Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blijft hoog toeren draaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49250 - blijft hoog toeren draaien
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 10933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Five Speed 17-4-2008 20:54 Print topicpost

Posts: 286
hallo

ik heb bij mijn susuki het carter losgehad,
daarvoor moest ik ook mijn carburateur er uit halen,
deze heb ik nu terug gezet,
maar als ik de brommer nu start draait hij in eens heel hoog in z,n toeren ik heb de stationair schroef al helemaal in gedraaid het toerental is al iets gezakt maar is nog steeds erg hoog,
ook blijft soms mijn gas hangen en komt hij moeilijk en schokkend op snelheid.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
honda goedgekeurd

ricktsx 17-4-2008 20:56 Print reply

Posts: 36
volgens mij blijft je gasnaald dan klem zitte ( heb ik ook gehad )
 
Tommyofzo 17-4-2008 21:07 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos at 4life
hallo

ik heb bij mijn susuki het carter losgehad,
daarvoor moest ik ook mijn carburateur er uit halen,
deze heb ik nu terug gezet,
maar als ik de brommer nu start draait hij in eens heel hoog in z,n toeren ik heb de stationair schroef al helemaal in gedraaid het toerental is al iets gezakt maar is nog steeds erg hoog,
ook blijft soms mijn gas hangen en komt hij moeilijk en schokkend op snelheid.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

even chekken op valselucht kan geen kwaad denk ik
 
Rick_koningslust 17-4-2008 21:24 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos at 4life
hallo

ik heb bij mijn susuki het carter losgehad,
daarvoor moest ik ook mijn carburateur er uit halen,
deze heb ik nu terug gezet,
maar als ik de brommer nu start draait hij in eens heel hoog in z,n toeren ik heb de stationair schroef al helemaal in gedraaid het toerental is al iets gezakt maar is nog steeds erg hoog,
ook blijft soms mijn gas hangen en komt hij moeilijk en schokkend op snelheid.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?



stationair schroef ingedraaid? ik denk dat je uitgedraaid bedoelt?
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
thunderbird - Forum en Sales Moderator 17-4-2008 21:27 Print reply

Posts: 7728
zit je gaskabel nog goed, en niet onder spanning? en dat stelschroefje boven op de carb, om je gaskabel mee te stellen. is dat niet verdraaid tijdens het loshalen.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Five Speed 17-4-2008 21:37 Print reply

Posts: 286
ik heb roterende inlaat dus kan m,n gaschuif zien die gaat gewoon goed op en neer,
en ik moet de stationair schroef in draaien in plaats van uit (zit anders dan normaal),
als ik mijn vinger voor de carburateur houd zakt het toerental
en dan loopt hij gewoon goed dus daarom heb wat meer schuim in het luchtfilter gedaan maar dat scheelde niet.
 
honda goedgekeurd
Rick_koningslust 17-4-2008 21:39 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos at 4life
ik heb roterende inlaat dus kan m,n gaschuif zien die gaat gewoon goed op en neer,
en ik moet de stationair schroef in draaien in plaats van uit (zit anders dan normaal),
als ik mijn vinger voor de carburateur houd zakt het toerental
en dan loopt hij gewoon goed dus daarom heb wat meer schuim in het luchtfilter gedaan maar dat scheelde niet.


Dan moet je controleren op valse lucht, waarschijnlijk is het dat
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Nouwk 17-4-2008 21:40 Print reply

Posts: 4242
Klinkt als valse lucht als hij het dan wel goed doet, kijk even of alles wel goed gemonteerd zit, controleer het eventueel even of het echt valse lucht is, maar daarmee zit je wel raak denk ik.
 
Tommyofzo 17-4-2008 21:40 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos at 4life
ik heb roterende inlaat dus kan m,n gaschuif zien die gaat gewoon goed op en neer,
en ik moet de stationair schroef in draaien in plaats van uit (zit anders dan normaal),
als ik mijn vinger voor de carburateur houd zakt het toerental
en dan loopt hij gewoon goed dus daarom heb wat meer schuim in het luchtfilter gedaan maar dat scheelde niet.

de stationair schroef moet je uit draaien, tenminste bij een normale carb wel draai hem eerst maar eens uit

edit: verkeerd gelezen.

nou dan komen we weer bij m'n eerste post, valse lucht chekke

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 17-4-2008 om 21:41 uur.
 
Harold 17-4-2008 21:56 Print reply

Posts: 1052
Weet verder niet hoe zo'n blok in elkaar zit...

Maar als je het carter waar de roterende inlaatschijf in zit los hebt gehaald (ik weet niet of je dat uberhaupt gedaan hebt), heb je het dan wel weer lucht dicht terug geplaatst?

(vloeibare pakking oid)

Lijkt mij dat hij daar ook valse lucht langs kan krijgen.
 
DoDo-tomos 17-4-2008 22:01 Print reply

Posts: 1842
heb je een choke?
zet die er dan eens op, als die dan in toeren zakt moe je toch naar valse lucht zoeken.

was namelijk bij mij ook he probleem
 
of vraag het niek de wildt
Five Speed 21-4-2008 13:57 Print reply

Posts: 286
ik heb het probleem opgelost de gaschuif wordt omhoog gehouden met een pinnetje die aan de stationair schroef vast zit het pinnetje was krom dus de schuif kon niet zakken
 
honda goedgekeurd

Dit topic is 10933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved