Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - LOL, whahaha, banned @ scooter forum!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4928 - LOL, whahaha, banned @ scooter foru...
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 4-8-2002?19:44 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Toerental klopt wel redelijk (is iets te hoog volgens mij), maar het vermogen niet, dat was ong 18PK dacht ik.

Nog bijzonder veel .


klopt rond de 18-19 pk, toerental is ook aan de hoge kant ze zaten rond de 15-16000
de jamathi,s leverde volgens mij ook meer vermogen

[This message is edited by Rudy on 4-8-2002 19:46]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
SIWWN 4-8-2002?19:51 Print reply
Posts: 7079
Van Veen levert ook race kitjes (uitlaat,cilinder,carb..) die hebben ook (al) 18 pk
 
Blukaap 4-8-2002?20:18 Print reply

Posts: 10006
Waar denk je dat die kreidlers mee reden ?
 
Bastila is lief
SIWWN 4-8-2002?20:35 Print reply
Posts: 7079
Een Kreidler van Veen 50 cc 1 cilinder 2 takt meet 28 pk bij 18000 RPM
 
Blukaap 4-8-2002?20:37 Print reply

Posts: 10006
Dat doet ie niet, hij levert ong 18PK.
 
Bastila is lief
SIWWN 4-8-2002?20:39 Print reply
Posts: 7079
Om nou 10 pk meer op te schrijfen
 
Rudy 4-8-2002?20:42 Print reply

Posts: 3471

The 1973 worldchampionship bike.
20 HP was for Jan de Vries
enough to get a topspeed
at Francorshamps of 204 km/h!


Kreidler/Van Veen G.P. Replica, 1979.

This picture is scanned out of a Dutch
1979 motor magazine.
The testdriver was, as you can see,
far too big for the bike.

Engine: 50 cc single cylinder 2-stroke,
Inlet: Rotating disc valve inlet
Carburator: 28 mm Bing
Cooling: Watercooled
Startsystem: Push
Gearbox: 6 speed, dry clutch
Performance: 13 kW (18 BHP)/16000 RPM
Weight: 56 kg
Price in 1979: HFL 13.924,00
[URL[t]]www.kreidler.nl[/t]www.kreidler.nl[/URL]



Kreidler/Van Veen Grand Prix, 1982.
Engine: 50 cc single cylinder 2-stroke,
Rotating valve inlet
Bore x Stroke: 40 x 39.7 mm
Cooling: Watercooled
Startsystem: Push
Gearbox: 6 speed, dry clutch
Performance: 14.2 kW (19 BHP)/15400 RPM
Topspeed: 185 km/h
Weight: 56 kg


[This message is edited by Rudy on 4-8-2002 20:48]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
jaz86 4-8-2002?20:49 Print reply
Posts: 543
wow :n :n
die is vet rudy!!
maruh, hoe krijgen ze dat voor elkaar? super kwaliteit cilinder en veel poorten ofzo? en natuurlijk verder het beste van het beste ofzo?

heb geen verstand van tunen en die hoek, maar lijkt me leuk om te weten
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***
Blukaap 4-8-2002?21:00 Print reply

Posts: 10006
Ding hoeft maar 1 raceweekendje mee te gaan, dus dat geeft ze al heel wat vrijheid .
 
Bastila is lief
jaz86 4-8-2002?21:01 Print reply
Posts: 543
oja, en natuurlijk geld zat die gasten :p :p dat wil ik ook
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***
Rudy 5-8-2002?00:15 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Ding hoeft maar 1 raceweekendje mee te gaan, dus dat geeft ze al heel wat vrijheid .

inderdaad hun timing is extreem uitlaatpoort op 200 graden enz
compressie tegen detornatiegrenz en andere benzine (octaan 130 ofzo)
en hele lichte onderdelen(dure )
eigen testbank en fabrieksondersteunig (met geld dus)
veel van de tuners van toendertijd werken nu nog bij aprillia en derbi b.v. jan witteveen jan tiel enz
ach en hij hoeft het maar 3 kwartier te doen he
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
XeRioNaTiC 6-8-2002?05:51 Print reply
Posts: 31
NSR draait ter dege wel 17.5 K staat in meerdere boeken vermeld en je mag HRC mailen,

Vroeger in tests met de NSR 400 3 cyl 2t zijn ze 1 x tot 21000 gegaan (Vraag me niet hoe)


Wat ook erg gaaf is is een Yamaha FZR 250 4 cilinder 16v

Maat van me heeft die nu, draait pas bij 18K het rode gebied in

Fiets is nooit officieel geimporteerd in nederland, maar er zijn er best veel via grijze import binnengekomen
 
Rudy 6-8-2002?11:02 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: XeRioNaTiC?

NSR draait ter dege wel 17.5 K staat in meerdere boeken vermeld en je mag HRC mailen,

Vroeger in tests met de NSR 400 3 cyl 2t zijn ze 1 x tot 21000 gegaan (Vraag me niet hoe)


Wat ook erg gaaf is is een Yamaha FZR 250 4 cilinder 16v

Maat van me heeft die nu, draait pas bij 18K het rode gebied in

Fiets is nooit officieel geimporteerd in nederland, maar er zijn er best veel via grijze import binnengekomen


ik geloof er nix van omdat een 2-takt en relatief lange slag heeft (tegenover een moderne/snelle 4-takt) en dus met zon hoog toerental (21000) een veel te hoge zuigersnelheid heeft.
Ten 2e kan het membraam het helemaal niet aan(d8 dat 14-15k wel het max is)



dit is een suzuki rgv500 (kon ze van de nsr500 niet zo snel vinden)

draait zoals je ziet 12500 toeren dus denk je echt dat die nsr500 er 17500 draait HAHAAH

rgv is trouwens zeker niet de snelste 500cc de honda is simpelweg gewoon sneller maar dar zit niet echt heel veel vershil tussen (5 pk is opzich al een groot verschil)


[This message is edited by Rudy on 6-8-2002 11:26]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
styliz 6-8-2002?12:46 Print reply
Posts: 72
Wie zegt dat ie zoveel draait?

Er staat dat ie op die toerenrange dat vermogen levert....

wakker blijven...


 
nsr?........... ;)
Rudy 6-8-2002?14:14 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: styl?IZ

Wie zegt dat ie zoveel draait?

Er staat dat ie op die toerenrange dat vermogen levert....

wakker blijven...



je en een goede 2 takt draait niet veel meer toeren dan het toerental van het max(een keer 1000 meer maar dan leverh hij geen vermogen meer) vermogen.heb je de test in de motor 73 gelezen van alain carther??? van de honda nsr 500
membraam kan niet eenz 17500 halen
wel wakker blijven nee lees eens een keer wat en blaat geen onzin:p


weleens een zuigersnelheid gehad van 31 m/s ?????
kan noooooooooooooiiiiit 24 is het max en dat halen ze in de f1 niet eens

oh ja weleens gehoord van een toeren begrenzer de nsr 500 die haalt een zuiger v van 22.7 bij zijn max vermogen
De gute grad (vertaling voor jou= vullings rendament) daalt ook enorm bij hoge toerentallen vanwege stromingsverliezen zeker bij 2 takten. daarom laat men ze ook niet meer toeren draaien en het kan simpelweg niet vanwege de zuigersnelheid



[This message is edited by Rudy on 6-8-2002 14:26]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 3910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved