Erik 39 |
16-4-2008 22:56 |
Posts: 15088 |
Nee voor gewoon op straat hoeft er echt geen buis tussen, beter maak je de remmen beter, dat is veel en veel belangrijker.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-4-2008 22:57 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Milans Puch
Mja... Maar hoeduur is zoon 70cc blok dan?? 2e hands en hoe weet ik of het niet een verneukt blok is? :P
tussen kratje bier en 500 euro wordt er voor gevraagd.
wij kunnen vanaf hier ook niet zien hoe de staat van elk blok met een 70cc in nederland is.
er zijn hele goede , maar ook hele slechte.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Milans Puch |
16-4-2008 22:57 |
Posts: 49 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
nja je kan niet echt goed kijken wat de staat van het blok is
je kan eventueel naar de lagerspeling kijken van de krukas
Dus eigenlijk moet ik er maar gewoon op vertrouwen als ik zoon blok koop?
|
|
|
|
MarTijn tzr |
16-4-2008 22:58 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Milans Puch
Mja... Maar hoeduur is zoon 70cc blok dan?? 2e hands en hoe weet ik of het niet een verneukt blok is? :P
En hoeduur is een 50cc blok?
Dit bericht is gewijzigd door Milans Puch op 16-4-2008 om 22:56 uur.
kijk op marktplaats
hier nog een advertentie
http://link.marktplaats.nl/163313820
ga gewoon bieden ofzo
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-4-2008 22:58 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Milans Puch
[...]
Dus eigenlijk moet ik er maar gewoon op vertrouwen als ik zoon blok koop?
effe cilinder eraf trekken , 4 moeren werk.
dan kun je de staat vd :
cilinder
zuiger
bigend.
en krukaslagers bekijken.
daarmee heb je eigenlijk het volledige puchblok gehad.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
rik hulkenberg |
16-4-2008 22:58 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Milans Puch
[...]
Dus eigenlijk moet ik er maar gewoon op vertrouwen als ik zoon blok koop?
ja zoiets of je kan hem zelf reviseren dat is bij een puch blokje denk ik niet moeilijk
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-4-2008 23:00 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
ja zoiets of je kan hem zelf reviseren dat is bij een puch blokje denk ik niet moeilijk
10 bouten
4 lagers
3 keringen.
zoiets
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Milans Puch |
16-4-2008 23:03 |
Posts: 49 |
En een kickstartblok dan?? Is dat het zelfde of slechter? Gewoon het zelfde toch?
|
|
|
|
MarTijn tzr |
16-4-2008 23:12 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Milans Puch
En een kickstartblok dan?? Is dat het zelfde of slechter? Gewoon het zelfde toch?
is wel hetzelfde, maar ik vind persoonlijk een aanloop-blok fijner.
dat met aanlopen kun je ook zo wegrijden
en aanloopblok asl je hem uitelkaar moet halen, heb je weer meer gedoe
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Milans Puch |
16-4-2008 23:16 |
Posts: 49 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda mt tuner
[...]
is wel hetzelfde, maar ik vind persoonlijk een aanloop-blok fijner.
dat met aanlopen kun je ook zo wegrijden
en aanloopblok asl je hem uitelkaar moet halen, heb je weer meer gedoe
Dus kickstartblok is chiller zeg maar?
|
|
|
|
MarTijn tzr |
16-4-2008 23:19 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Milans Puch
[...]
Dus kickstartblok is chiller zeg maar?
vind ik persoonllijk juist niet
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Rocket Rico |
16-4-2008 23:46 |
Posts: 478 |
Je hoeft geen ander blok te kopen
Pas kwam er ook zo een jochie bij mij uit de buurt langs, of ik zn brommer ff kon opvoeren. Dus ik de cilinder erafgetrokken blijkt het ook zo een kut snor blok te zijn.
Ik ff goed kijken zag ik in het cilinderhemd een soort van inham zitten, blijkt er dus in het carter een soort verdikking in het midden waardoor je geen 50cc of 70cc cilinder op kan zetten (die hebben immers die inhammen in het cilindehemd niet)
Dus ik aan het vijlen geslagen, carter mooi vlak, blijkt dat ze tegen het wegvijlen bij puch al iets verzonnen hadden. Als je gaat vijlen krijg je precies in het midden een heel klein gaatje
Jochie natuurlijk gelijk in paniek, heb ik maar een mooi schroefje opgezocht en er in gedraaid
50 snel er opgeknald, uitgevijlde 12mm carb erop, immi uitlaatje, loopt nog steeds prima
|
|
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden? |
|
Red-dragon |
17-4-2008 0:53 |
Posts: 1486 |
Ik denk niet dat je zo hard moet willen gaan op een Puch. Mede omdat het een snor is, je draagt dus geen helm. Wat met 70/80 toch wel dodelijk is denk ik zo.
Daarbij komt dat de remmen van een Puch niet gemaakt zijn voor die snelheden.. Zorg dan eerst voor een paar goede remmen. En ga daarna pas de snelheid verhogen.
Als ik het zo hoor weet je nog niet al te veel van brommers af. Alles is uiteraard te leren.. Dus ga je eerst eens verdiepen in het blokje zelf, hoe het allemaal werkt, hoe stel ik het af ed. En daarna pas gaan kijken naar het opvoeren.
Mocht je dit allemaal gedaan hebben dan zou je er een brommerblokje onder kunnen zetten. Zorg dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft of je zelf er goed genoeg in hebt verdiept dat je geen rot blokje koopt. Goedkoop is dan meestal ook duurkoop. Je kan het blokje ook reviseren, dat is niet zo heel erg moeilijk maar dan moet je wel weer iet wat verstand van zaken hebben. Misschien dat je eens moet googlen op wat FAQ's of informatie over een Puchje op de verschillende fora.
Die buis tussen het frame is onzin, de krachten komen helemaal niet in die richting op het balhoofd te staan.
Kijk voor een iets grotere carburatuur, 15mm Bing is wel geschikt. In combinatie met een leuke uitlaat, bijv. een Proma Circuit of Proma GP. Mocht je nog wat harder willen zou je een Technigas Next of iets in die richting kunnen overwegen maar daar is het snorcilindertje denk ik te laattoerig voor. Dan zou je dus alsnog over moeten stoppen op het blok aanpassen/ laten passen of een brommerblokje kopen.
Maar ik blijf erbij, 70/80 zonder helm is veel en veelste hard.
|
|
Fly like an Eagle... |
|
ricardo |
17-4-2008 3:03 |
Posts: 605 |
een brom cilinder past op een snor blok , bij de snor cilinder zitten er busjes in de inlaat geperst ( versmalling en dient hetzelfde als een prop) ik durf niet met zekerheid te zeggen maar de kop was anders dacht ik , bij een snor is de kop een diepe en een brom iets minder , bij een snor is hij dieper en zorgt voor minder copressie.
je zou ook de tandwielen aan kunnen passen ik heb zelf thuis ook een puch z one staan en die heeft een enorm tandwiel achter , die iets kleiner en je rijd weer wat harder maar trekt minder.
je frame hoef je niet te verstevigen , een vriend van me reed met 70 cc athena , 21 mm carb , simonini en reed ong. 90 zijn frame heeft het volgehouden ( is in middels weg puch blok komt op fiets )
|
|
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer |
|
Oldschool |
17-4-2008 7:56 |
Posts: 99 |
Als je een bromblokje hebt en je wil er 70cc op hebben, kan je ook de zuiger/cilinder van een tomos4pk buitenboordmotor erop gooien. Is zo'n witte bbm met zwarte en ik geloof maar weet niet zeker ook rode bestickering. is 74cc als ik het goed heb
|
|
Op de fiets vond ik niets, daarom kocht ik een brommer bij de lommer |
|