Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tsx afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49134 - tsx afstelling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 13-4-2008 16:53 Print topicpost

Posts: 1096
Ik vraag me af of ik nou niet kan afstellen of dat er iets anders aan de hand is?
Ik heb dus een 70cc airsal op mn tsx met 16mm mikuni carb en ik dacht x1361x (iig de slome) uitlaat. Sommige mensen op het forum zeggen dat een tsx met 70cc meestal een sproeier tussen de 95 en 105 nodig heeft.

Ik had eerst sproeier 100 erin, dat liep opzich niet slecht maar hij stotterde bovenin de toeren, liep niet stationair en de bougie was zwart. Toen 96 geprobeert nog steeds hardstikke zwart en niet stationair lopen. Toen dacht ik probeer voor de grap eens 90, resultaat: nog steeds hardstikke zwart en nog steeds niet stationair lopen. Nu heb ik 84 erin en nog steeds hetzelfde verhaal Oja, met sproeier 90 en 84 rijd hij wel lekker en stottert hij ook niet, wel is het zo als ik het gas loslaat even wacht en weer gas wil geven dat ie niet goed op toeren wil komen, dus dat hij teveel benzine krijgt.
Het lijkt wel of hij het omgekeerde heeft van valse lucht, valse benzine ofzo

Hoe kan dit?

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 13-4-2008 om 16:55 uur.
 

fox-power 13-4-2008 17:03 Print reply

Posts: 834
gewoon nog maar kleiner gaan met de sproeier dan ?
of mengje neit te rijk ?.
 
Durba 13-4-2008 17:33 Print reply
Posts: 14
Ik weet niet hoelang jij rijd voordat je weer kijk naar je bougie maar het kan soms wel eens lang duren voordat de kleur veranderd
 
riccardot 13-4-2008 17:40 Print reply

Posts: 1096
Nee ik rij er toch wel een aantal kilometer mee.
Ik gebruik wel veel olie ja..
Maar nu heb ik een tank vol shellina dus ik zal nu eens ff kijken.
Maar ietsje "te veel" olie verklaart nog niet waarom hij stationair niet blijft lopen
 
Makrolon 13-4-2008 17:41 Print reply

Posts: 6733
lekke krukaskeerring?
 
KTM 525 EXC Supermoto
riccardot 13-4-2008 17:44 Print reply

Posts: 1096
Ja ik moet zeggen dat hij wel flink rookt. Hoe kun je nog meer testen / zien of de krukaskeerring lek is?

Edit: Toen ik sproeier 100 erin had en de luchtfilter eraf werd de bougie na een tijdje wit..

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 13-4-2008 om 17:45 uur.
 
PuchMaxiS72 13-4-2008 20:16 Print reply

Posts: 343
Mijn tsx werd steeds langzamer. Op het laatst reed ik me reserve(2l) compleet op door alleen Leiden door te rijden(6km). Hij rookte flink, het was een log apparaat, kwam slecht op toeren, trok slecht weg, reed gewoon als dikke stront door een trechter.

Bij mij bleef de bougie ook alsmaar zwart slaan. Aantal dagen aan het sleutelen geweest, toen maar blok uit elkaar getrokken. Keerring was inderdaad flink lek.

Je kan je olie uit je blok laten lopen, en kijken hoe 'ie dan loopt. Want dan krijgt 'ie alleen valse lucht en zuigt 'ie niet de olie aan. Misschien dat er iets beters is om je keerring te checken, ik bedenk maar wat.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 13-4-2008 om 20:18 uur.
 
TSX gereviseerd
riccardot 15-4-2008 20:53 Print reply

Posts: 1096
Had niet gezien dat er nog gereageerd was .
Mijn tsx verbuikt best veel (denk 1 op 10 ong), rookt ook flink maar rijdt voor de rest prima en komt goed op toeren.
Zonder olie rijden lijkt me ook niet al te best, geen andere manieren om het te controleren?
Om de nieuwe keerring erin te zetten moet zeker per see het blok open?

gr riccardo
 
riccardot 19-4-2008 22:57 Print reply

Posts: 1096
iemand?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-4-2008 3:21 Print reply

Posts: 17929
niet kicken, als iemand t weet zegt die t je wel
 
nielshage 1-6-2008 20:35 Print reply
Posts: 1
als je kering erg lek is (netals in mijn geval) moet je je cilinder kop er af hale en kijken of er olie op je zuiger ligt. als dat er ligt dan is hij zeker lek, ook kan je je cilinder er af halen en kijken of er olie op de krukas ligt.
 
antonhonda 1-6-2008 21:28 Print reply

Posts: 3616
sproeier 105 is waarschijnlijk voor 70cc met snelle uiltaat
dus beter/sneller koop je een snelle uitlaat
en stel je hem af
nu moet je gewoon sproeier 86 ofzo proberen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
riccardot 1-6-2008 21:36 Print reply

Posts: 1096
Keerringen zijn vernieuwd
 
Thijsje 1-6-2008 21:39 Print reply

Posts: 1687
olie bijvullen tot het op een goed meetbare hoogte is..
goed wat KM's maken, en kijken of je oliepijl is gezakt, of hetzelfde is gebleven.. gezakt=kering lek, hetzelfde=andere oorzaak...

als je bougie witslaat, heb je gewoon VEEEEEEEL te veel lucht in het mengsel..

is je luchtfiler wel goed schoon? anders keer goed schoonmaken
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved