Niek de Wildt |
15-4-2008 21:20 |
Posts: 7168 |
eerst kijken of je platen versleten zijn, zo jah? vervangen (denk eraan de platen eerst in de olie in te weken)
blijft hij nog slippen (wat ik denk) dat moet je er sterkere veren in zetten (of een ringetje er tussen) of een compleet andere koppeling (meerdere platen)
als het met deze setup altijd is geweest dan zullen sterkere veren wel voldoen. Maar is het langzaam erger geworden dan zijn je platen waarschijnlijk versleten en moet je die vervangen en zal ik er ook sterkere veren in zetten.
|
|
|
|
jorismb |
15-4-2008 21:37 |
Posts: 360 |
Ik weet niet hoe je precies kan zien of de platen versleten zijn.
Ik heb dus al een 4plaats koppeling.
En ik heb vandaag voor het eerst met deze setup gereden.
Ik heb nu wel nieuwe platen en versterkte veren besteld bij motoimport. Eens kijken hoe dat gaat dan.
Maar voor de tijd, ik ben toch wel benieuwd.
Want voordat ik dit blok had gereviseerd etc, reed ik met 3plaats. En daar hoefde de kabel ook niet zover uitgedraaid te worden. Of igg zo los gezet.
Het koppelingsheveltje staat nu dus veel verder naar achteren vergeleken met de 4plaats. Dat snap ik dus ook niet.
Ik weet niet of het daar aan kan liggen. Want eerst had de koppeling met die naaldlagertjes. En nu zon koppeling met zon kogellager.
Mja op honda gebied ben ik n beetje een newbie.
|
|
|
|
mtx-motard |
15-4-2008 21:38 |
Posts: 14947 |
je hebt nu een MT koppeling gek!
daar moet een andere drukstift in.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
jorismb |
15-4-2008 21:40 |
Posts: 360 |
Ja, goed opgemerkt. Maar die heb ik er dus al in.
|
|
|
|
mtx-motard |
15-4-2008 21:42 |
Posts: 14947 |
die eruit halen, nsr 4 plaats met versterkte veren en nieuwe platen. slipt nooit weer.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
jorismb |
15-4-2008 22:12 |
Posts: 360 |
Nee dat past dus niet.
De nsr drukstift (die met die lange pen eraan) voor de naaldlager koppeling, die valt gedeeltelijk IN de primaire as.
Die past dus niet, omdat de MBX 6bak daar geen uitsparing voor heeft, de 4bak wel.
Toch wil ik graag met DEZE koppeling ook het zooitje goed hebben lopen.
|
|
|
|
Menu2t |
16-4-2008 0:06 |
Posts: 2815 |
ik denk ook platen of veren versleten. Meet je veren eens op met de schuifmaat. Deze mogen maximaal 29,4mm zijn uit men hoofd.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
jorismb |
16-4-2008 12:40 |
Posts: 360 |
Vanmiddag trek ik de rommel weer uit elkaar denk ik.
Kan ik even het een en ander opmeten.
Hoe kan ik zien of de beklede platen versleten zijn? Hebben ze een bepaalde minimale dikte ofzo?
En de veren maximaal 29,4? Ik zal straks eens meten.
|
|
|
|
ikkejw |
16-4-2008 12:44 |
Posts: 9886 |
platen kosten toch niks dus die kun je zowiezo wel vervangen. laatste keer was ik iets van 5 euro kwijt voor 4 platen.
dan ff ringetjes achter de veren doen en hij slipt nooit weer
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Jheronimus |
16-4-2008 13:30 |
Posts: 33 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorismb de kabel kan niet nog losser dan deze stand En toch slipt dus de koppeling. En ook ontkoppelt hij meteen als ik de koppeling maar een klein beetje inknijp.
Tis zeker niet goed dat je geen vrijeslag kunt afstellen. Ik zou dat eerst proberen op te lossen anders wordt het nooit iets.
|
|
|
|
jorismb |
16-4-2008 14:59 |
Posts: 360 |
Oké, ff paar fototjes geschoten, en n updateje:
Ik had nog ergens n nieuwe koppelingskabel liggen, dus die ff tevoorschijn gehaald en erop gelegd. Tevens de 2 moertjes op de kabelhouder anders gedaan, zodat hij dus nog een klein beetje losser kon.
Zo zat het:
Zo zit het nu:
Resultaat. Hij koppelt nu ook pas als ik de hendel helemaal inknijp. Als ik de hendel los laat is hij dus ook zéker ontkoppeld. Als ik dan vol aan het gas ga hangen slipt ie niet (of niet merkbaar) meer. Alleen als ik schakel dan blijft ie soms nog heel ff doorslippen.
Zijn de platen dan ZÓ versleten?? Want zoveel power kan ik niet hebben dat ie zo door die 4plaats heentrekt lijkt mij.
Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 16-4-2008 om 15:02 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
16-4-2008 15:00 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorismb
Oké, ff paar fototjes geschoten, en n updateje:
Ik had nog ergens n nieuwe koppelingskabel liggen, dus die ff tevoorschijn gehaald en erop gelegd. Tevens de 2 moertjes op de kabelhouder anders gedaan, zodat hij dus nog een klein beetje losser kon.
Zo zat het:
Zo zit het nu:
Resultaat. Hij koppelt nu ook pas als ik de hendel helemaal inknijp. Als ik de hendel los laat is hij dus ook zéker ontkoppeld. Als ik dan vol aan het gas ga hangen slipt ie niet (of niet merkbaar) meer. Alleen als ik schakel dan blijft ie soms nog heel ff doorslippen.
Zijn de platen dan ZÓ versleten?? Want zoveel power kan ik niet hebben dat ie zo door die 4plaats heentrekt lijkt mij.
hou lang heb je deze platen er al in zitten?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
jorismb |
16-4-2008 15:02 |
Posts: 360 |
Tja, 2e hands koppeling van motoimport.
Geen idee dus.
FOTOS TOEGEVOEGD!
Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 16-4-2008 om 15:03 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
16-4-2008 15:03 |
|
jorismb |
22-4-2008 12:27 |
Posts: 360 |
Gisteren even de nieuwe platen en sterkere veren gemonteerd.
Toen stuitte ik toevallig op het probleem waardoor ik dus mijn vrije slag niet kon afstellen, en de hendel zo ver naar achteren stond.
Ik had het borgveertje op de primaire as, verkeerd geplaatst.
Dit borgveertje had ik zo geplaatst dat het buitenste deel van het koppelingshuis werd vastgezet. Maar dan lag het binnenste deel dus los, én die lag dan een stukkie hoger. Nu zag ik dat gisteren en heb ik het veertje verplaatst naar OP de koppeling. Nu werkt alles goed
Toch bedankt voor de hulp..
|
|
|
|