Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - uitaat probleempje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4909 - uitaat probleempje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 31-7-2002?20:39 Print topicpost
Posts: 1054
Ik heb een uitlaat gemaakt. MAar het probleem is dat hij nog niet af is. Hij moet namelijk nog gelast worden. Mijn vader heeft er geen zin in omdat er heel veel tijd/moeite in gaat zitten. En ik heb deze uitlaat gemaakt voor een 50 cc cilinder en ik ga met 65/70 rijden. Maar ik wil toch wel weten hoe die uitlaat presteert.

Is er iemand die een zaak weet die voor een redelijk bedrag mijn uitlaat in elkaar kan lassen? Of is er ieman d bereid me te helpen. De dikte is 0,5 mm. Maar ik vind het niet erg als het lassen mislukt. Maar ik vind het wel zonde om hem zo weg te donderen nadat ik er heeel veel tijd en moeite in heb gestoken. Kan iemand me helpen met mijn uitlaat afmaken?
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

SIWWN 31-7-2002?20:51 Print reply
Posts: 7079
hebbie geen kennissen,familie,vrienden, die dat kunnen?


Anders gewoon naar een metaalbewerkingsbedrijf gaan of een revisie bedrijf en vragen of ze dat kunnen lassen (is toch geen 2 uur werk?)
 
MB50TUNED 31-7-2002?21:06 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

hebbie geen kennissen,familie,vrienden, die dat kunnen?


Anders gewoon naar een metaalbewerkingsbedrijf gaan of een revisie bedrijf en vragen of ze dat kunnen lassen (is toch geen 2 uur werk?)


Metaalbewerk bedrijf? Of het is stervensduur, of ze kunnen het niet of ze hebben er geen zijd voor :(.

Tuningsbedrijven is het ook niet bij te betalen, heel misschien dat ik vhs nog ff bel, maar heb er weinig vertrouwen in.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
SIWWN 31-7-2002?21:16 Print reply
Posts: 7079
ik bedoel motoren revisie o.i.d. of misschien wel een autosloperij?????


suc6
 
User 927 31-7-2002?21:18 Print reply

Posts: 6405
Ik wil het best voor je lassen, als jij een lasapparaat regelt...

edit: Wel electroden apparaat, kan niet met vlam lassen

[This message is edited by Razadull on 31-7-2002 21:20]
 
MB50TUNED 31-7-2002?21:29 Print reply
Posts: 1054
ik kan geen lasapparaat regelen, anders probeerde ik het zelf wel :(.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blukaap 31-7-2002?21:41 Print reply

Posts: 10006
Wij hebben wel een lasapparaat (2 zelfs, electrode en CO2 dacht ik).
Maar of je die mag gebruiken, geen idee, ze zijn van m'n vader.

Nutteloze reply eigenlijk...


Enig idee hoe ik dit moet brengen ?

Pap, mag een wildvreemde even van je lasapparaat gebruik maken om een uitlaat te lassen ?

Hmm, naja, ik probeer wel wat, denk dat ie raar staat te kijken .


[This message is edited by Blukaap on 31-7-2002 21:44]
 
Bastila is lief
Neonlampje 31-7-2002?21:57 Print reply

Posts: 14825
hehe kommaar langs
Ik kan dun materiaal voor geen meter lassen, maar je moet het toch n keer proberen he

hoe ben je trouwens aan het metaal gekomen?
 
MB50TUNED 31-7-2002?21:59 Print reply
Posts: 1054
Ik zoek zelf ook nog wel verder, want die uitlaat moet en zal in mekaar komen...

Metaal had ik gekocht bij een metaal bedrijf, goude gids pakken en bellen of ze staalplaat hebben. De 5e had het . Ik had een plaat van 1 bij anderhalve meter voor 1 euro, echt ziek goedkooop was dat spul, 1 euro per kg . RVS was duurder en had ik niets aan. Maar ik ga zaterdag maar weer eens kijken of ze nog wat alu en dikkere staalplaat hebben .

je hoeft het niet te zoeken bij gamma enz, want daar hebben ze het niet, komen ze aan met kippegaas enz .
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Steve_ZHC 1-8-2002?01:09 Print reply

Posts: 2716
Hmmmmmmm, en hoe heb je dat uitgerekend dan?
Had je niet beter een uitlaat van bijv. een RS o.i.d. kunnen nemen om die flens om te bakken zodat die op je MB past?
Of weet ik veel wat voor uitlaat, misschien een 50cc crossmotortje/wegracertje?

En trouwens, zijn er geen crossmotoren van bijvoorbeeld KTM ofsow die 65cc crossers hebben? Het is misschien een geinig projectje om zo'n uitlaat op de kop te tikken, nieuw zou ik niet doen, is wat duur schijnt het , om die vervolgens op je MT/MB/MTX/whatever te bakken, ervan uitgaand dat je een 45mm (65,83cc) of een 44,5mm cilinder hebt...

Ik zit daar i.i.g. wel aan te denken, lijkt me wel interresant...
 
Blorn 1-8-2002?10:58 Print reply

Posts: 13825
er bestaan idd 65 crossers iig van ktm wat ik zo kan bedenken
 
Blukaap 1-8-2002?12:16 Print reply

Posts: 10006
Slag van een RS en waarschijnlijk KX65 zijn geen 41,4mm.
Dus werkt die uitlaat niet geweldig.
 
Bastila is lief
Blorn 1-8-2002?12:36 Print reply

Posts: 13825
da week nie, maar er bestaan wel 65cc crossertjes
 
verwijderd 1-8-2002?12:41 Print reply
Posts: 4082
ik heb net een nieuw las apparaat, is TIG (en kan ook electrode doen) dingetje koste 3000piek .
ik heb het TIG lassen nog niet getest, maar ga ik binnenkort wel ff doen, als het lukt wil ik het wel lassen opzich, maar ik ga er vanuit dat je het niet electrode of MIG gelast wil hebben ofwel? dan heb je namelijk ook een bobbel aan de binnenkant en buitenkant omdat je materiaal toe voegt. en electrode wordt ook niet echt mooi. heb ik me tecno wel mee dicht gelast, is wel mooi gelukt, maar dat was 2x 0,8 ofzo?
 
MB50TUNED 1-8-2002?18:41 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

Hmmmmmmm, en hoe heb je dat uitgerekend dan?
Had je niet beter een uitlaat van bijv. een RS o.i.d. kunnen nemen om die flens om te bakken zodat die op je MB past?
Of weet ik veel wat voor uitlaat, misschien een 50cc crossmotortje/wegracertje?

En trouwens, zijn er geen crossmotoren van bijvoorbeeld KTM ofsow die 65cc crossers hebben? Het is misschien een geinig projectje om zo'n uitlaat op de kop te tikken, nieuw zou ik niet doen, is wat duur schijnt het , om die vervolgens op je MT/MB/MTX/whatever te bakken, ervan uitgaand dat je een 45mm (65,83cc) of een 44,5mm cilinder hebt...

Ik zit daar i.i.g. wel aan te denken, lijkt me wel interresant...


Ik heb niet zo heel veel gerekend, gewoon geredeneerd aan de hand van bimotion en 2 sroke performance tuning (graham bell) en wat vergeleken met andere pijpen. Ik kan wel gaan rekenen maar het boek van blair kost 165 euro, dat vind ik te duur. En verder heb ik geen info kunnen vinden die compleet genoeg is.
Maar ik wacht nog op software, ik heb het geld bijna een week geleden overgemaakt.

RS pijp heb ik niets aan, ik ben uitgegaan van een 4 bak en wilde een brede brede powerband RS pijpen zijn ontworpen voor smallere powerband dan dat ik wilde. Ik vind breedte van de powerband belangrijker dan hoeveelheid vermogen met 4 bak.

Ik hoef geen kronkelpijp onder mijn mb .
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved