Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mhr niet boven 11k

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49096 - mhr niet boven 11k
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

allbrezz 12-4-2008 10:26 Print reply

Posts: 493
ontsteking toch uit frezen geen andere optie mogelijk
dat heeft de fabrikant van je brommer expres gedaan want :
de lagers in je blok mogen maximaal 12k toeren hebben
daarvoor hebben ze ervoor gezorgt dat jij je ontsteeking niet verder kan draaien

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 12-4-2008 om 10:28 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
falco 12-4-2008 10:33 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
ontsteking toch uit frezen geen andere optie mogelijk
dat heeft de fabrikant van je brommer expres gedaan want :
de lagers in je blok mogen maximaal 12k toeren hebben
daarvoor hebben ze ervoor gezorgt dat jij je ontsteeking niet verder kan draaien

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 12-4-2008 om 10:28 uur.


kan die ineens meer toeren maken als ik em vervroeg? en hoeveel kan ik em vervroegen
 
allbrezz 12-4-2008 10:40 Print reply

Posts: 493
ja hij maakt meer toeren met een vroeger tijdstip
ik zal het uitleggen leer jij er ook nog iets van

als de zuiger op zn bovenste dode punt is en er dan een vonk dan is het goed tot de 10k toeren maar als alles zo snel gaat dan kan de ontbrandings snelheid van de benzine je zuiger niet bij kan houden ( dit zijn hele kleine getallen) dus hebben ze bedacht als we nu de vonk iets eerder laten komen kan die al beginnen met ontbranden zodat die zijn explozie/arbeid net na het dode punt geeft wat die dus niet zou kunnen als hij de ontsteking

dus ongeveer je grond plaat 1 tot 1.5 mm tegen de draairichting van je vliegwiel in draaien

oh ik hoop dat je het snapt

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 12-4-2008 om 10:41 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
falco 12-4-2008 10:47 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
ja hij maakt meer toeren met een vroeger tijdstip
ik zal het uitleggen leer jij er ook nog iets van

als de zuiger op zn bovenste dode punt is en er dan een vonk dan is het goed tot de 10k toeren maar als alles zo snel gaat dan kan de ontbrandings snelheid van de benzine je zuiger niet bij kan houden ( dit zijn hele kleine getallen) dus hebben ze bedacht als we nu de vonk iets eerder laten komen kan die al beginnen met ontbranden zodat die zijn explozie/arbeid net na het dode punt geeft wat die dus niet zou kunnen als hij de ontsteking

dus ongeveer je grond plaat 1 tot 1.5 mm tegen de draairichting van je vliegwiel in draaien

oh ik hoop dat je het snapt

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 12-4-2008 om 10:41 uur.


ja ik snap het wel, maar ik wil niet het risico lopen dat ik dalijk een gat in me zuiger heb ofso

 
rubbert 12-4-2008 10:57 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ja ik snap het wel, maar ik wil niet het risico lopen dat ik dalijk een gat in me zuiger heb ofso




dat loop je dan wel, gaat hij nu veel te langzaam ofzo? dat je hem boven dat aantal toeren wilt?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Erik 39 12-4-2008 11:02 Print reply

Posts: 15088
't gaat falco nooit hard genoeg :P
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
falco 12-4-2008 11:35 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
't gaat falco nooit hard genoeg :P


idd hij gaat naar schatting 110 iets in die richting, maar moet harder kunnnen
 
rubbert 12-4-2008 11:39 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


idd hij gaat naar schatting 110 iets in die richting, maar moet harder kunnnen



what te fuck, daar klopt echt iets niet, dat haal je al met een orri ontgrensd en 17.5mm
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
falco 12-4-2008 11:47 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



what te fuck, daar klopt echt iets niet, dat haal je al met een orri ontgrensd en 17.5mm


nou nee niet echt, met ori ontgrend en 17,5 ga je ook amper 100, met snelle uitlaat misschien, maar dat terzijde, het is een schatting he
zijn ook mensen die denken dat ie 120 gaat gister bij sprinten op trans.

Dit bericht is gewijzigd door falco op 12-4-2008 om 11:48 uur.
 
Barrel 12-4-2008 12:11 Print reply

Posts: 493
van mhr replica moet je niet veel meer verwachte dan 11k, of je meot zoals eerder gezegd et cilindertje gaan tunen. beter had je dan gewoon een team oid gehaald, of vergelijkbaars
 
Maar dat is mijn mening...
falco 12-4-2008 12:14 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Barrel
van mhr replica moet je niet veel meer verwachte dan 11k, of je meot zoals eerder gezegd et cilindertje gaan tunen. beter had je dan gewoon een team oid gehaald, of vergelijkbaars


nee, ik kocht hem met het idee dat er 80mhr team opzat, zei die vorige eigenaar, blijkt deze cilinder er dus op te zitten maar als t niet meer kan maken zonder te tunen dan laat ik het er maar bij.

kijk nog wel een keer op de autoteller oid
 

Dit topic is 1245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved