Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc cilinder vragen HelP!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49247 - 70cc cilinder vragen HelP!!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch15 17-4-2008 19:34 Print topicpost
Posts: 12
Hoi
Ik heb een 70cc autisa Cillinder met 3poort Nu heb ik een paar vraagjes erover.

*1 het is een 45mm cillinder maar als ik hem met de schuifmaat op meet is die 44.75mm Hoe kan dat..?

en de zuiger is 44mm maar als ik die er in doe met zuigerveren dan gaat die gewoon normaal hoort dit ..?
die 0,75mm verschil in de zuiger en cillinder

*2
Er zit 1 pistonpen clip bij maar het horen er 2 te zijn kan ik die dan van de standaard zuiger halen..?

*3 erstaat een pijltje op de zuiger moet die naar beneden of naar boven ..?

Desevragen stel ik omdat ik het voor het eerst een 70cc onder ga zetten dus help Me

ps Hoe kan je het beste in rijden de verhouding vna de benzine enzo..??

HelP HelP


 

boerke 17-4-2008 19:52 Print reply

Posts: 261
1 weet ik niet

2 moet je kijken of het past zo ja dan kan het volgens mij gewoon..

3 ik durf het niet zeker te zeggen maar alle zuigers die ik tot nu toe gezien heb kunnen er allemaal maar op 1(!) manier in bij mij was de bovenkant toch echt altijd dicht en de onderkant open zodat je aan de onderkant de drijfstang erin kunt doen en vervolgens met een pistonpen aan de zuiger kunt bevesigen...
 
De Schout 17-4-2008 19:57 Print reply
Posts: 5327
pijltje naar de uitlaat. ennuh, cilinders meten met schuifmaat is niet echt de manier. als t mooi past zal t wel goed zijn en zal het eerder een meetafwijking zijn.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Banaan 17-4-2008 20:00 Print reply

Posts: 5725
pijltje moet naar de uitlaatpoort wijzen, naar onderen dus.

ik zou met inrijden ff wat vetter smeren, en zeker zorgen dat de sproeier niet te klein is, liever een maatje te groot

over die zuiger: gaat best, in mekaar zetten, en rijden

pistonclipje zou ik niet weten, moet je kijken of ze even groot zijn, denk t eigenlijk wel. aangezien je pistonpen ook even dik is.
 
mtx_owned 17-4-2008 20:24 Print reply

Posts: 2183
gaat niet wat worden

maximale speling tussen zuiger en cilinder mag 8 honderdste mm zijn
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
THE CRAZY DOCTOR 17-4-2008 21:59 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
gaat niet wat worden

maximale speling tussen zuiger en cilinder mag 8 honderdste mm zijn

zal wel meet fout zijn, weet je zeker dat je goed hebt gemeten dus echt van de ene kant van de cilinder naar de andere kant
 
Johann 17-4-2008 22:10 Print reply

Posts: 1273
1 Meestal wat op de doos staat klopt.
2 Gewoon kijken of de borgclip de zelfde is.
3 Het pijltje moet aan de inlaat kant!
En als je een oliepomp hebt kan je hem afsluiten en 1 op 50 gaan rijden of iets olie erbij in de benzine gooien. Voor de rest zal je zeker een grotere sproeier moeten hebben en misschien groter inlaat spruitstuk.
 
johankreidlerman 18-4-2008 11:13 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
1 weet ik niet

2 moet je kijken of het past zo ja dan kan het volgens mij gewoon..

3 ik durf het niet zeker te zeggen maar alle zuigers die ik tot nu toe gezien heb kunnen er allemaal maar op 1(!) manier in bij mij was de bovenkant toch echt altijd dicht en de onderkant open zodat je aan de onderkant de drijfstang erin kunt doen en vervolgens met een pistonpen aan de zuiger kunt bevesigen...


hij bedoelt hoe de zuiger er horizontaal in moet (draaien enzo )
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Banaan 18-4-2008 11:14 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johan senda
1 Meestal wat op de doos staat klopt.
2 Gewoon kijken of de borgclip de zelfde is.
3 Het pijltje moet aan de inlaat kant!
En als je een oliepomp hebt kan je hem afsluiten en 1 op 50 gaan rijden of iets olie erbij in de benzine gooien. Voor de rest zal je zeker een grotere sproeier moeten hebben en misschien groter inlaat spruitstuk.


pijltje moet richting de uitlaatkant wijzen hoor, t pijltje geeft aan in welke richting de verbranding verloopt.


Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 18-4-2008 om 11:15 uur.
 

Dit topic is 799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved