Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Scooters rulezz

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 689 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4926 - Scooters rulezz
Pagina 9 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 3-8-2002?01:32 Print reply
Posts: 7079
En wat dan nog als scooters sneller zijn/kunnen?

Het gaat niet alleen om de snelheid, toch? ,


En ik heb ook weleens een 1 of andere 50cc ligauto gezien op Discovery Channel.. ding ging ook harder dan 200 km/h
 
Blorn 3-8-2002?01:39 Print reply

Posts: 13825
en nog een paar redenen waarom scooters vrijwel alleen sneller zijn vanwege voorsprong in de techniek (vergeleken met oude honda's)

- meer vermogen verlies door slippen van de snaar bij de vario etc.
- als variosysteem sneller zou zijn, wrom rijden ze in de gp/superbike etc. er dan niet mee?
- heb grafieken gezien van scooters met dikke 18pk die 125 reden, en een schakel met minder vermogen(denk iets van 10-12) rijd even hard als een pleepot met meer vermogen
- scooters zijn totaal niet gestroomlijnd.. anders zouden ze bij de gp/superbike ook wel als een wijf rechtop zitten met hun voeten op een voetenplank..

meer kan ik op het moment ff niet bedenken
 
swiss 3-8-2002?02:44 Print reply
Posts: 672
aaah mensen ik lig helemaal in een deuk:
ergens op bladzijde ofzo staat een prijslijst van die sooter onderdelen.
500 euro per schokbreker, mijn honda mtx is ongveer een schokbreker waard . eeh maar dat boeit niet want morgen krijg ik gratis een honda px 70 c binnen, vraagme af of dat nu wle of gee nscooter is? heeft toch een vario of niet?
en nee Xeno.... met mij 70 cc honda px kom ik denk ik niet racen tegen je
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
XeRioNaTiC 3-8-2002?04:13 Print reply
Posts: 31
Die schokdemper is 24 standen ingaande demping instelbaar 10 standen uitgaande demping.

Snap niet dat mensen zo dom zijn om te blaten over Vario op GP/Superbike.

Als je denkt dat er een Vario is die bij 170 PK lekker werk ben je echt niet wijs.

Verder slipt een snaar niet in/op de schijven. (leer eerst de techniek)

Die kreidler in dat artikel rijd tegen een Zip AC van Orhan uit de standaard klasse met net 8 pk...

Scooters en Schakels rulen beide, laten we makeer gewoon in onze waarde laten okeej?

Ik ga een MB niet slap noemen uit haat, ik heb zelf MB gereden, dat rijd belabberd door de bocht(Try KneeDown), Achtervorken die krom trekken.

Met me Straat SR Rij ik gewoon normaal door het dorp, maar @ Bochten wel kneedown, en frame/ophanging geeft geen krimp.

Maar ik denk dat we het beter hierbij kunnen laten, degene die aardig waren en een goeie reply terug gaven, Succes.

Degene die erg dom aan het blaten waren en reply's gaven waarvan je zegt *Wat een verstand* die zakken maar lekker diep in een baggergat.

 
XeRioNaTiC 3-8-2002?04:20 Print reply
Posts: 31
owjah, 18 pk en 125, is maar net de afstelling van je vertanding (jah ook scoots hebben vertanding)
 
Blorn 3-8-2002?07:49 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: XeRioNaTiC?

owjah, 18 pk en 125, is maar net de afstelling van je vertanding (jah ook scoots hebben vertanding)
denk je dat ik een mongool ben ofzow??
 
MB50TUNED 3-8-2002?07:49 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: XeRioNaTiC?

Die schokdemper is 24 standen ingaande demping instelbaar 10 standen uitgaande demping.

Snap niet dat mensen zo dom zijn om te blaten over Vario op GP/Superbike.

Als je denkt dat er een Vario is die bij 170 PK lekker werk ben je echt niet wijs.

Verder slipt een snaar niet in/op de schijven. (leer eerst de techniek)

Die kreidler in dat artikel rijd tegen een Zip AC van Orhan uit de standaard klasse met net 8 pk...

Scooters en Schakels rulen beide, laten we makeer gewoon in onze waarde laten okeej?

Ik ga een MB niet slap noemen uit haat, ik heb zelf MB gereden, dat rijd belabberd door de bocht(Try KneeDown), Achtervorken die krom trekken.

Met me Straat SR Rij ik gewoon normaal door het dorp, maar @ Bochten wel kneedown, en frame/ophanging geeft geen krimp.

Maar ik denk dat we het beter hierbij kunnen laten, degene die aardig waren en een goeie reply terug gaven, Succes.

Degene die erg dom aan het blaten waren en reply's gaven waarvan je zegt *Wat een verstand* die zakken maar lekker diep in een baggergat.



vario zou nog best wel ooit in de gp kunnen komen na VERDERE ONWIKKELING. En ik ben niet de enigste die dat denkt. Zelfs ufo is dat met me eens. Maar die is volgens jou dus niet wijs?

Ach al stond die kreidler naaast de snelste scoter van de sobw zou hij hem nog vlammen. Die kreidler heeft niet voor niets 28 mm en draait rond de 17000 rpm. De assen in het blok hebben moeite met de kracht en buigen zoor :n . En dat op een brommertje van 65 kg. :n Die kreidler is gewoon veel extremer te maken als welke scooter dan ook omdat bij de sobw met scoots met maximaal 19 mm gegereden wordt. En met 28 mm kan je je poortoppervlaktes, timingen en toerentallen veel bizarder maken dan bij een 19.

Ik ben het wel met je eens dat scooters en schakels rulen.

Een mb rijd belabberd dooor bochten? dan heb jij aarschijnlijk een afgeragt exemplaar gehad. Maar de mijne rijd goed door bochten. Er wordt niet voor niets veel mee gereden bij de sobw. Ik heb trouwens wel een andere achterbrug maar met originele reed hij echt niet belabberd naar mijn mening.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MB50TUNED 3-8-2002?08:07 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
Originally posted by: XeRioNaTiC?

owjah, 18 pk en 125, is maar net de afstelling van je vertanding (jah ook scoots hebben vertanding)
denk je dat ik een mongool ben ofzow??


Scooters beschikken over een primaire en secudaire vertanding. En dat zijn echt tandwielen.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MB50TUNED 3-8-2002?08:09 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

en nog een paar redenen waarom scooters vrijwel alleen sneller zijn vanwege voorsprong in de techniek (vergeleken met oude honda's)

- meer vermogen verlies door slippen van de snaar bij de vario etc.
- als variosysteem sneller zou zijn, wrom rijden ze in de gp/superbike etc. er dan niet mee?
- heb grafieken gezien van scooters met dikke 18pk die 125 reden, en een schakel met minder vermogen(denk iets van 10-12) rijd even hard als een pleepot met meer vermogen
- scooters zijn totaal niet gestroomlijnd.. anders zouden ze bij de gp/superbike ook wel als een wijf rechtop zitten met hun voeten op een voetenplank..

meer kan ik op het moment ff niet bedenken


Een scooter is extremer te tunen. Al is de powerband heel erg smal maar is het vermogen heel hoog is dat nog goed handelbaar. Bij een schakel valt hij dan dood omdat je powerband te smal is. Maar bij een scooter kan je continue het juiste toerental draaien (in theorie dan..).
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
mb5polini 3-8-2002?09:48 Print reply
Posts: 89
scooters kun je ook zeker hard laten lopen ze gaan sneller hard als een schakel daar moet je dan meer voor doen denk ik bijv de snelle uitlaat moet je kijken hoe hard zoeen pleepot ermee kan en moet je kijken als je een snelle uitlaat onder je standaart cilinder flikker op je mb5 bijv maar het blijven kut ding die snel hard gaan maar als ze dan ook super hard gaan met een 70 cc dan duurt het ook niet lang voor dat alles aan stront ligt en dan ken je je hele blok weg gooien het is gewoon rijdende bende scooter troep scooters suckssssssss
 
NSR JunK 3-8-2002?10:37 Print reply

Posts: 2339
Quote:
. Op een stuk van 200 meter wist de Kreidler een gat te slaan van 100 meter!

:n :n wat was de top van die kreidler?? en de top van die skoet? beide 50cc? en die kreidler reed met achterlijk zware vertanding hoeveel versnellingen heeft dat brute machientje? en hoe de fuck is het mogelijk dat die kreidler zon gat kon slaan? mooi verhaal

en dat een skoeter harder zo kunnen dan een schakel met een andere uitlaat ligt er gewoon aan dat die skoets ingevoerd zijn met de nieuwe regels... vergelijk een earox en een aprilia RS50 maar eens met elkaar met alleen een andere uitlaat... daar zal weinig verschil in zitten weet bijna zeker dat die RS dik wint op top
 
Rudy 3-8-2002?11:18 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

- als variosysteem sneller zou zijn, wrom rijden ze in de gp/superbike etc. er dan niet mee?



williams heeft er in de f1 mee getest (in 1992 ofzo) ze waren er d8 ik 1-2 seconden sneller mee maar het is meteen verboden.
Ze reden toendertijd volgens mij nog niet met de moderne tiptronic versn bak.


 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 3-8-2002?11:27 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: kawa-250?

Quote:
Originally posted by: Rudy?

Quote:
Originally posted by: kawa-250?

Quote:
Originally posted by: Solidsjakie?met NSR

jij misschien bulkaap, maar ik niet, ik heb optrek snelheden, iets wat een scooter niet kan, optrekken, die trekken door(tot 45km/h alstie 70cc heb)

Wow het is wel duidelijk dat jij nog nooit tegen een deftig opgedreven scooterje gesport hebt.
Ik laatst met men Kawasaki 250 tegen een Aeroxje,Ik was rustig in 2de aant rijden ,komt ie naast me rijden en geeft gas , ik ook direct gas maar stond nog in 2de en eerste meters trok ik niet echt goed op,eens ik een beetje in toeren was ging het gelijk op en ik hield hem bij ,zo tegen de 90-95 haalde ik hem bij en toen moesten we remmen (einde van de straat).
Een andere keer was ik met men Suzuki RV tje (alles origineel gaat 70/75 ofzo) door het dorp aan het rijden,dan kon ik hem helemaal niet bijhouden; ik elke bocht men stepjes aan de grond (ding heeft 10" wielen...) en hij ging echt mooi door de bocht,bijna knee down een keertje.Maar toen kon ik hem dus ook van geen kanten volgen.Maar die aerox gaat 115 op onze autoteller en toen lag ie niet eens plat want hij wist niet dat wij achter hem reden...
Ik ben ook niet echt voor scooters alhoewel ik er gewoon eentje heb staan om mee te rond te crossen en kapot proberen te krijgen ,wat me tot hier toe nog niet gelukt is...


heb je toch echt wat fout gedaan met je kx

Ik had een KLX, 4-takt dus, 30 pk ofzo,maar ik reed in 2 de aan 2000 toeren ofzo dus duurde even voor hij echt begon te trekken,eens hij in toeren kwam liep hij niet meer uit,dus ik denk dat als we gelijk vertrokken waren vanuit stildstand ik wel ietje sneller was.



is een 2cilinder ofniet
k heb er op vakantie keertje op gereden echt rap zijn ze niet (dingen trekken ondenin toeren echt voor geen meter)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 3-8-2002?11:29 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

En wat dan nog als scooters sneller zijn/kunnen?

Het gaat niet alleen om de snelheid, toch? ,


En ik heb ook weleens een 1 of andere 50cc ligauto gezien op Discovery Channel.. ding ging ook harder dan 200 km/h


ze hebben wat snelheids records gedaan met van die vage motoren



[URL[t]]http://home.wanadoo.nl/kreidler01/speedrecord/index.html[/t]en hier voor het verhaal van kreidler.nl[/URL]

edit
videotje doet het niet
edit

[This message is edited by Rudy on 3-8-2002 11:34]

[This message is edited by Rudy on 3-8-2002 11:34]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
CrossMaster 3-8-2002?11:34 Print reply
Posts: 729
ja honda's zijn al wat veroudert.. dus eigelijk selcht te vergelijk met scooters van nu,

maar hoe zit dat met moderne schakels derbi sm, gpr.. appie rs?
die zijn toch wel sneller dan scooters.

 

Dit topic is 5614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved