Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelling powervalve suzuki rm 125 '86

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1254 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49276 - Afstelling powervalve suzuki rm 125...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henny 18-4-2008 23:46 Print topicpost

Posts: 456
hoi,

Tijd geleden heb ik het blok gereviseerd van mijn rm 125 uit 1986.
Hierin zit dus ook het powervalve systeem ( klep in de uitlaat)

Nu was ik benieuwd hoe ik deze weer afstel op de juiste stand zegmaar?
weet wel dat je aan de linkerkant van het blok een draaiknop hebt die vast zit
met schroeven, hierachter zit een veer die de klep afstelling op spanning houd.

Had ook al gezocht hier en daar op internet hierover maar weinig gevonden helaas.

Dus mischien dat iemand die er hier verstand van deze dingen heeft en mij verder kan helpen?

Grt. Alex
 
H uit de Moek Serie

Niek de Wildt 19-4-2008 1:10 Print reply
Posts: 7168
meestal is het klep vol open houden (met M8 boutje) dan kabel strak zetten tot er geen speling op zit, dan halve slag terug en borgboutje vast

dan moet er een streepje staan op een vast deel tegenover het bewegende deel voor de minimale stand, die moet je gelijk zetten als je de klep weer los laat.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-4-2008 om 1:11 uur.
 
Henny 19-4-2008 9:16 Print reply

Posts: 456
Wat bij mijn blok dus is zit aan de zeikant een draai knop met een veer erachter die de klep dus op spanning houd, dus draai je hem losser gaat de klep eerder open, draai je hem strakker dan gaat ie later open.

De klep zelf word aangestuurd door een stangetje die door centrifugale kracht omhoog word gedrukt, deze komt vanuit de koppelingsdeksel.
 
H uit de Moek Serie
PRO TUNING 19-4-2008 14:28 Print reply

Posts: 4000
Klep moet bij ± 7000 rpm volledig open staan
 
RowdyCross 19-4-2008 19:15 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Klep moet bij ± 7000 rpm volledig open staan

dat verschilt per setup :P
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Niek de Wildt 19-4-2008 19:42 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]

dat verschilt per setup :P


ik neem aan dat die van de TS gwn std is en ProTuning het even heeft opgezocht in een handboek
 
Henny 20-4-2008 0:31 Print reply

Posts: 456
inderdaad gewoon standaard ja.
volgens mij best lastig klusje dan dat ding afstellen
 
H uit de Moek Serie
PRO TUNING 20-4-2008 11:47 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]

dat verschilt per setup :P


Verklaar u nader
 
robert 21-4-2008 12:53 Print reply

Posts: 900
Ik kan me voorstellen dat als een klep nog niet helemaal los komt terwijl dat wel moet, dat het ding dan minder loopt, en andersom ook.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 2670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved