Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie bijgevuld, alles zijkt er na een tijdje uit!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49224 - olie bijgevuld, alles zijkt er na e...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arjan 2-Stroke 16-4-2008 19:29 Print topicpost

Posts: 595
ik wou gaan crossen met me dt, zat wat te weinig olie in, vul hem bij misschien iets te veel, ga rijden (reed perfect).
na een uurtje rijden vont ik het wel weer mooi, dus ik doe hem uit, kijk op de grond en er zeek allemaal olie uit het blok, en hij was bijna leeg.
dus ik een cater kap er af halen, maar kon niet duidelijk zien waar het weg kwam maar volgens mij bij de drukstift, ik een beetje schoonmaken, weer inelkaar zetten.
wou ik hem aan drukken in 2e versnelling, blijft ie ontkoppelen, ook in de andere versnellings.
een het schakelen gaat ook ineens heel stroever en zwaar.
wie weet wat het zou kunnen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door Arjan-50 op 16-4-2008 om 19:32 uur.
 
Trekhaak FM 106.0MHz

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 16-4-2008 19:30 Print reply

Posts: 13700
Heb je hem gewoon helemaal volgegooid met olie ?
 
ikkejw 16-4-2008 19:31 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
ik wou gaan crossen met me dt, zat wat te weinig olie in, vul hem bij misschien iets te veel, ga rijden (reed perfect).
na een uurtje rijden vont ik het wel weer mooi, dus ik doe hem uit, kijk op de grond en er zeek allemaal olie uit het blok, en hij was bijna leeg.
dus ik een cater kap er af halen, maar kon niet duidelijk zijn waar het weg kwam maar volgens mij bij de drukstift, ik een beetje schoonmaken, weer inelkaar zetten.
wou ik hem aan drukken in 2e versnelling, blijft ie ontkoppelen, ook in de andere versnellings.
een het schakelen gaat ook ineens heel stroe en zwaar.
wie weet wat het zou kunnen zijn?



olie op, goh
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ricardo 16-4-2008 19:31 Print reply
Posts: 605
geen olie ?
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Arjan 2-Stroke 16-4-2008 19:33 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



olie op, goh


er zat nog wel wat in, en als de olie op is blijft ie toch niet ontkoppelen?
en als de olie eruit zijkt, wat is daar dan mee?

Dit bericht is gewijzigd door Arjan-50 op 16-4-2008 om 19:36 uur.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
Jelmer MX 16-4-2008 19:45 Print reply

Posts: 13514
hoeveel heb je er bij gemieterd?

en had je wel het schroefje uit het carter gehaald?

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 16-4-2008 om 19:45 uur.
 
S1lv3r 16-4-2008 19:45 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
hoeveel heb je er bij gemieterd?

en had je wel het schroefje uit het carter gehaald?

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 16-4-2008 om 19:45 uur.


En nog belangrijker, heeft ie em daarna wel terug gedraaid?
 
Arjan 2-Stroke 16-4-2008 19:58 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
hoeveel heb je er bij gemieterd?

en had je wel het schroefje uit het carter gehaald?

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 16-4-2008 om 19:45 uur.

wat voor schroefje? van de drukstift? deze is goed afgesteld en zit vast in de cater.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
-Bassie- 16-4-2008 20:35 Print reply

Posts: 6617
even drukstift er uit en dan kijken of die recht is.

dan naar brommer hoer halen:

keering van drukstift

als drukstift krom is nieuwe drukstift.


 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
PuchMaxiS72 16-4-2008 22:03 Print reply

Posts: 343
Drukstift kan je ook terugbuigen. Als ie bij de keerring van de drukstift lekt, keerring er inderdaad uit halen en vervangen.

Daarnaast absoluut niet met teveel olie gaan rijden: op die manier zorgt de olie voor een overdruk in het carter bij een warme motor, waardoor je keerring(rechterkrukaskeerring)zal klappen(/lek zal raken). En bij zo'n blok zul je het hele blok moeten splitsen om daarbij te komen en te vervangen. Geen aanrader dus.

Gewoon de hoeveelheid die voorgeschreven staat erin flikkeren.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 16-4-2008 om 22:03 uur.
 
TSX gereviseerd
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 16-4-2008 22:04 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Drukstift kan je ook terugbuigen. Als ie bij de keerring van de drukstift lekt, keerring er inderdaad uit halen en vervangen.

Daarnaast absoluut niet met teveel olie gaan rijden: op die manier zorgt de olie voor een overdruk in het carter bij een warme motor, waardoor je keerring(rechterkrukaskeerring)zal klappen(/lek zal raken). En bij zo'n blok zul je het hele blok moeten splitsen om daarbij te komen en te vervangen. Geen aanrader dus.

Gewoon de hoeveelheid die voorgeschreven staat erin flikkeren.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 16-4-2008 om 22:03 uur.


Ehms, op een 2-takt zit gewoon een overloop
 
helly 16-4-2008 22:22 Print reply

Posts: 2424
heb je niet aan je schroefje gedraaid? dan moet je gewoon weer olie bijvullen. en dan stationair laten draaien. nieuwe olie he.. als iets lekt.. vanuit je carter? = je pakking? ik snap niet echt waar ie lekt uit je verhaal.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Sj_dt 17-4-2008 8:59 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Drukstift kan je ook terugbuigen. Als ie bij de keerring van de drukstift lekt, keerring er inderdaad uit halen en vervangen.

Daarnaast absoluut niet met teveel olie gaan rijden: op die manier zorgt de olie voor een overdruk in het carter bij een warme motor, waardoor je keerring(rechterkrukaskeerring)zal klappen(/lek zal raken). En bij zo'n blok zul je het hele blok moeten splitsen om daarbij te komen en te vervangen. Geen aanrader dus.

Gewoon de hoeveelheid die voorgeschreven staat erin flikkeren.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 16-4-2008 om 22:03 uur.


om de rechterkrukaskering te vervangen bij een dt hoef je niet heel je blok te splitsen. alleen de koppeling en het tandwiel wat op de krukas zit eraf halen en je kunt erbij
 
Maartuhhh 17-4-2008 11:47 Print reply

Posts: 385
Niet heel duidelijk verhaal, maar je zou vloeibare pakking kunnen proberen?
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...

Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved