Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wil niet harder dan stationair lopen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1031 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49083 - wil niet harder dan stationair lope...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

X-Race 11-4-2008 13:08 Print topicpost

Posts: 196
Probleem:
Mijn puch wil nie harder dan stationair lopen.

Setup:
Er zit een splinternieuwe 70cc + zuiger + kop onder.
een 17,5 mm carburateur, met sproeier 86. Carburateur naar voren, verbindingstuk tussen carburateur en spruitstuk = tuinslang.

IK HEB NET FF DE SPROEIER UIR UIT GEHAALD EN DIT MAAKT GEEN VERSCHIL. LOOPT EXACT HETZELFDE. DUS MISS EEN SPROEIER KLEINER DAN 86??

Dit bericht is gewijzigd door X-Race op 11-4-2008 om 15:08 uur.
 
only for competition use

Tommyofzo 11-4-2008 13:10 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
Probleem:
Mijn puch wil nie harder dan stationair lopen.

Setup:
Er zit een splinternieuwe 70cc + zuiger + kop onder.
een 17,5 mm carburateur, met sproeier 87. Carburateur naar voren, verbindingstuk tussen carburateur en spruitstuk = tuinslang.

Kenmerken:
-Als ik hem optil en gas geef maakt tie wel toeren. maar valt op een gegeven moment wel uit.
-Trekt niet van zijn plek af.
-Vlotterbak is helemaal leeg als ik hem eronder weg trek nadat tie is uitgevallen.

Het lijkt of hij niet genoeg benzine krijgt. maar een sproeier 87 in een puch lijkt me toch groot zat. En Valse lucht heeft hij volgens mij ook nie.

Wie kan me vertellen wat het probleem is?





Als je vlotter dan leeg is..
Kijk dan eens even naar je benzine kraantje..
 
X-Race 11-4-2008 13:12 Print reply

Posts: 196
Die is ook nieuw, want die was afgebroken. en die doet het goed. stroomt voldoende benzine uit.
 
only for competition use
X-Race 11-4-2008 13:32 Print reply

Posts: 196
ojah en hij blaast soms benzine via de lucht inlaat eruit.
 
only for competition use
antonhonda 11-4-2008 15:07 Print reply

Posts: 3616
duidelijk dat je hem afmoet stellen

ik had het zelfde toen een doekje een stukje in het luchtfilter gedaan en toen liep die beter dus kreeg te veel lucht dus grotere sproeier


Dit bericht is gewijzigd door edese zwarte crosser op 11-4-2008 om 15:09 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
ikkejw 11-4-2008 15:09 Print reply

Posts: 9886
staat je ontsteking wel goed?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
X-Race 11-4-2008 15:09 Print reply

Posts: 196
goh, dat lijkt me duidelijk. en tis nu ook wel duidelijk dat er een kleinere sproeier in moet. dus da ga ik ff proberen.

 
only for competition use
Uncle BLAM 11-4-2008 15:10 Print reply

Posts: 1025
dat laatste, benzine uit de carb terugblazen is normaal bij puch, dat ie uitvalt kan liggen aan een verkeerd afgestelde vlotter, dan zit er te weinig benzine in de carb en als je dan gas geeft trekt 'ie de carb leeg

dit kun je oplossen door de vlotter iets omhoog te buigen dat 'ie net gelijk staat met de onderkant van de carb als ie afsluit, ff er door blazen om te kijken wanneer 'ie dicht gaat ( maar iets teveel en hij gaat lekken omdat 'ie niet meer afsluit )
 
een BF teller is sneller
boerke 11-4-2008 15:12 Print reply

Posts: 261
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
duidelijk dat je hem afmoet stellen

ik had het zelfde toen een doekje een stukje in het luchtfilter gedaan en toen liep die beter dus kreeg te veel lucht dus grotere sproeier


Dit bericht is gewijzigd door edese zwarte crosser op 11-4-2008 om 15:09 uur.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
goh, dat lijkt me duidelijk. en tis nu ook wel duidelijk dat er een kleinere sproeier in moet. dus da ga ik ff proberen.



gast hoezo een kleinere sproeier... kijk naar het commentaar...

ps dat lucht verhaal kun je ook testen door de shoke er half op te houden (iig met een ori puch carb (bing d8 ik))
 

Dit topic is 560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved