16:46 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: XeRioNaTiC?

Denk dat je toch echt de boekjes maar eens door moet gaan lezen. Die NSR metin was op een proefstand in 98 met het screamer blok

De Suzuki maakt gebruik van een dubbele krukas Big bang blok

een 2 takt niet meer al 15?

right.

En zuigersnelheden hoger dan 24 kunnen dus wel.

Elf is op een testbank een keer tot 40 gekomen, daarna hielt het op.

Je moet niet naar gewone straat bike's kijken ne naar leuke moto 73 verhaaltjes.

Pak boeken van Tuners, Specialisten.

Maar denken jullie maar dat het allemaal niet kan. ik vermaak me uitstekent.

P.S mijn Zip draait al 15.4 k

Ook onmogelijk?

ja en die hebben een korte slag dus ook een lagere zuigersnelheid lees die boeken nog maar eens.
en wat voor een toerental je tijdelijk kunt draaien(onbelast enz) is iets anders dan waar je je max vermogen haalt

[This message is edited by Rudy on 6-8-2002 16:51]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
XeRioNaTiC 6-8-2002?16:55 Print reply
Posts: 31
Screamer en Big Bang van honda hebben de zelfde slag,, alleen een hele andere onstekings volgorde
- Screamer is bij elke 90 graden een ontsteking.
- Big Bang elke 180 graden 2 ontstekingen.

Het voordeel van De Big Bang is dat De achterband iets meer tijd heeft zich te herstellen na een kracht explosie en het vermogen er minder agressief invalt als bij een screamer.

Verder is mijn max vermogen op 15.4 k (hij kan wel meer)

Dus het vrahaal dat een screamer een kortere slag zou hebben gaat niet op.

Slag is gewoon als van een 125.

HRC rijd zelfs met een langere slag als de rest van het veld.
 
Blukaap 6-8-2002?17:00 Print reply

Posts: 10006
Ik wil wel geloven dat dat toerental kan, maar niet dat ie daar erg lang mee rijdt .
 
Bastila is lief
Rudy 6-8-2002?17:00 Print reply

Posts: 3471
ik bedoelde de slag van die scooter

en natuurlijk kan een 2 takt veel toeren draaien maar dat zijn allemaal motoren met een korte slag
waardoor de zuigersnelheid beperkt blijft
en 40 m/s dat zijn viertakten hebben ook een iets andere smering en ja testen hoelang moet het heel blijven 3 sec (ligt er maar aan wat je wilt testen)

[This message is edited by Rudy on 6-8-2002 17:04]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
XeRioNaTiC 6-8-2002?17:09 Print reply
Posts: 31
Met mijn toerental rij ik al een tijdje, blijft gewoon normaal.

Ik gebruik ook wel iets betere 2-takt oil dan wat bv het tankstation verkoopt

Castrol a747
 
Blukaap 6-8-2002?17:14 Print reply

Posts: 10006
Ik had het niet over je scooter maar over die NSR'en.

Maaruh, hoe lang doe je nu met je scooter met een zuiger/kruklagers/big-end/small-end ?
En hoeveel zuipt zoiets eigenlijk ?
 
Bastila is lief
Rudy 6-8-2002?17:16 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: XeRioNaTiC?

Met mijn toerental rij ik al een tijdje, blijft gewoon normaal.

Ik gebruik ook wel iets betere 2-takt oil dan wat bv het tankstation verkoopt

Castrol a747
Verder is mijn max vermogen op 15.4 k (hij kan wel meer


mijn miniracer die draait er ook 13500 belast
maar daarom draait een nsr 500 er natuurlijk nog geen 17500 toeren he
En je zit toerentallen met elkaar te vergelijken van motoren met een compleet andere slag



[This message is edited by Rudy on 6-8-2002 17:21]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
XeRioNaTiC 6-8-2002?17:16 Print reply
Posts: 31
Met een zuiger doe ik ong als ik elk weekend zou sprinten een weekend.

Me scoot loopt nu denk 1 op 3 ong.

Die NSR draait echt veel RPM hoor, geloof in de races rond de 15.5 a 16 K ook (Honda is erg vaag met technische ontwikkelingen)

Neem als voorbeeld het 2 liter blok van de S2000

240 PK uit 2 liter is niet extreem, maar wel 9.500 RPM draaien.

http://www.exvitermini.com/movies/852r33.mpg

Dit is helemaal TE bruut voor woorden.

Bij 12 sec gaan de Boost Valve's open zodat de motor de volle Turbo Druk krijgt.
En in 1 x doorjaagd naar de 11.5K
 
Rudy 6-8-2002?17:34 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: XeRioNaTiC?

Met een zuiger doe ik ong als ik elk weekend zou sprinten een weekend.

Me scoot loopt nu denk 1 op 3 ong.

Die NSR draait echt veel RPM hoor, geloof in de races rond de 15.5 a 16 K ook (Honda is erg vaag met technische ontwikkelingen)

Neem als voorbeeld het 2 liter blok van de S2000

240 PK uit 2 liter is niet extreem, maar wel 9.500 RPM draaien.

http://www.exvitermini.com/movies/852r33.mpg

Dit is helemaal TE bruut voor woorden.

Bij 12 sec gaan de Boost Valve's open zodat de motor de volle Turbo Druk krijgt.
En in 1 x doorjaagd naar de 11.5K

120 pk per liter zonder turbo is voor een straatauto(daar wil je toch 200.000 km mee rijden) toch veel in verhouding, meer dan een ferari heeft

dat onderste ding heeft ook een turbo je vergelijkt toch ook geen appels met peren

[This message is edited by Rudy on 6-8-2002 17:46]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 6-8-2002?17:47 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: XeRioNaTiC?

Met een zuiger doe ik ong als ik elk weekend zou sprinten een weekend.

Me scoot loopt nu denk 1 op 3 ong.

Die NSR draait echt veel RPM hoor, geloof in de races rond de 15.5 a 16 K ook (Honda is erg vaag met technische ontwikkelingen)




nu tevreden?? scahakelen bij 12500 tot 12800
en wat hij kan draaien is kinderpraat

jouw scooter heeft b.v ook maar een zuiger snelheid van 20 m/s
En hou toch op met die scooter praatjes ik zit zelf op de mts autotechniek en ik heb mijn broer nog effe gevraagt die zit op de hts autotechniek die heeft niet van die spannende blaadjes nodig


[This message is edited by Rudy on 8-8-2002 13:37]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 6-8-2002?18:01 Print reply

Posts: 3471

hahahha de toerenbegrenser komt al bij 13000
en ja natuurlijk geeft honda nix vrij over deze machines weleens van concurentie gehoord :n
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 3907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved