Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bezwaarschrift

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4914 - bezwaarschrift
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rieju racer 1-8-2002?13:58 Print topicpost
Posts: 167
heeft iemand misschien een voorbeeld van een bezwaarschrift?
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before

Rens 1-8-2002?14:03 Print reply

Posts: 6863
Nee, maar ik heb wel zin om zo een onwise lekker wijf eens flink te..... oh wacht dat is weer offtopic gelul sorry
 
achter de maan is alles beter
SIWWN 1-8-2002?14:09 Print reply
Posts: 7079
Deze is van Wouter:

Wouter van der Haar
Hoge Kamp 32
3853 GM Ermelo

Officier van Justitie
Postbus 9013
7200 GP Zutphen

Beschikkingsnummer: 09051371013

Geachte heer/mevrouw,

Op 24 Maart jl. werd ik aangehouden door een agent in burger en bekeurd voor mijn snelheid. Nu wil ik voorop stellen dat ik in deze brief niet wil ontkennen dat ik te hard reed, want ik reed te hard, maar hoeveel ik te hard reed.

Ik reed op mijn bromfiets 53 km/h (na meetcorrectie). De offici?le toegestane snelheid is, binnen de bebouwde kom 30 km/h. Daar zit voor mij het knelpunt. Ik vind het de grootste waanzin dat de auto?s 50 mogen en wij als brommers maar 30! Dit levert levensgevaarlijke situaties op, want automobilisten ergeren zich bont en blauw als je 30 rijd, want zij schieten niet op en willen er dus zo snel mogelijk langs. Daaruit volgt, is mijn ervaring, dat de automobilist je vaak afsnijd omdat ie zo snel mogelijk er langs wil en denkt die brommer gaat wel aan de kant.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat er voor verschillende voertuigen op dezelfde weg een verschillende maximum snelheid geld. Ik sprak laatst een agent en hij zei dat bromfietsen die bij lasercontroles worden gecontroleerd en 50 km/h rijden, in de praktijk niet worden bekeurd.
Dus ik reed inderdaad te snel, dus ik vind het niet onredelijk als ik een boete krijg, maar niet voor meer dan 20 en t/m 25 km/h te snel, maar voor meer dan 0 en t/m 5 km te snel.

Ik hoop op uw begrip,

Met vriendelijke groet,





Deze is van NSR Freak:


Bj?rn Entius
Middellaan 90
3904 LK Veenendaal

Politie Gelderland-midden
Postbus 8149
6710 AC Ede

Veenendaal, 26 november 2001

Betreft: onbetrouwbare meting testrollenbank

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag, 26 november 2001, was ik op weg naar school in Ede met mijn bromfiets. In Ede werd ik aangehouden door een motoragent en mee genomen naar een testrollenbank. Deze heeft mijn bromfiets vervolgens onjuist getest en zo is er een onbetrouwbare meting waargenomen.

De agent die vervolgens mijn bromfiets heeft getest heeft niet op het zadel gezeten maar stond erbij. Ook heeft de agent verzuimd om door alle vier de versnellingen te rijden, enkel door de eerste drie. Verder was de koeling van de testrollenbank niet aangesloten. In de werkelijkheid krijgt de bromfiets ook koeling door de wind, maar op de testrollenbank niet waardoor de meting niet klopt. Verder hebben meerdere agenten geholpen de achterkant van mijn bromfiets lichtelijk op te tillen waardoor wederom meer vermogen wordt waargenomen.

Uiteindelijk is er 1,3 KW vermogen geconstateerd waar 0,7 KW is toegestaan. Hiervoor kreeg ik een beschikking van ƒ180, -. Ook heeft de betreffende agent een verklaring op de gele bon gezet die ik niet heb afgelegd.

Gezien de omstandigheden en de fouten die de agenten hebben gemaakt, hoop ik dat u de beschikking zult herzien.

Ik hoop snel van u te horen.

Met vriendelijke groeten,





Bj?rn Entius

Bijlage: kopie van aankondiging van beschikking







Bj?rn Entius
Middellaan 90
3904 LK Veenendaal


Centraal Justitieel Incasso Bureau
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden


Veenendaal, 5 februari 2002

Geachte meneer, mevrouw,

Op 5 februari 2002 werd ik aangehouden door een motoragent en werd er aangekondigd dat mijn bromfiets gecontroleerd moest worden, op dezelfde dag heb ik een aankondiging van beschikking ontvangen naar aanleiding van deze controle, voor het rijden op een bromfiets welke de maximum constructie snelheid kan overschrijden. Het nummer van deze aankondiging is: 05020210125766.

Ik wil hier tegen in beroep gaan om de volgende redenen:
Een brommer mag volgens de wet 4kw aan vermogen hebben en een maximum constructiesnelheid van 45km per uur. Mijn brommer is alleen getest op het aantal kilowatts dit was volgens de agent 1,4 kilowatt, (dit valt binnen de wettelijke norm), en werd er geen meting van de maximumsnelheid uitgevoerd.

Na de meting werd er een tabel bijgepakt waarin stond welke maximumsnelheid er bereikt kon worden met het gemeten vermogen van mijn brommer. Het is echter onmogelijk het aantal kilowatt`s om te rekenen in maximumsnelheid zonder daarbij rekening te houden met een groot aantal variabelen. Deze zijn onder andere het gewicht van de bromfiets, de luchtweerstand en de weerstand op de weg, boring, slag, toerental en eindoverbrenging, er werd dus in weze gegokt hoe hard mijn brommer kon.

Volgens deze omrekentabel kan een brommer met een vermogen van 2 kilowatt en een gewicht van 60 kilo dus dezelfde maximumsnelheid bereiken als een brommer met 2 kilowatt en een gewicht van 120 kilo.

Mijn brommer is van het type Honda MT welke origineel circa 92 kilo weegt, heden weegt deze na enkele aanpassingen circa 110 kilo omdat deze andere velgen, voorvork en achterbrug heeft. Mijn bromfiets meer heeft vermogen dan hij origineel heeft maar dat valt nog steeds binnen de wettelijke perken van 4 kilowatt, tevens zorgt mijn eindoverbrenging er voor dat de snelheid van 45 km/h niet overschreden wordt. Door het hogere gewicht van mijn bromfiets klopt de omrekentabel niet met de werkelijke maximumsnelheid.

Ik ben het dus niet eens met deze bekeuring omdat:
? Het geteste vermogen nog steeds binnen de wettelijke norm valt
? De maximum constructiesnelheid NIET is getest
? Wegens de eindoverbrenging de maximumconstructiesnelhied van 45 km/h niet wordt overschreden
? De gebruikte omrekeningstabel niet klopt

Vervolgens ben ik naar huis gereden met mijn brommer, en werd eenmaal thuis weer aangehouden. Ik was al op eigen terrein en bezig mijn brommer in de garage te zetten. Ik moest weer de motoragent volgen en aangekomen bij de rollenbank kreeg ik wederom een bekeuring voor te veel vermogen. Het nummer van deze aankondiging is: 05020210357329.

Ik ben het ook niet eens met deze bekeuring omdat:
? Het geteste vermogen niet klopt (wat ik u zojuist heb uitgelegd)
? De meting precies hetzelfde was als 23 minuten daarvoor
? Ik niet rijdende ben staande gehouden op de openbare weg (maar lopende op eigen terrein)
? Ik geen lopende motor had

Ik hoop dat u al deze bezwaren in overweging zult nemen en beide bekeuringen zult herzien.

Met vriendelijke groet,




Bj?rn Entius


Bijlagen:
? Kopie?n van de aankondiging van beschikkingen
? Kopieen van de beschikkingen



nog 1

Bj?rn Entius
Middellaan 90
3904 LK Veenendaal

Centraal Justitieel Incasso Bureau
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden

Veenendaal, 5 februari 2002

Geachte meneer, mevrouw,

Op 21 februari 2002 werd ik aangehouden door een motoragent en werd er aangekondigd dat mijn bromfiets gecontroleerd moest worden, op dezelfde dag heb ik een aankondiging van beschikking ontvangen naar aanleiding van deze controle, voor het rijden op een bromfiets welke de maximum constructie snelheid kan overschrijden. Het nummer van deze aankondiging is: 21020208201614.

Ik wil hier tegen in beroep gaan om de volgende redenen:
Een brommer mag volgens de wet 4kw aan vermogen hebben en een maximum constructiesnelheid van 45km per uur. Mijn brommer is alleen getest op het aantal kilowatts dit was volgens de agent 1,4 kilowatt, (dit valt binnen de wettelijke norm), en werd er geen meting van de maximumsnelheid uitgevoerd. En er is een verklaring opgeschreven die nooit is opgegeven door mij.

Na de meting werd er een tabel bijgepakt waarin stond welke maximumsnelheid er bereikt kon worden met het gemeten vermogen van mijn brommer. Het is echter onmogelijk het aantal kilowatt`s om te rekenen in maximumsnelheid zonder daarbij rekening te houden met een groot aantal variabelen. Deze zijn onder andere het gewicht van de bromfiets, de luchtweerstand en de weerstand op de weg, boring, slag, toerental en eindoverbrenging, er werd dus in weze gegokt hoe hard mijn brommer kon.

Volgens deze omrekentabel kan een brommer met een vermogen van 2 kilowatt en een gewicht van 60 kilo dus dezelfde maximumsnelheid bereiken als een brommer met 2 kilowatt en een gewicht van 120 kilo.

Mijn brommer is van het type Honda MT welke origineel circa 92 kilo weegt, heden weegt deze na enkele aanpassingen circa 110 kilo omdat deze andere velgen, voorvork en achterbrug heeft. Mijn bromfiets meer heeft vermogen dan hij origineel heeft maar dat valt nog steeds binnen de wettelijke perken van 4 kilowatt, tevens zorgt mijn eindoverbrenging er voor dat de snelheid van 45 km/h niet overschreden wordt. Door het hogere gewicht van mijn bromfiets klopt de omrekentabel niet met de werkelijke maximumsnelheid.

Terwijl de agent de boete aan het uitschrijven was vroeg deze mij om een verklaring. Ik antwoordde op de vraag door te zeggen dat ik niet wist dat mijn bromfiets harder dan 45km/h kon. De agent heeft echter opgeschreven dat ik van het feit afwist dat mijn brommer harder dan 45km/h kon rijden.

Ik ben het dus niet eens met deze bekeuring omdat:
? Het geteste vermogen nog steeds binnen de wettelijke norm valt
? De maximum constructiesnelheid NIET is getest
? Wegens de eindoverbrenging de maximumconstructiesnelhied van 45 km/h niet wordt overschreden
? De gebruikte omrekeningstabel niet klopt
? De agent een verklaring heeft opgeschreven die niet klopt

Ik hoop dat u deze bezwaren in overweging zult nemen en de bekeuring zult herzien.

Met vriendelijke groet,




Bj?rn Entius


Bijlagen:
? Kopie van de aankondiging van beschikking




Das wel goed he?

 
Neonlampje 1-8-2002?14:25 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Rens?

Nee, maar ik heb wel zin om zo een onwise lekker wijf eens flink te..... oh wacht dat is weer offtopic gelul sorry
Whaha
goo rens, gooo rens!

hmm m'n bezwaarschriften (1tje voor ophogen brommer, anderer 2 voor inmekaar meppen van een of andere kerel bij waterpolo ) heb ik nu niet bij de hand.. (staan op laptop van me pa, en die ligt nu bij de winkel, iets met een productiefout in de koeling ofzo) maar kan je zelf niet wat verzinnen ofzo?
 
SIWWN 1-8-2002?14:29 Print reply
Posts: 7079
ja man.. gewoon alles bij mekaar lullen..

luchtkoeling was niet aangesloten

voorwiel was niet vastgezet

zat maar een klein smal turkie op de brommer van 1,50m en 50 kg

db meter hadden ze in de uitlaat gestopt

ze hadden maar 20 seconden op top gemeten( moet een minuut zijn )

blablabla
 
erikrulezz 1-8-2002?18:15 Print reply
Posts: 382
heeft er ook nog iemand wat met die bezwaarschriften berijkt of niet? als dat zo is is het volgens mij wel makkelijk om je boete te ontwijke of nie?
 
SIWWN 1-8-2002?18:30 Print reply
Posts: 7079
Gewoon proberen
 
jeroen 1-8-2002?19:20 Print reply

Posts: 15066
je moet geluk hebben, en echt goede argumenten wil je wat berijken met je bezwaar
 
rieju racer 1-8-2002?21:40 Print reply
Posts: 167
en is er ook iemand die door zn bezwaarschrift de boete niet hoefte te betalen?

 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
jeroen 1-8-2002?21:54 Print reply

Posts: 15066
hoezo, heb je een boete?
 
rieju racer 1-8-2002?22:06 Print reply
Posts: 167
nog niet
maar dat gaat er heel snel aan komen want ik moet aankomend jaar met mn DT80 naar school
BTW in leeuwarden
ewn iedereen uit lwd weet dat ze bij de vliegbasis altijd staan
daar benk ik ook met de Citta op de Roller geweest

 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
jeroen 1-8-2002?22:17 Print reply

Posts: 15066
begrenzer misschien
 
rieju racer 1-8-2002?22:20 Print reply
Posts: 167
mogelijk heid ja

ik heb gehoord dat dat ook kan met een condensator of een elco

iemand ervaring?
anders maak ik wel ff een nieuwe topic ofzo
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
SIWWN 1-8-2002?22:21 Print reply
Posts: 7079
Lees eerst maar eens de FAQ daar staat genoeg in over begrenzers en gebruik ook eens de SEARCH
 
rieju racer 1-8-2002?22:27 Print reply
Posts: 167
is goed

 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
jeroen 1-8-2002?22:31 Print reply

Posts: 15066
als je een begrenzer koopt, zou ik voor een met afstandbediening gaan,
 

Dit topic is 1501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved