Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Abac perslucht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 680 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49087 - Abac perslucht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hc_soldier 11-4-2008 15:05 Print topicpost
Posts: 195
Ik heb een persluchttol gekocht van abac en in de handleiding staat dat er olie moet gemengd worden met de perslucht??? zijn alle types zo of heb je er ook waarbij je geen olie in moet? (want ik heb geen oliemenger)

als je iets weet zeg maar
 

gekke henkie 11-4-2008 15:17 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hc_soldier
Ik heb een persluchttol gekocht van abac en in de handleiding staat dat er olie moet gemengd worden met de perslucht??? zijn alle types zo of heb je er ook waarbij je geen olie in moet? (want ik heb geen oliemenger)

als je iets weet zeg maar


Als ik jouw was, zou ik gewoon een olienevelaartje halen, dan gaat je gereedschap het langste mee.

Je kunt ook af en toe een heel klein beetje olie in de luchtaansluiting gieten, maar dit is veel lastiger doseren, en je smeerinterval weet je niet. met een nevelaar zit je er nooit naast.

Hoe dan ook, als je wilt dat hij een behoorlijke tijd meegaat, wel smeren!

Edit: ja, vrijwel alle luchtgereedschappen hebben een vorm van smering nodig, behalve blaas- en spuitgereedschap.


Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 11-4-2008 om 15:19 uur.
 
Ga toch krassen!
hc_soldier 11-4-2008 15:20 Print reply
Posts: 195
en welke olie moet dat zijn?
 
Arjanus 11-4-2008 15:21 Print reply

Posts: 9073
je kun een vernevelaar op je compressor zetten, dat is handiger
die spuit gewoon elke keer dat je gereedschap gebruikt iets olie mee zodat idd je gereedschap langer meegaat

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hc_soldier
en welke olie moet dat zijn?


olie voor persluchtgereedschap, of hoe je het ook noemen wil
fatsoenlijke winkels die dat soort gereedschap verkopen hebben het wel staan als het goed is

Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 11-4-2008 om 15:22 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
-Bassie- 11-4-2008 15:32 Print reply

Posts: 6617
even dan gelijk een vraagje

gebruik je met die slang ook voor verfspuit en een luchtspuit??

want dan kan je beter gewoon als je hem veel gebruikt 1 keer in de week doen en anders 1 keer in de maand.

en dna gewoon wat olie er in spuiten en dan gewoon ff gebruiken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Matthijsar50 11-4-2008 15:53 Print reply

Posts: 1029
ik doe er gewoon steeds wat olie in.. in de luchtaansluiting, en we gebruiken hem al 4 jaar, doet het nog steeds 100%..

dus kan best.
 
Peugeot 106 rallye ph2!
PRO TUNING 11-4-2008 17:17 Print reply

Posts: 4000
Ik gebruik Long - Run olie van Denicol voor het smeren van mijn Rodac luchtgereedschap 1 a 2 druppels voor het gebruik.

Gaat al 30 jaar goed
 
daan-tsx 11-4-2008 18:14 Print reply

Posts: 279
Dagelijks smeren met een beetje olie of spuitvet.

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-4-2008 18:33 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
ik doe er gewoon steeds wat olie in.. in de luchtaansluiting, en we gebruiken hem al 4 jaar, doet het nog steeds 100%..

dus kan best.


in mijn luchtsleutel heb ik nog nooit olie gedaan en die doet het ook al 10 jaar goed
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Niek de Wildt 11-4-2008 20:01 Print reply
Posts: 7168
om de zoveel tijd een paar duppies in het openingetje en gaan!
 
Frysk 11-4-2008 20:07 Print reply

Posts: 34928
Beter koop je ACAB perslucht..

je moet gewoon een beetje olie in de aansluiting dumpen, gewoon paar kleine drupjes dan gebeurd er niks mee
 
giggitybyte
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-4-2008 20:23 Print reply

Posts: 13700
Zo'n reservoirtje wat je ertussen kan koppelen, even zoeken
 
-simon- 11-4-2008 21:08 Print reply

Posts: 8211
iedere keer paar drupjes olie erin. wij doen er thuis volgens mij nooit olie in en die doet het al een jaar of 15-20 ofzo.
weet wel dat als je er een beetje extra olie indoet hij ff wat sterker is mocht er een keer iets heel vast zitten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
-Bassie- 11-4-2008 21:11 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
iedere keer paar drupjes olie erin. wij doen er thuis volgens mij nooit olie in en die doet het al een jaar of 15-20 ofzo.
weet wel dat als je er een beetje extra olie indoet hij ff wat sterker is mocht er een keer iets heel vast zitten.


het gaat er ook om dat je compressor vaak beetje water heeft als je niet zo`n water "ventiel" hebt dus zou je gereedschap gaan roesten van binnen denk ik.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Mopar 11-4-2008 21:14 Print reply

Posts: 4772
Dat noemt men condens.

Dat moet je ook gewoon netjes bijhouden, zeker als je de compressor veel gebruikt.

Maar zo hard zal het niet roesten hoor, het spul is er allemaal wel aardig op gemaakt

Voor je luchttol gewoon voor gebruikt een paar drupjes, en klaar
 

Dit topic is 2055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved