Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Probleem ontsteking.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #49058 - Probleem ontsteking.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RM-sm 9-4-2008 23:23 Print topicpost

Posts: 3908
dames,

aangezien me ontsteking van me puch er telkens mij stop en ik er indertussen al 3 nieuwe heb verziekt, ben ik het aardig zat dat er telkens wat is.


ik rij met een,
65cc polini
15mm
proma circuit
iets aan te licht kant vertand.

bij me eerste onsteking was de bougie koffie+melk+geroerd bruin.

reed gewoon goed door, tot er een warme dag aanbrak, hij begon toen ineens uit te vallen, te stotteren, te ploffen.

maar moest nog maar 500meter naar me werk ofzo rijden, dus gewoon door gereden met telkens uitvallen en weer starten.

zolang die niet op toeren kwam bleef die draaien.

terug naar huis, telkens weer het zelfde en toen stopte die er mee.

eenmaal thuis toch maar eens gaan kijken.

eerst bougie er uit, toen zag ik dat het helle gedeelte IN de bougie weg was...

cilinder er af en je zag een piek fijne cilinder, zonder enige beschadeging in de cilinder of op de zuiger.

ontstekings kapje er af, vliegwiel er af en toen zag ik dat heel me spoel weg gesmolten was.

Complet nieuwe ontsteking gekocht met kabel, bougie dop, bougie.

kon ik weer 3 daagjes rijden, tot het zelfde gebeurde behlave met de bougie.

maar nu kwam er ineens blauw/zwart rook bij me ontsteking vandaan, gelijk kapje er af en inderdaad weer de ontsteking naar de klote.


aangezien het me 2de al was alles maar nagekeken weer.
alles was in oorde, kwam me vader emt het iedee dat die ergens sluiting maakte, alles gecontroleert en door gemeten en was niks te vinden.


weer nieuwe gekocht, alles gemonteert, alles na laten kijken extra bij de brommerslet hier in het dorp, en gelijk alles laten afstellen.

tot vandaag, 4 dagen geleden nieuwe gemonteert.
ineens weer stotteren, ploffen, uitvallen. bij hoge toeren bij lang durig vol gas, en met een tikje gas bleef die rijden. tot de terug weg.

toen kon ik net 10 meter rijden en uit was die.
hij start moeilijk ineens weer, en als die uitvalt gaat die iets hoger in toeren lopen en het is over.



- bedrading is goed.
- afstelling is goed.
- nergens sluiting.


WAT kan het in godsnaam zijn??

nog eventjes en stek hem in de brand...

groeten.

Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 10-4-2008 om 9:06 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared

mtlover 9-4-2008 23:26 Print reply

Posts: 2372
Met welke hittegraad rijd je?

Edit: Zit je spoel niet te dicht op je vliegwiel? Grondplaat los?

Edit2: Geen krukasspeling waardoor je krukas tegen de spoel aan slingert?

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 9-4-2008 om 23:42 uur.
 
RM-sm 9-4-2008 23:40 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Met welke hittegraad rijd je?

Edit: Zit je spoel niet te dicht op je vliegwiel? Grondplaat los?

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 9-4-2008 om 23:30 uur.



grondplaat zit goed vast, geloof me.

weet de afstand van vliegwiel @ ontsteking niet, maar die zit er niet te dicht op hoor.

( had elke keer andere vliegwiel dus )
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Saknet 10-4-2008 3:40 Print reply

Posts: 10355
als je licht spoelen de opgewekte stroom niet kwijt kunnen naar bvb je accu om op te laden of andere aangesloten verbruikers, word het complete geheel uiteindelijk veelste heet, voor zover ik begrepen heb mettertijd mee. Als je een spoel loskoppelt waar nog spanning opstaat verbrand ie ook.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-4-2008 om 3:40 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
RM-sm 10-4-2008 9:15 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
als je licht spoelen de opgewekte stroom niet kwijt kunnen naar bvb je accu om op te laden of andere aangesloten verbruikers, word het complete geheel uiteindelijk veelste heet, voor zover ik begrepen heb mettertijd mee. Als je een spoel loskoppelt waar nog spanning opstaat verbrand ie ook.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-4-2008 om 3:40 uur.



het is een puch, puch heeft zowieso geen accu en gaat die niet krijgen ook van me.

maar als ik jou begrijp. weekt me lichtspoel te veel stroom op waardoor alles te warm word..

maar dan hoort die het tog naar je lampen te gooien? want het is ook 2 keer 's avonds gebeurt terwel ik met licht reed.



hittegraad van me bougie is 8, dus niet hoog of wat dan ook.


Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 10-4-2008 om 9:15 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Jheronimus 10-4-2008 11:29 Print reply

Posts: 33
Een onbelaste spoel brand nooit door! Kan alleen bij overbelasting warm worden en uiteindelijk doorbranden.
Volgens mij heb je ergens kortsluiting, ff weerstand meten dus.
 
PRO TUNING 10-4-2008 11:49 Print reply

Posts: 4000
De meeste warmte in het blok komt van een slippende koppeling, wat voor koppeling heb je ??
 

Dit topic is 933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved