Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 21mm bing op 50 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49195 - 21mm bing op 50 cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paultje Pils 15-4-2008 17:43 Print topicpost

Posts: 2110
Nu rijd ik met een Athena 5.2 PK 50cc cilinder op mijn Zundapp GTS-50. Ik rijd nu met een 15mm bing

Natuurlijk mag het van mij allemaal harder, dus ben ik op zoek naar een groter carburateur. dan trekt ie beter, kan de vertanding anders en rijd hij harder.

Maar nu heb ik een 21mm Bing gevonden, helemaal compleet.

twee vragen:

1-Het is een carb. met spruitstuk van ks80, past die op mijn cilinder?

2- Is 21mm niet te groot voor 50 cc? of moet er dan een kleine sproeier in?
 
If you can't dodge it, ram it.

-wokkel- 15-4-2008 17:45 Print reply

Posts: 1129
spruitstuk past zover ik weet

en de carb moet wel kunnen denk ik alleen een grotere carb geeft een kleinere powe band d8 ik. maar zal wel beter trekken enzo.
 
Viertakt 15-4-2008 17:45 Print reply

Posts: 3586
21mm is een beetje overkill op 50cc.
 
Viertakt uber alles.
Frysk 15-4-2008 18:11 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
21mm is een beetje overkill op 50cc.


valt wel een slag mee,

Beter ga je de cilinder laten tunen dan kan een 21mm makkelijk uit
 
giggitybyte
Paultje Pils 15-4-2008 19:42 Print reply

Posts: 2110
Dus het spruitstuk past, en de carburateur moet kunnen? of is het wel te veel van het goede?
 
If you can't dodge it, ram it.
vespa_hein 15-4-2008 19:46 Print reply

Posts: 466
21mm lijkt me wel iets te groot voor 50cc. dus beter laat je je cilinder tunen, of een 70cc nemen.
 
Paultje Pils 15-4-2008 19:54 Print reply

Posts: 2110
Deze 5.2 PK cilinder wil ik graag origineel houden.
Ik heb nog een 50cc 6.3 PK breitwand, dan doe ik daar de carb. op, het lijkt me dat het dan wel vrij hard gaat.
 
If you can't dodge it, ram it.
mbrulezzz 15-4-2008 20:27 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
.....grotere carb geeft een kleinere powe band d8 ik. maar zal wel beter trekken enzo.


huh?

 
MB racing
Viertakt 15-4-2008 20:38 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
[...]


huh?



Grotere carb geeft over het algemeen een smallere, maar krachtigere powerband.
 
Viertakt uber alles.
Rocket Rico 15-4-2008 20:49 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Deze 5.2 PK cilinder wil ik graag origineel houden.
Ik heb nog een 50cc 6.3 PK breitwand, dan doe ik daar de carb. op, het lijkt me dat het dan wel vrij hard gaat.



Die breitwand cilinders zijn echt goed spul, 21mm is wel nog steeds een beetje aan de grote kant. Kan wel, maar wel moeilijk af te stellen
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Maartuhhh 15-4-2008 20:52 Print reply

Posts: 385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Grotere carb geeft over het algemeen een smallere, maar krachtigere powerband.


Zeker weten? Kheb nu nl al zo'n verrekte kleine powerband... Zo'n 1000 toeren ofzo
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...
RR89 15-4-2008 23:02 Print reply

Posts: 327
ik rij met een 20mm op een athena,ik vind het maar weinig verschillen met een 15mm, maar dat ligt misschien aan mijn afstelling.

of een 80cc spruitstuk past weet ik niet, dat zijn andere cilinders voor andere blokken.

21 bing, is geloof ik maar 20 in doorlaat dacht ik
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Rocket Rico 15-4-2008 23:17 Print reply

Posts: 478
je moet niet onderschatten hoe groot het verschil is als je van een 15mm naar een 21mm carb gaat.

die 15mm en 21mm zijn de diameter van de luchtinlaat van je carb, maar het verschil tussen de oppervlakte van de luchtinlaat van een 15mm en 21 mm is veel groter dan het verschil tussen de diameters.

voorbeeld;

oppervlakte= straal kwadraad x pie

7,5 kwadraad x 3.14= 176,6

10,5kwadraad x 3.14= 346.2

Dus zoals je ziet is het verschil in mm2 veel groter dan als je alleen naar de diameters kijkt, dit verschil wordt groter als je naar grotere carbs gaat kijken
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Rocket Rico 15-4-2008 23:57 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
ik rij met een 20mm op een athena,ik vind het maar weinig verschillen met een 15mm, maar dat ligt misschien aan mijn afstelling.

of een 80cc spruitstuk past weet ik niet, dat zijn andere cilinders voor andere blokken.

21 bing, is geloof ik maar 20 in doorlaat dacht ik



Kan idd aan je afstelling liggen (20mm is moeilijk af te stellen op een 50cc) maar het kan ook liggen aan je cilinderinhoud en de volume van je spoelpoorten, deze zijn ook beperkt in het vewerken van mengsel.

Het is natuurlijk anders als een 50cc mhr team hebt ofzo dan kan je er al snel 20mm achter zetten
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
ricardo 16-4-2008 3:20 Print reply
Posts: 605
ik denk zelf dat je beter met een 17,5 kan rijden daarvan weet IK iig zeker dat het werkt je kan het proberen met een kleine sproeier
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Viertakt 16-4-2008 8:55 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]


Zeker weten? Kheb nu nl al zo'n verrekte kleine powerband... Zo'n 1000 toeren ofzo


Ik zei over het algemeen, ligt natuurlijk ook aan de rest van je setup.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 4918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved