Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Help nodig met carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1124 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49081 - Help nodig met carburateur
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2619 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knipperlicht 11-4-2008 10:55 Print topicpost

Posts: 1833
Hallo,

Ik zal eerst maar vertellen hoe ik tot mijn probleem ben gekomen. Het begon allemaal met dat mijn bougie zwart werd bij het rijden en de cilinder heel erg warm werd. Dus een vriend van me zei dat ik een grotere sproeier moest hebben. Deze zou zich bevinden onderin het vlotterbakje.

Ik dus dat vlotterbakje eraf gehaald en ik zag deze schroef:



Nu had ik deze schroef er nooit uit mogen halen, want dit is volgens mij de gasnaald en niet de sproeier

sindsdien doet mijn brommer het eigenlijk niet meer, sinds ik aan die schroef heb gezeten en nu weet ik dus niet hoe ik dit moet oplossen. Heb deze gasnaald gewoon weer erin gedaan, maar hij geeft geen kik als ik de brommer wil starten.

Ik heb trouwens een 10mm bing:



Zelf heb ik het gevoel dat ik een beetje de carb verneukt heb want heb ook nog aan de schroef gedraaid aan zijkant van de carb.

Zelf zat ik eraan te denken maar een nieuwe carb. te halen, maar misschien dat jullie nog suggesties hebben...


En ja, ben niet zo'n brommertechneut.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.

Intenso 11-4-2008 10:59 Print reply

Posts: 2922
dat is neit je gasnaald maar je stationairsproeier.

de gasnaald is een echt naaldje die van boven af erin zakt.

maar goed die schroef moet je er weer goed indraaien en je carb weer in elkaar doen dan meot hij het wel weer doen.

en nu is het probleem wat is wel de sproeier maar die kan ik zo niet zien maar die ziet er bijna net zo uit als de schroef die je nu hebt uitgedraaid alleen dan wat kleiner en niet zo lang.

draai die eruit en ga naar de bromboer en koop een andere maat sproeier geen idee welke.

alleen als je bougie zwart is hoeft er volgens mij geen grotere sproeier in

edit: spraakfoutje

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 11-4-2008 om 11:09 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Knipperlicht 11-4-2008 11:05 Print reply

Posts: 1833
Moet de stationairschroef er helemaal in gedraaid worden of moet ie een stukje los zitten?

En ik heb ook nog gezeten aan de linke schroef die je ziet op de 2e foto, weet iemand of deze ook vast moet zitten of wat?

Intenso wel al bedankt, ben al een beetje wijzer over de carb geworden.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Fabio 11-4-2008 11:07 Print reply

Posts: 1737
Als je bij de brommerboer bent, haal dan meteen een nieuwe bougie. Als je oude bougie zwart is wil hij er nog wel eens mee ophouden. Tevens is het wel makkelijk wanneer je de carb wilt afstellen.

Je sproeier is een klein schroefje met een gaatje er in. Meestal gemaakt van koper of messing. Ga iig geen nieuwe carb kopen, daar los je het probleem niet mee op. Dan moet je namelijk alsnog afstellen.

Edit: dat kleine schroefje aan de buitenkant is je mengselschroef. Die stel je als laatste af. Als je die helemaal dicht draait, dan start hij meestal niet. Ook de stationairschroef moet afgesteld worden, dus niet helemaal er in draaien want dan zal hij heel hoogtoerig stationair lopen.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 11-4-2008 om 11:10 uur.
 
Intenso 11-4-2008 11:10 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BromGek
Moet de stationairschroef er helemaal in gedraaid worden of moet ie een stukje los zitten?

En ik heb ook nog gezeten aan de linke schroef die je ziet op de 2e foto, weet iemand of deze ook vast moet zitten of wat?

Intenso wel al bedankt, ben al een beetje wijzer over de carb geworden.


ik bedoelde stationairsproeier sorry.
maar deze moet je helemaal erin draaien dat ie vast zit.

en je stationair schroef zit ergens op de buitenkant van je carb weet neit welke het is ken die bing carbs niet uit me hofd :P

maar deze moet je iets van 2 slagen open zetten ofzo


Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 11-4-2008 om 11:12 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Knipperlicht 11-4-2008 11:15 Print reply

Posts: 1833
IS stationairschroef nu zelfde als stationairsproeier, want Intenso zegt dat ik die (dus op foto op vlotterbakje) helemaal moet dichtdraaien en Fabio zegt dat dat juist niet moet?
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Intenso 11-4-2008 11:16 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BromGek
IS stationairschroef nu zelfde als stationairsproeier, want Intenso zegt dat ik die (dus op foto op vlotterbakje) helemaal moet dichtdraaien en Fabio zegt dat dat juist niet moet?


fabio bedoeld de schroef.
ik bedoel de sproeier.

de sproeier moet helemaal vast.
de schroef zit ergens op de buitenkant die moet 2 slagen open ongeveer maar daar heb je waarschijnlijk niet aangezeten
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Knipperlicht 11-4-2008 11:18 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


fabio bedoeld de schroef.
ik bedoel de sproeier.

de sproeier moet helemaal vast.
de schroef zit ergens op de buitenkant die moet 2 slagen open ongeveer maar daar heb je waarschijnlijk niet aangezeten


Ok, bedankt. Nej heb alleen aan de linksschroef gezeten die je op de 2e foto ziet.

maar dan ga ik die schroef onderin maar vastdraaien en eens nieuwe bougie erin zetten.

Hopelijk kom ik dan al een stap verder.

Al bedankt voor jullie reacties.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Fabio 11-4-2008 11:19 Print reply

Posts: 1737
kijk anders even op

http://www.puchmaxi....view_carburateur.php

Daar kan je precies zien wat wat is.

- De stationairsproeier, de sproeier die je er in eerste instantie hebt uitgedraaid, moet helemaal vast zitten. Wees wel voorzichtig dat je m niet kapot draait.

- Dat kleine schroefje aan de buitenkant waar je ook aan hebt gedraaid, draai die helemaal in en dan 2 hele slagen uitdraaien.

- Vervolgens zoek je de hoofdsproeier. Dat is nummer 14 op het plaatje. Draai deze er uit. Soms komt dan de naaldsproeier mee. De naaldsproeier moet er wel in blijven. De hoofdsproeier niet.

- Kijk vervolgens op de sproeier. Meestal staat daar een nummer. Ga naar de bromboer en zeg dat je een andere sproeier nodig hebt. Meestal wordt je bougie zwart wanneer hij te rijk staat, een kleinere sproeier heb je dan nodig.

Je cilinder wordt wel erg heet zeg je, was dit niet al zo voordat de problemen kwamen? Ik kan mijn cilinderkop ook ect niet aanraken, al na 5 minuten niet. Ik verbrand mn vingers niet maar langer dan 2 tellen is niet gewenst

- Draai de kleinere sproeier er in. Haal wel twee nieuwe sproeiers. 1 maatje kleiner en een 2de maatje kleiner. Dan kan je een beetje proberen. Draai ook meteen een nieuwe bougie er in. Dit kan al je problemen al oplossen en zou ik eigenlijk als eerste doen!

Succes!

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 11-4-2008 om 11:21 uur.
 
Knipperlicht 11-4-2008 11:32 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
kijk anders even op

http://www.puchmaxi....view_carburateur.php

Daar kan je precies zien wat wat is.

- De stationairsproeier, de sproeier die je er in eerste instantie hebt uitgedraaid, moet helemaal vast zitten. Wees wel voorzichtig dat je m niet kapot draait.

- Dat kleine schroefje aan de buitenkant waar je ook aan hebt gedraaid, draai die helemaal in en dan 2 hele slagen uitdraaien.

- Vervolgens zoek je de hoofdsproeier. Dat is nummer 14 op het plaatje. Draai deze er uit. Soms komt dan de naaldsproeier mee. De naaldsproeier moet er wel in blijven. De hoofdsproeier niet.

- Kijk vervolgens op de sproeier. Meestal staat daar een nummer. Ga naar de bromboer en zeg dat je een andere sproeier nodig hebt. Meestal wordt je bougie zwart wanneer hij te rijk staat, een kleinere sproeier heb je dan nodig.

Je cilinder wordt wel erg heet zeg je, was dit niet al zo voordat de problemen kwamen? Ik kan mijn cilinderkop ook ect niet aanraken, al na 5 minuten niet. Ik verbrand mn vingers niet maar langer dan 2 tellen is niet gewenst

- Draai de kleinere sproeier er in. Haal wel twee nieuwe sproeiers. 1 maatje kleiner en een 2de maatje kleiner. Dan kan je een beetje proberen. Draai ook meteen een nieuwe bougie er in. Dit kan al je problemen al oplossen en zou ik eigenlijk als eerste doen!

Succes!

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 11-4-2008 om 11:21 uur.


Dankjewel voor de hulp, ik hoop dat het lukt
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Knipperlicht 11-4-2008 12:46 Print reply

Posts: 1833
en nog iets...Moet de Vlotternaald met de punt in de carb of moet de punt juist onder uitsteken?
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Intenso 11-4-2008 13:29 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BromGek
en nog iets...Moet de Vlotternaald met de punt in de carb of moet de punt juist onder uitsteken?


volgens mij moet die er onder uitsteken
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Fabio 11-4-2008 23:33 Print reply

Posts: 1737
de vlotternaald moet de benzinetoevoer afsluiten. Het scherpe puntje raakt niet de vlotter aan maar gaat in een gaatje zeg maar.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-4-2008 23:37 Print reply

Posts: 10835
volgens mij staat de hoofdsproeier gewoon op de eerste foto hoor
hij zit alleen nog in de gasbuis gedraaid

die zeskant tegenhouden met een ringsleutel en dan met kleine schroevendraaier de sproeier eruit draaien.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joel_koningslust 11-4-2008 23:44 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
volgens mij staat de hoofdsproeier gewoon op de eerste foto hoor
hij zit alleen nog in de gasbuis gedraaid

die zeskant tegenhouden met een ringsleutel en dan met kleine schroevendraaier de sproeier eruit draaien.


klopt als een bus

het kleine schroefje wat bovenin dat lange buisje zit is de sproeier
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Knipperlicht 12-4-2008 9:37 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


klopt als een bus

het kleine schroefje wat bovenin dat lange buisje zit is de sproeier


Zit mn sproeier nu wel in die schroef van de eerste foto? Want een vriend van me dacht dat namelijk ook al.....
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.

Dit topic is 2619 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved