Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe uitlast behoeden van roest

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49093 - nieuwe uitlast behoeden van roest
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bird tzr 11-4-2008 18:53 Print topicpost

Posts: 65
ik heb een nieuwe metrakit rk besteld maar wat zijn de mogelijkheden om hem zo lang mogelijk roest vrijtehouden

ik heb in een veroudert brommer-forum uit 2004 de volgende mogelijkheden tegen gekomen.

-hittebestandige blanken lak
-moter olie
-ninja spuitbussen (zwarre hitte bestendige lak)(liever niet want wil normalen kleur behouden)
-blok olie
-vertandings/staartstukolie(80W90, dikke olie dus)
-kachelpoets
-kachelzwart en oude olie, 50/50 mengen

heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand nog andere sugesties

(let niet op de spelling in de titel
)


Dit bericht is gewijzigd door bird tzr op 11-4-2008 om 19:01 uur.
 

Ice Ap rs50 11-4-2008 19:09 Print reply

Posts: 7149
gewoon goed onderhoud, warm rijden, blok olie erop smeren, terug stukkie rijden, dat doeje elke maand is en dan blijft ie wel mooi

tenzij je elke dag in weer en wind moet rije, dan doe je het best elke week of 2 weken

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 11-4-2008 om 19:09 uur.
 
GTI - GTD - BMW
mcdronkz 11-4-2008 19:10 Print reply

Posts: 32777
Ik mag hopen dat wanneer je een uitlaat besteld voor dusdanig veel geld, het materiaal een beetje oke is.
 
Torque 11-4-2008 19:12 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bird tzr
ik heb een nieuwe metrakit rk besteld maar wat zijn de mogelijkheden om hem zo lang mogelijk roest vrijtehouden

ik heb in een veroudert brommer-forum uit 2004 de volgende mogelijkheden tegen gekomen.

-hittebestandige blanken lak
-moter olie
-ninja spuitbussen (zwarre hitte bestendige lak)(liever niet want wil normalen kleur behouden)
-blok olie
-vertandings/staartstukolie(80W90, dikke olie dus)
-kachelpoets
-kachelzwart en oude olie, 50/50 mengen

heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand nog andere sugesties

(let niet op de spelling in de titel
)


Dit bericht is gewijzigd door bird tzr op 11-4-2008 om 19:01 uur.


een gaatje in je carter maken, hoef je alleen af en toe je olie bij te vullen, maar je uitlaat blijft mooi gesmeerd

ik spreek helaas uit ervaring
 
gaat ie dat zeggen
Ice Ap rs50 11-4-2008 19:13 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: afca-j
[...]


een gaatje in je carter maken, hoef je alleen af en toe je olie bij te vullen, maar je uitlaat blijft mooi gesmeerd

ik spreek helaas uit ervaring


als je niets zinnig te zeggen hebt zwijg dan
 
GTI - GTD - BMW
Roel DT50x 11-4-2008 19:15 Print reply

Posts: 465
ik gebruik mijn brommer elke dag, en mijn uitlaat ziet er nog goed uit.
ik heb eerst 4 lagen blanke lak erop gespoten en ik smeer mijn uitlaat 1 keer in de 2 weken in met blokolie, als hij warm is.
En meestal veeg ik hem even droog als ik door de regen heb gereden
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`
derbi racer 11-4-2008 19:15 Print reply

Posts: 1037
ik doe het gewoon zo

om de 3 weken met wat staalwol erop schuuren
en weer netjes in blanke lak spuiten

 
-simon- 11-4-2008 21:38 Print reply

Posts: 8211
bij de action ofzo van die goedkope bussen kruipolie halen en iedere keer als je met de brommer thuis komt ff wat erop spuiten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
bird tzr 11-4-2008 21:49 Print reply

Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
bij de action ofzo van die goedkope bussen kruipolie halen en iedere keer als je met de brommer thuis komt ff wat erop spuiten.


het gaat hier om een tzr dus dat wordt lastig om elke keer het in te spuiten ( ik zit nog met wat kappen)

 
mtx-motard 11-4-2008 21:51 Print reply

Posts: 14947
helemaal invetten met dik pek, vet etc. als je de uitlaat verder toch niet ziet.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Erik 39 11-4-2008 21:53 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bird tzr
[...]


het gaat hier om een tzr dus dat wordt lastig om elke keer het in te spuiten ( ik zit nog met wat kappen)


Nou wat is dan het probleem?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
-simon- 11-4-2008 21:53 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bird tzr
[...]


het gaat hier om een tzr dus dat wordt lastig om elke keer het in te spuiten ( ik zit nog met wat kappen)



als je hem ook niet ziet zou ik me er niet zo druk over maken en 1x in de 2 maanden ofzo of nog langer ding eronderuit opschuren en opnieuw spuiten. maar niet iedere paar weken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
bird tzr 11-4-2008 22:05 Print reply

Posts: 65
ik denk er ook om om vertandings/staartstukolie(80W90, dikke olie dus) op het gedeelte te smeren wat ik niet zie en de staart bij te houden met wd40

ik heb ook ergens gelezen dat je je bocht aan de voorkant kan inpakken met alluminium folie tegen steenslag dat roest weer versneld, maar zit je dan niet met dat er vocht tussen blijft zitten waardoor het ook weer gaat roesten, iemand ervaring?

 
mtx-motard 11-4-2008 22:06 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bird tzr
ik denk er ook om om vertandings/staartstukolie(80W90, dikke olie dus) op het gedeelte te smeren wat ik niet zie en de staart bij te houden met wd40

ik heb ook ergens gelezen dat je je bocht aan de voorkant kan inpakken met alluminium folie tegen steenslag dat roest weer versneld, maar zit je dan niet met dat er vocht tussen blijft zitten waardoor het ook weer gaat roesten, iemand ervaring?



ja gaat vocht tussen zitten.

voorste gedeelte invetten met montage vet oid / kopervet

wat je ziet gedeelte met wd40 ofzo

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ricardo 11-4-2008 22:18 Print reply
Posts: 605
gewoon als je hebt gereden door de regen ff in je garage droogmaken met een doek en inspuiten met siliconen spray , invetten heeft totaal geen zin wanneer je rijd word je uitlaat heet en gaat het vet er zo af en stinkt :P ik zou gewoon even na t rijden hem in spuiten met siliconen spray..
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
bird tzr 11-4-2008 22:22 Print reply

Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
gewoon als je hebt gereden door de regen ff in je garage droogmaken met een doek en inspuiten met siliconen spray , invetten heeft totaal geen zin wanneer je rijd word je uitlaat heet en gaat het vet er zo af en stinkt :P ik zou gewoon even na t rijden hem in spuiten met siliconen spray..


dat kan dus niet anders moet ik elke keer me kappen er af halen, heeft iemand ervaring met hittebestendige blanken lak? ik dnek dat het net zo snel afbladert als lak van orginele uitlaat
 

Dit topic is 2903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved