Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Geen compressie meer ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49199 - Geen compressie meer ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

timmeeah 15-4-2008 19:10 Print topicpost
Posts: 86
hey,
ik was een stukje aant rijde, en op een begeven moment ging het stijl berg af en haalde ik een mooie snelheid maar ik was er van overtuigd dat het harder kon dus trok ik bergaf het gas nog wat open.
beneden aan de berg was er een vreemd geluid en hield hij er mee op.
heb cilinder kop eraf gehaald zuiger is nog heel
ik heb vonk, krijg benzine in de cilinder.
maar ben alle compresie kwijt iemand enig idee?

het gaat om een honda mtx-ot hier.
 

Royal Club 15-4-2008 19:11 Print reply

Posts: 60390
is je wand nog heel?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rubbert 15-4-2008 19:12 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
is je wand nog heel?



zaten je zuigerveren nog wel los?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
G33RT 15-4-2008 19:13 Print reply
Posts: 376
zuiger(veren) kapot, je hebt warm of vast loper gehad, cilinder dr helemaal af halen, nieuwe zuiger plus zuiger veren halen, en nieuwe pakkingen, cilinder laten poetsen en hij rijd weer als nieuw
 
Tommyofzo 15-4-2008 19:14 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
zuiger(veren) kapot, je hebt warm of vast loper gehad, cilinder dr helemaal af halen, nieuwe zuiger plus zuiger veren halen, en nieuwe pakkingen, cilinder laten poetsen en hij rijd weer als nieuw

natuurlijk wel ff chekken of je cilinder nog gaaf is, voor het zelfde geld zit er een dikke kras in.
 
timmeeah 15-4-2008 19:23 Print reply
Posts: 86
ja k had ff globaal gekeken,
maar hoopte er goed vanaf te kome nou dat word fietse morge of ziek melde natuurlijk :P
 
rubbert 15-4-2008 19:32 Print reply

Posts: 8825
zonder compressie rijdt hij ook wel moet je alleen heel hard duwen voordat hij aanstaat, en je moet bijna altijd vol gas rijden
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Niek de Wildt 15-4-2008 22:21 Print reply
Posts: 7168
leg je zuigerveren eens boven in de cilinder (niet helemaal bovenin waar het niet gesleten is maar dus 1 a 2 cm van de rand)
en schijn met een zaklamp op het slotje van de onderkant, deze moet echt helemaal afsluiten.

hoe ziet je koppaking eruit? zit er een deuk in de metalen rand?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-4-2008 om 22:22 uur.
 
timmeeah 15-4-2008 22:47 Print reply
Posts: 86
ja koppaking is wat vervormd en lijkt wel alsof de zuiger er wat vanaf heeft geschaafd
 
Rocket Rico 15-4-2008 23:27 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmeeah
ja koppaking is wat vervormd en lijkt wel alsof de zuiger er wat vanaf heeft geschaafd


als jij een normale koppaking erop hebt zitten, kan je zuiger die nooit raken.

Is je koppakking nog wel heel? niet beschadigd/gedeeltelijk verbrand? vervormd gebeurd vaker bij demonteren. Koppakking moet je nu eigenlijk toch al vervangen (officieel altijd als je de cilinderkop demonteert)

Als ik jou was zou ik gwoon me cilinder eraf trekken, dan kan je pas echt goed zien of je zuigerveren nog gaaf zijn en ofdat er geen kras in je cilinder zit. Ohja, liefst ook nieuwe voetpakking erop doen en bij het weer erop zetten van je cilinder beetje olie gebruiken en je cilinderkop kruislings aandraaien

 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
ricardo 16-4-2008 3:14 Print reply
Posts: 605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
zonder compressie rijdt hij ook wel moet je alleen heel hard duwen voordat hij aanstaat, en je moet bijna altijd vol gas rijden



ja dat dacht ik ook , mijn zuiger+veren hebben het ook begeven, heb er hard mee gerend maar geen pruttel ,

ik denk dat ik hetzelfde probleem heb gehad aleen niet berg afwaarts.
ik reed normaal en inene geen kracht meer , ik reed thuis oprit op ( gebeurde net in de straat) kneep mn koppeling in en dat was het laatste moment dat ik erop gereden heb , geen compressie meer , cil eraf nou dat brokkie aluminium is nu nog geen stuiver waard meer...

je kan er mee rennen is wel goed voor je conditie ik adviseer of laten honen en overmaat zuiger of voor een niewe cilinder+zuiger kijken
( waarschijnlijk ben je meer kwijt voor laten honen,overmaat zuiger enzo dan dat je een niewe cilinder haalt )
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
mtx-motard 16-4-2008 8:03 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
leg je zuigerveren eens boven in de cilinder (niet helemaal bovenin waar het niet gesleten is maar dus 1 a 2 cm van de rand)
en schijn met een zaklamp op het slotje van de onderkant, deze moet echt helemaal afsluiten.

hoe ziet je koppaking eruit? zit er een deuk in de metalen rand?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-4-2008 om 22:22 uur.


helemaal dicht red je niet. als hij warm word zet het spul uit. je meet in koude toestand.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 16-4-2008 11:46 Print reply
Posts: 7168
zuigerveren en koppakking vervangen
 
timmeeah 16-4-2008 14:18 Print reply
Posts: 86
net cilinder deraf gehaald zitte 2 diepe krasse in en onderste zuigerveer was doormidde
 
Mike-MTX 16-4-2008 14:22 Print reply

Posts: 943
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmeeah
net cilinder deraf gehaald zitte 2 diepe krasse in en onderste zuigerveer was doormidde

ga je m laten honen ?
 
cnorretje 16-4-2008 14:23 Print reply

Posts: 851
zuigerveren dan eerst vervangen
 

Dit topic is 1386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved