Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda ss70 begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #49080 - honda ss70 begrenzer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX.maxi S....... 11-4-2008 8:16 Print topicpost
Posts: 511
heej

vriend van me heeft dus eeen honda ss50 met songcheng blok 72cc 12volt ontstekking en cdi. zo rijd hij al een poosje rond maar, hij wil nu graag een begrenzer hebben.

weet iemand eentje van de volgende 2

-electronische
-mechanise


 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie

Eat My Dust 11-4-2008 16:53 Print reply

Posts: 2562
begrenzde cdi kopen tot 7000 toeren of een busje in de carb
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
RM-sm 11-4-2008 17:06 Print reply

Posts: 3908
busje in carburateur gewoon.

( mag dat btw ook bij het rdw? )
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Viertakt 11-4-2008 17:06 Print reply

Posts: 3586
Nee want formeel gezien moet alles dan origineel zijn.
 
Viertakt uber alles.
-Bassie- 11-4-2008 17:07 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Nee want formeel gezien moet alles dan origineel zijn.


waarom komen ze normaal er dan wel mee door de keuring heen??

en waarom als je een brommer begrenst zou dat niet mogen dus??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Viertakt 11-4-2008 17:10 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


waarom komen ze normaal er dan wel mee door de keuring heen??

en waarom als je een brommer begrenst zou dat niet mogen dus??


Heel formeel gezien is het zo: Jou brommer heeft een typegoedkeuring, zo is hij, en zo moet hij blijven. Als jij een 12 milimeter carburateur had, en er dan een 18 milimeter carburateur met een 12 milimeter busje op zet, heb jij formeel gezien geen typegoedkeuring meer.

Maar aangezien het te veel werk is om te controleren hoeveel milimeter een carburateur is, testen ze meestal alleen maar de topsnelheid.

Als de keuring echt grondig zou gebeuren, en alles word nagecheckt of het wel origineel is, dan zou de brommer niet door de keuring komen met zo'n buisje.



Maar ontopic: Wil TS een permanente of een schakelbare begrensing hebben? Anders is een eurobegrenser wel een oplossing. Voor een permanente begrensing zou ik geen electronische begrenser kiezen, maar een mechanische. Ringetje in je spruitstuk, prop in de uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 11-4-2008 om 17:12 uur.
 
Viertakt uber alles.
TSX.maxi S....... 11-4-2008 23:00 Print reply
Posts: 511
schakelaar dat die ook weer uit kan.

hij heft het bij 2 dealers nagevraagt en die raden het af om een electonische begrenser te monteren omdat die dan gaat ploffen enzo.
ik weet niet of dit waar is.

een mechanische dan moet het iets met de carb of met luchtfilter doen, hebben jullie een idee
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
Viertakt 12-4-2008 0:53 Print reply

Posts: 3586
Toen ik het tijdstip van mijn CB50 veel te laat had plofte hij niet, hij hield alleen maar ongelovelijk in. Dus ik denk dat dat ploffen wel mee valt.
 
Viertakt uber alles.
Uncle BLAM 12-4-2008 3:05 Print reply

Posts: 1025
er zijn óók verlatende cdi's die net als de ori cb50 verlater de onsteking verlaten en daardoor een enorm kracht verlies veroorzaken bij een bepaald toerental

( iig te krijgen voor een 12v cdi ontsteking voor een cb50 op http://www.nrc-motors.de )

 
een BF teller is sneller

Dit topic is 1664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved