Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Gianelli uitlaat voor Gilera GSM 2001

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49190 - Gianelli uitlaat voor Gilera GSM 20...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jasperloil 15-4-2008 16:39 Print topicpost

Posts: 104
Hallo,

een paar dagen geleden heb ik een uitlaat voor mijn Gilera GSM besteld. Het is een gianelli bovenlangs (besteld op www.opvoeren.nl) alleen heb ik een probleempje met de uitlaat: hij lijkt niet helemaal te passen.

De voorkant (waarmee je de uitlaat in de cilinder schuift) steekt er een stuk (1 à 2 cm) uit; hij lijkt er dus niet helemaal in te gaan.

dit heeft als gevolg dat de uitlaat bij de monteerbeugels te ver naar voren zit. en ik hem dus niet vast kan maken.

in de cilinder zelf lijkt er een stukje buis te zitten dat de nieuwe uitlaat tegenhoudt.
ik dacht eerst dat er een stuk van de oude uitlaat afgebroken was en dat dit daar in was blijven steken.

ik heb het er uit proberen te halen, maar dit stuk zit gewoon aan de cilinder vast. ik vermoed dat het er zit als bescherming: dat je de uitlaat niet tegen de zuiger aan kunt schuiven.

ik vroeg me af wat ik hier het beste aan kan doen...
zou je de uitlaat zo 1 cm af kunnen slijpen? (als er iets mis is met de uitlaat kan ik hem niet meer terugbrengen)



ik hoop op een reactie



groet jasper

p.s. mocht je liever foto's hebben zeg het, dan zal ik ze hier neerzetten
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god

Bonomel 15-4-2008 16:41 Print reply

Posts: 1363
kan je even een foto van dta "buisje" make?
 
BMW
jasperloil 16-4-2008 14:36 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
kan je even een foto van dta "buisje" make?


ik heb maar gelijk een foto van de uitlaat gemaakt: alleen van het deel dat in de cilinder schuift en met veren op zijn plek wordt gehouden (de voorste flens die in de cilinder gaat)







zoals je op de drie foto's hierboven ziet, houd het achterste buisje (de versmalling) de uitlaat tegen. zoals ik al eerder zei denk ik dat dit ter bescherming van de cilinder en zuiger is (zodat de flens van de uitlaat de cilinder niet raakt en alles naar de klote helpt)





op de 2 foto's hierboven zie je de flens van de nieuwe uitlaat. deze is een stuk langer (1 à 2 cm) dan de flens van mijn oude uitlaat (zie foto's hieronder) en daarom kan ik hem niet op de monteerbeugels krijgen, maar valt hij er 1 à 2 cm voor.





dit (de 2 foto's hierboven) is dus mijn oude uitlaat... waarvan de flens ook een stuk korter is. die past dus wel.

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 16-4-2008 om 14:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 16-4-2008 om 14:43 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god
ricardo 17-4-2008 3:12 Print reply
Posts: 605
stukje van de uitlaat afslijpen ?
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Arjanus 17-4-2008 10:18 Print reply

Posts: 9073
lijkt me een stalen uitlaatpakking denk ik, gewoon eruit rukken en vervangen voor een rubberen, die hoort btw met een nieuwe uitlaat geleverd te worden

als het vast zit of ik zie het verkeerd, gewoon stukje van uitlaat afhalen, kan geen kwaad, niet teveel anders kom je met je andere ophangingspunten weer niet uit
 
lieber nurburgring als ehering
ricardo 17-4-2008 10:39 Print reply
Posts: 605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
lijkt me een stalen uitlaatpakking denk ik, gewoon eruit rukken en vervangen voor een rubberen, die hoort btw met een nieuwe uitlaat geleverd te worden

als het vast zit of ik zie het verkeerd, gewoon stukje van uitlaat afhalen, kan geen kwaad, niet teveel anders kom je met je andere ophangingspunten weer niet uit


waar haal jij een stalen busje en een rubbere pakking vandaan

die pijp die de cilinder in gaat die is te lang nu komen de ophangpunten niet meer overeen metd e ophangrubbers die aan het frame zitten die flens die is te lang , slijp stukkie af net zo lang tot ie diep genoeg erin gaat en klaar


er zit wel een uitlaat pakking maar dat is in het spruitstuk van de cilinder , een rubberen O-ring kan je zelf ook maken van een oude koppakking

Dit bericht is gewijzigd door ricardo op 17-4-2008 om 11:04 uur.
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Arjanus 17-4-2008 12:38 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
[...]


waar haal jij een stalen busje en een rubbere pakking vandaan

die pijp die de cilinder in gaat die is te lang nu komen de ophangpunten niet meer overeen metd e ophangrubbers die aan het frame zitten die flens die is te lang , slijp stukkie af net zo lang tot ie diep genoeg erin gaat en klaar


er zit wel een uitlaat pakking maar dat is in het spruitstuk van de cilinder , een rubberen O-ring kan je zelf ook maken van een oude koppakking

Dit bericht is gewijzigd door ricardo op 17-4-2008 om 11:04 uur.



heb het verkeerd gezien, maar er zit wel eens een stalen uitlaatring in die cilinders, misschien zat die in de weg ofzo, maar ik zie nu op de foto dat er geen pakking inzit
dus idd gewoon de slijptol in dat ding zetten

btw; een uitlaatpakking in je spruitstuk

 
lieber nurburgring als ehering
ricardo 17-4-2008 13:00 Print reply
Posts: 605
ja , de uitlaatspruitstuk is ong 4 cm diep en vanaf de buitenkant naar binne 2 cm zit er rondom een gleufje daar hoort een o ring in die om de uitlaat kneldt en hem volledig afsluit .
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Arjanus 17-4-2008 13:15 Print reply

Posts: 9073
oh dat noem je een spruitstuk
naja dan hebben we het iig wel over hetzelfde
 
lieber nurburgring als ehering
ricardo 17-4-2008 13:41 Print reply
Posts: 605
ja oké je hebt wel btje gelijk daar in k ben namelijk automteur en zo heet het vooral bij auto's maargoed.

wat zou er niet goed zijn aan die uitlaat ? ivm met garantie/omruilen?
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
Intenso 17-4-2008 13:48 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
ja oké je hebt wel btje gelijk daar in k ben namelijk automteur en zo heet het vooral bij auto's maargoed.

wat zou er niet goed zijn aan die uitlaat ? ivm met garantie/omruilen?


hij bedoeld als hij er een stuk afslijpt.
dan kan iue niet meer ruilen
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
jasperloil 17-4-2008 17:20 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


hij bedoeld als hij er een stuk afslijpt.
dan kan iue niet meer ruilen


dat maakt me niks uit... als je de uitlaat daardoor niet verneukt.

want ik zat zelf te twijfelen of ik het wel zou doen, dus ik dacht: laat ik het aan de deskundigen hier vragen en dan kan ik altijd nog kijken wat ik doe.

maar ik ga er vanavond gewoon een stuk afslijpen...
niet te veel... dan kan ik er altijd nog iets afhalen

edit:

dan hoop ik jullie morgen het resultaat te kunnen geven

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 17-4-2008 om 17:28 uur.
 
---Brommers Kieken --- veur gezeur is 't leaven völste kort, dus loaten wi'j leaven als 'n god

Dit topic is 2054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved