Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - trekveren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49261 - trekveren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

t-v-g 18-4-2008 14:38 Print topicpost
Posts: 106
hallo,
ik heb een honda wallaroo met de volgende setup:
gianelli black gun
polini speedontrol
de rest standaard.
ik wil op hogere toeren wegrijd.
welke trekveren moet ik dan nemen?
en mijn grootste vraag: maakt het uit of ik trekveren van bijvoorbeeld een minnarelli blok neem of moet ik trekveren hebben die speciaal voor een honda wallaroo zijn?
tnx.
 

BramRoemaat 18-4-2008 17:46 Print reply

Posts: 510
NOu vergelijk even de trekveren van een minarelli en van die je nu hebt, Als de lengtes overeen komen dan kan het wel. Maar het beste is gewoon trekveren te halen, die voor jou scooter bestemd zijn. En dan de strakste. En als je een goedkope racekoppeling wil, dan moet je een power one kopen. Dan heb je meteen dat hij goed optrektr dus bij hogere toeren. Maar alsje op trekveren wilt houden gewoon voor wallaroo en dan de strakste
 
Niek de Wildt 18-4-2008 21:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brammie
NOu vergelijk even de trekveren van een minarelli en van die je nu hebt, Als de lengtes overeen komen dan kan het wel. Maar het beste is gewoon trekveren te halen, die voor jou scooter bestemd zijn. En dan de strakste. En als je een goedkope racekoppeling wil, dan moet je een power one kopen. Dan heb je meteen dat hij goed optrektr dus bij hogere toeren. Maar alsje op trekveren wilt houden gewoon voor wallaroo en dan de strakste



strakste trekken op bij ca 13k aan toeren, dat trekt je walleroo niet en heeft ook totaal geen nut.

als het meeste vermogen wordt geleverd bij bijv 10.000 toeren, dan moet je er voor zorgen dat hij bij 10.000 toeren optrekt, 11.000 in dit voorbeeld houd in minder hard optrekken (en grote slijtage aan koppeling)
 
boerke 18-4-2008 21:12 Print reply

Posts: 261
wat maken trekveren eigenlijk voor verschil? want ik rij al 1.5 jaar zonder...
 
Tommyofzo 18-4-2008 21:17 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
wat maken trekveren eigenlijk voor verschil? want ik rij al 1.5 jaar zonder...

hoe wil je dan ingodsnaam weg rijden? of uberhaupt je scooter aan hebben zondre dat hij aanloopt

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 18-4-2008 om 21:18 uur.
 
boerke 18-4-2008 21:20 Print reply

Posts: 261
weet k veel k heb er nog nooit trekveertje op gehad... k heb 2 blokken een am6 blok helemaal ori nog nooit problemen mee gehad trekt makkelijk door naar de 80 en daarna moeizaam naar de 90. en eent opgefokte 50 die makkelijk doortrekt naar de 90.... metrakit uitlaatje weet niet precies welke iig met een blauwe demper... maar zouden de prestaties daar echt veel mee verbeteren? (verbetering is nml altijd welkom)

edit: het is dus GEEN scooter maar een rieju mrx 2001 met am6 schakelblok


Dit bericht is gewijzigd door boerke op 18-4-2008 om 21:21 uur.
 
Tommyofzo 18-4-2008 21:21 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
weet k veel k heb er nog nooit trekveertje op gehad... k heb 2 blokken een am6 blok helemaal ori nog nooit problemen mee gehad trekt makkelijk door naar de 80 en daarna moeizaam naar de 90. en eent opgefokte 50 die makkelijk doortrekt naar de 90.... metrakit uitlaatje weet niet precies welke iig met een blauwe demper... maar zouden de prestaties daar echt veel mee verbeteren? (verbetering is nml altijd welkom)

edit: het is dus GEEN scooter maar een rieju mrx 2001 met am6 schakelblok


Dit bericht is gewijzigd door boerke op 18-4-2008 om 21:21 uur.

jong het gaat hier over een fucking scooter
 
robinderbigpr 18-4-2008 21:22 Print reply
Posts: 116
ja wat is het nu igg van trekveren
ja dat je standaart inklapt (is wel eens handig)
maar voor de rest is het meer sier dan werking ofso

 
boerke 18-4-2008 21:25 Print reply

Posts: 261
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinderbigpr
ja wat is het nu igg van trekveren
ja dat je standaart inklapt (is wel eens handig)
maar voor de rest is het meer sier dan werking ofso



sorry gast maar trekveren horen op je cilinder te zitten om je uitlaat aan te trekken.... maar om mijn vraag goed te formuleren: wat heeft het voor nut als de trekveren de uitlaat nog steviger op de cilinder aantrekken?
 
Tommyofzo 18-4-2008 21:25 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinderbigpr
ja wat is het nu igg van trekveren
ja dat je standaart inklapt (is wel eens handig)
maar voor de rest is het meer sier dan werking ofso


Formuleer je post eens anders. Probeer het dan nog eens, dit is niet te begrijpen..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
[...]


sorry gast maar trekveren horen op je cilinder te zitten om je uitlaat aan te trekken.... maar om mijn vraag goed te formuleren: wat heeft het voor nut als de trekveren de uitlaat nog steviger op de cilinder aantrekken?


sorry 'gast' maar trekveren zitten in je koppeling..

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 18-4-2008 om 21:26 uur.
 
Niek de Wildt 18-4-2008 21:28 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
[...]


sorry gast maar trekveren horen op je cilinder te zitten om je uitlaat aan te trekken.... maar om mijn vraag goed te formuleren: wat heeft het voor nut als de trekveren de uitlaat nog steviger op de cilinder aantrekken?


we hebben het over de trekveren in een centrifugaal koppeling van een scooter (of automaat bijv puch) deze veren houden de koppelingsegmenten naar binnen, en door de rotorende kracht worden deze naar buiten geslingert tegen het koppelingshuis die uiteindelijk met het wiel verbonden is.

als je dit niet snapt moet je niet meepraten en dit topic vervuilen.

typ eens iets op google in man.


EDIT: idd trekveren worden ook voor andere doeleinden gebruikt... maar als je het over de trekveren van een scooter hebt, gaat het altijd over die van de koppeling

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-4-2008 om 21:29 uur.
 
boerke 18-4-2008 21:28 Print reply

Posts: 261
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

Formuleer je post eens anders. Probeer het dan nog eens, dit is niet te begrijpen..

[...]


sorry 'gast' maar trekveren zitten in je koppeling..

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 18-4-2008 om 21:26 uur.


volgens mij ziet hij de veer die in je standaart zit aan als trekveer zodat je standaart inklapt... maar dat is gewoon een andere veer.

maar kan niemand mij nou concreet het nut vertellen van trekveertjes (die tussen je cilinder en uitlaat?) want ik rij al anderhalf jaar zonder maar als dat echt veel verschil maakt moet k ze er mss toch maar is op zetten
 
Tommyofzo 18-4-2008 21:29 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
[...]


volgens mij ziet hij de veer die in je standaart zit aan als trekveer zodat je standaart inklapt... maar dat is gewoon een andere veer.

maar kan niemand mij nou concreet het nut vertellen van trekveertjes (die tussen je cilinder en uitlaat?) want ik rij al anderhalf jaar zonder maar als dat echt veel verschil maakt moet k ze er mss toch maar is op zetten

Dt zijn geen fucking trekveretjes, voor de rest stel je die vraag maar in het kvt topic, dan kan de topicstarten mischien nog een fatsoenlijk andwoord op zn vraag krijgen.
 
Niek de Wildt 18-4-2008 21:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
[...]


volgens mij ziet hij de veer die in je standaart zit aan als trekveer zodat je standaart inklapt... maar dat is gewoon een andere veer.

maar kan niemand mij nou concreet het nut vertellen van trekveertjes (die tussen je cilinder en uitlaat?) want ik rij al anderhalf jaar zonder maar als dat echt veel verschil maakt moet k ze er mss toch maar is op zetten



niet iedere uitlaat heeft een bevestiging op de cilinder met veren, ze zijn er ook met bouten (bijv puch, een hoop scooters etc)

als jij een bevestiging hebt met veren en er zitten geen veren in, dan is het vrij bijzonder dat het niet lekt, maar zolang het niet lekt is er geen probleem.

de veren waar we het nu over hebben, hebben dus nix te maken met de 'trekveren van een koppeling' waar we het eerder over hadden.

en nu opdonderen uit dit topic, achterlijke gladiool!

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-4-2008 om 21:41 uur.
 

Dit topic is 3460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved