Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe Cillinder en cab....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 963 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49141 - nieuwe Cillinder en cab....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 13-4-2008 19:53 Print topicpost

Posts: 4664
Hallo iedereen

naar aanraden van een paar mensen op mijn topic ga ik met 2 vrienden van me mijn blok reviseren
Nu heeft mijn vader voorgestelt om een nieuwe cillinder en kleinere carberateur voor me te kopen

heel gaaf dus want dan gaatie niet veel te hard (hij haalde voor deze problemen een keer de 115 !!!!)

dus ik zoeken naar 50cc snel cillindertjes
nu weet iedereen Malossi is HET merk
maarja een 50cc snel kost van Malossi boven de 200 euro


nu keek ik bij Motoimport en zag ik er 1 staan van 75 euro!
een Fast arrow 50cc snel
een 2ehands nsr50cc ori kost 100 euro daar

nu vraag ik aan jullie of ik deze kan kopen zonder xtreem veel kans op een vastloper
weet iemand met ervaring of Fast Arrow een beetje betrouwbaar is dus?


verder wil ik ook graag weten welke carberateur ik er het beste op kan gooien

ik wil dat hij iets van... 55 gaat ongeveer en ook een beetje snel optrekt

dus kan iemand ook een handige set-up geven? (zonder begrenzer)

mvg TECstar
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

crossgek - Forum en Sales Moderator 13-4-2008 19:55 Print reply

Posts: 10560
malossi heeft geen 50cc voor honda toch ?

had gewoon een athena gekocht.
18mm erachter.

en klaar. loopt mischien wel iets te hard , maar dat zul je dan moet knijpen met een prop ofzo..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
antonhonda 13-4-2008 19:56 Print reply

Posts: 3616
vader betaald cilinder enzo tog ? neem dan mallosi

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
THOMASJEUHHH 13-4-2008 19:58 Print reply

Posts: 4159
het fijnste is een belgische ge2 cilinder, maar daar haal je al snel de 80. pak een ori ge2 bij motoimport, 13/16/18mm erachter ori uitlaat klaar hij loopt 50/60
 
bwoaahhppp,,..
TECstar 13-4-2008 20:14 Print reply

Posts: 4664
ohw ja tis 70cc snel malossi
keb dislexy maaknie uit :P

maar me pa vroeg ofk wel ff kon navragen naar een nieuwe (goedkope) en best betrouwbare cillinder
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
driver004 13-4-2008 20:16 Print reply

Posts: 3418
70 mallosi is betrouwbaar

knal er gewoon ori pijp op met begrenzer er nog in
dan loopt die niet echt hard meer maar dan heb je wel veel koppel
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
TECstar 13-4-2008 20:23 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
70 mallosi is betrouwbaar

knal er gewoon ori pijp op met begrenzer er nog in
dan loopt die niet echt hard meer maar dan heb je wel veel koppel


zoals ik al zei
zonder begrenzer en ik vroeg de kwaliteit van een Fast Arrow...
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
De Schout 13-4-2008 20:33 Print reply
Posts: 5327
snelle pijl is niet zo'n geweldige cilinder. nja, met een goede zuiger erin (vertex ofzo) kun je er wel een tijd lang mee rijden zonder problemen. en dan met 16mm en ori pijpje ofzo. maar dan zal t alsnog wel de 75/80 halen als je alles netjes afsteld.
 
tune tweak fiddle bang bummer
nielskempen 13-4-2008 20:39 Print reply

Posts: 469
een belgische met 18 mm idd maar dan loopt ie al goe 80 en om hem dan te begrenzen is oook zonde du dan kan je er gwn een hele lichte vertanding op doen en 50/60 ik zou het gwn op 70 houden
 
Menu2t 13-4-2008 20:47 Print reply

Posts: 2815
de snelheden die hij wil kan hij het beste gewoon een gjol ( ori 50 ) met snelle uitlaat( metrakit oid ) en 18mm nemen. dan ga je hooguit 65

je zou ook kunnen gaan voor een charmoo of fast arrow50 met originele uitlaat en 16/18mm carb. dan zal je ook zo'n 70kmpu gaan.

ori 50 is iig het slijtvasts en betrouwbaarst. Super cilinder die niet stuk te krijgen is( ook niet snel te krijgen overigens )
 
NSR Supersprint special!
TECstar 13-4-2008 20:55 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
de snelheden die hij wil kan hij het beste gewoon een gjol ( ori 50 ) met snelle uitlaat( metrakit oid ) en 18mm nemen. dan ga je hooguit 65

je zou ook kunnen gaan voor een charmoo of fast arrow50 met originele uitlaat en 16/18mm carb. dan zal je ook zo'n 70kmpu gaan.

ori 50 is iig het slijtvasts en betrouwbaarst. Super cilinder die niet stuk te krijgen is( ook niet snel te krijgen overigens )



dus orginele cillinder
een 16mm cab
en watvoor uitlaat dan?

en btw, trekt hij dan ook behoorlijk op of is dat er dan niet bij?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Menu2t 13-4-2008 21:04 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]



dus orginele cillinder
een 16mm cab
en watvoor uitlaat dan?

en btw, trekt hij dan ook behoorlijk op of is dat er dan niet bij?



metrakitje doet het mooi op ori 50. Maar techno of proma voldoet ook wel hoor( zijn alleen wat meer herrie pijpen )

Hard optrekken is der dan niet meer bij. die cilinder maakt niet meer dan 8000 toeren ofzoiets. Wil je toch iets sneller/ beter optrekken, dan moet je aan een fast arrow/charmoo gaan denken
 
NSR Supersprint special!

Dit topic is 822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved