Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - warm worden rs50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 806 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49110 - warm worden rs50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 12-4-2008 18:20 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
ik heb mijn rs net ontgrensd, er ook meteen een grotere sproeier in gedaan. hij trekt nu goed op. tot 5k niet echt beter dan hij eerst deed, maar vanaf de 5k tot 10k trekt hij nu echt super goed. ja gewoon powerband idd.

Ik vind hem nu alleen wel erg snel erg warm worden. ik heb niks aan de tandwielverhouding gedaan. hij trekt wel hard, maar ook weer niet buitensporig hard. in zn 6 gaat hij tot 10k toeren. (miss beetje oplopend daarna nog)

alles is origineel, uitlaat is leovince handmade. sproeier die erin zat was 92 en er zit nu 102 in.

Iemand iedeeen?
 

MarTijn tzr 12-4-2008 18:22 Print reply

Posts: 6970
doe er is 112 in

 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Elco 12-4-2008 18:23 Print reply
Posts: 4527
hoe warm is warm, snel warm worden doet mijnes ook, maarja, vroeger legde ik nooit mijn hand op de cil, en zet je er een andere uitlaat op doe je het wel, hou jezelf dus niet voor de geak, als die goed loopt en afstelling goed is kan het geen kwaad of heb je je kvs losgehad?
 
derbi racer 12-4-2008 18:25 Print reply

Posts: 1037
gewoon beetje groter sproeier in doen
mijn advies: 104
 
Elco 12-4-2008 18:26 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
gewoon beetje groter sproeier in doen
mijn advies: 104



advies, tering als dat ding goed loopt templamp uitblijft en hij niet te warm word was is dan het probleem? als hij hem goed afgesteld heeft
 
Sj_dt 12-4-2008 18:30 Print reply
Posts: 886
ja hij loopt opzich wel gewoon goed, maar zonder prop werd hij beduidend minder warm

ik had ook even bij andere leden op het forum gekeken en die zitten qua sproeiermaat ook in mijn richting, en zelfs vaak eerder kleiner dan groter


Dit bericht is gewijzigd door Sj_dt op 12-4-2008 om 18:33 uur.
 
Tommyofzo 12-4-2008 18:32 Print reply

Posts: 6934
ach, het maakt niet uit als hij snel warm word, zolang hij maar niet 'te warm' word is er niks aan het handje toch?
 
Sj_dt 12-4-2008 19:31 Print reply
Posts: 886
hij loopt goed, de temperatuur aanduiding geeft maar tot de helft aan dus nog lang niet in het rode gedeelte. dus ik dacht dat het toch wel goed zat. bougie is ook koffie bruin.

net maakte ik een wat langer ritje, maar toen ik weer bijna thuis was, maakte mn cilinder een raar geluid(knarsen?). ik had mijn koppeling wel super snel te pakken. toen heb ik hem uit laten rollen. ik dacht miss heel mn cilinder aan gort, maar ik starte hem daarna weer en deed het weer gewoon.

klein warmlopertje denk ik dus. maar hij wordt dus echt wel te warm. koelvloeistof is ook overal goed warm dus koelen doet hij goed. ik zal maandag dus toch maar een grotere sproeier proberen.
 
rubbert 12-4-2008 19:36 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
hij loopt goed, de temperatuur aanduiding geeft maar tot de helft aan dus nog lang niet in het rode gedeelte. dus ik dacht dat het toch wel goed zat. bougie is ook koffie bruin.

net maakte ik een wat langer ritje, maar toen ik weer bijna thuis was, maakte mn cilinder een raar geluid(knarsen?). ik had mijn koppeling wel super snel te pakken. toen heb ik hem uit laten rollen. ik dacht miss heel mn cilinder aan gort, maar ik starte hem daarna weer en deed het weer gewoon.

klein warmlopertje denk ik dus. maar hij wordt dus echt wel te warm. koelvloeistof is ook overal goed warm dus koelen doet hij goed. ik zal maandag dus toch maar een grotere sproeier proberen.



ja, ding moet even los komen, maar als je hem ontgrensd moet je hem ook zwaarder vertanden (dus dat hij harder gaat) want anders gaat hij overtoeren maken, en gaat hij warmlopers krijgen, maar sowieso moet je nog even wat rustig aan doen nadat je hem net ontgensd hebt, moet allemaal nog even wennen, want draaid wel in 1 keer 2 keer zoveel toeren, dus kleine stukjes open trekken, en niet kilometers lang plankgas gaan rijden, en ik zou dus je tandwielverhouding aanpassen (hoe hard rijdt je nu eigenlijk?)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Tombrom 12-4-2008 19:38 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ja, ding moet even los komen, maar als je hem ontgrensd moet je hem ook zwaarder vertanden (dus dat hij harder gaat) want anders gaat hij overtoeren maken, en gaat hij warmlopers krijgen, maar sowieso moet je nog even wat rustig aan doen nadat je hem net ontgensd hebt, moet allemaal nog even wennen, want draaid wel in 1 keer 2 keer zoveel toeren, dus kleine stukjes open trekken, en niet kilometers lang plankgas gaan rijden, en ik zou dus je tandwielverhouding aanpassen (hoe hard rijdt je nu eigenlijk?)


over toeren bestaat niet he
 
rubbert 12-4-2008 19:40 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


over toeren bestaat niet he



niet zo bij de hand doen, iedereen weet waar je het over hebt als je dat zegt, kan je moeilijk over gaan doen, maar is helemaal nergens nodig voor.......
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Tommyofzo 12-4-2008 19:40 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


over toeren bestaat niet he

idd overtoeren bestaat niet..
 
Sj_dt 12-4-2008 19:47 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ja, ding moet even los komen, maar als je hem ontgrensd moet je hem ook zwaarder vertanden (dus dat hij harder gaat) want anders gaat hij overtoeren maken, en gaat hij warmlopers krijgen, maar sowieso moet je nog even wat rustig aan doen nadat je hem net ontgensd hebt, moet allemaal nog even wennen, want draaid wel in 1 keer 2 keer zoveel toeren, dus kleine stukjes open trekken, en niet kilometers lang plankgas gaan rijden, en ik zou dus je tandwielverhouding aanpassen (hoe hard rijdt je nu eigenlijk?)


hij gaat nu zo'n 85/90, hij zou er opzich wel gewend aan moeten zijn want is voorheen al ooit ontgrensd geweest, maar je hebt wel gelijk.

12mm carb heeft hij trouwens(maar dat zal ook wel origneel zijn)


hij maakt overingens niet zo heel erg veel meer toeren. voorheen 9,5k en nu 10,5/11. voorheen trok hij alleen voor geen meter. wat zijn gebruikelijke toeren van am6 om in te rijden op topsnelheid?


Dit bericht is gewijzigd door Sj_dt op 12-4-2008 om 19:49 uur.
 
rubbert 12-4-2008 19:49 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


hij gaat nu zo'n 85/90, hij zou er opzich wel gewend aan moeten zijn want is voorheen al ooit ontgrensd geweest, maar je hebt wel gelijk.

12mm carb heeft hij trouwens(maar dat zal ook wel origneel zijn)





als je hem te warm vind worden kan je ook de thermostaat eruit halen, wordt hij niet meer zo warm, maar duurd het ook heeel lang voordat hij een beetje op temperatuur komt,


ow, je temperatuur meter komt halverweg het rode, dat valt wel mee, dat is gewone bedrijfstemperatuur

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 12-4-2008 om 19:51 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Sj_dt 12-4-2008 19:55 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



als je hem te warm vind worden kan je ook de thermostaat eruit halen, wordt hij niet meer zo warm, maar duurd het ook heeel lang voordat hij een beetje op temperatuur komt,


ow, je temperatuur meter komt halverweg het rode, dat valt wel mee, dat is gewone bedrijfstemperatuur

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 12-4-2008 om 19:51 uur.


nee die komt niet halverwege het rode, hij komt halverwege in de teller, dus nog een eindje van het rode vandaan.

En wat zeg je over die thermostaat? da snap ik niet helemaal? hoeso moet je die eruit halen en wordt hij dan minder snel warm?
 
rubbert 12-4-2008 19:57 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


nee die komt niet halverwege het rode, hij komt halverwege in de teller, dus nog een eindje van het rode vandaan.

En wat zeg je over die thermostaat? da snap ik niet helemaal? hoeso moet je die eruit halen en wordt hij dan minder snel warm?



de koelslang die bovenaan je cilinder zit, als je die eraf haald zit daar in de kop van je cilinder een koperkleurig dingetje, die kan je eruit schroeven, dat dingetje houdt normaal het water tegen als het koud is, als het water warm wordt gaat hij open, maar als je hem eruit haald stroomt het water altijd door, en wordt hij veel minder snel warm, maar ik zou hem er niet uit halen, die temperatuur is wel goed hoor, die je nu hebt, als je gewoon de eerste kilometers nog even wat rustig aan doet (mischien even wat extra 2-taktolie in je tank gooien) en kijken hoe het gaat, die thermostaat kan je er altijd nog uit halen

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 12-4-2008 om 19:58 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 1698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved